Deksel zekeringkast niet volledig gesloten, probleem?

TNThomas

Net ingestapt
Sinds kort hebben wij een Toyota Auris Hybrid uit 2015. Wij hebben een kastje dat marters afschrikt in de zekeringkast aangesloten, dus het kabeltje komt onder de deksel uit. De zekeringkast kan dus niet volledig dicht en de deksel staat 1-2 mm open.

Mijn vraag is: kan dit voor problemen zorgen, zoals vocht bij de zekeringen, of hoeven we ons nergens zorgen over te maken?

Lijkt mij dat het netter op te lossen is, hoef je gelijk geen zorgen meer te maken over vocht etc.

Wij hebben een marter probleem in de buurt. De ervaring bij ons is dat ze de voorkeur geven aan Land Rover, Skoda en Audi. Geen idee waarom. Hoewel bij de RaRo wellicht omdat deze lekker veel ruimte onder de kap heeft en vrij veel stil staat. Goed we hebben het over Zwitserse marters hier :p

Ik zou dat afschrik element buiten het kastje plaatsen, blijft het kastje origineel dicht. Dat beest moet jouw motor ruimte gewoon overslaan, ja toch?

Het afschrik-apparaat zit niet in het kastje vast, maar het stroomkabeltje wel. Er moet dus een kiertje zijn om het kabeltje eruit te laten komen. Normaal zou je deze op de accu aansluiten, maar die ligt in de kofferbak...

TNThomas zei:
Het afschrik-apparaat zit niet in het kastje vast, maar het stroomkabeltje wel. Er moet dus een kiertje zijn om het kabeltje eruit te laten komen. Normaal zou je deze op de accu aansluiten, maar die ligt in de kofferbak...
Kun je geen kleine inkeping maken zodat het snoer onder de deksel zit. Ik zou hem niet open laten. Het kan nog wel eens vochtig zijn onder de motorkap en een computer opblazen daar word je niet blij van

michel1975 zei:
TNThomas zei:
Kun je geen kleine inkeping maken zodat het snoer onder de deksel zit. Ik zou hem niet open laten. Het kan nog wel eens vochtig zijn onder de motorkap en een computer opblazen daar word je niet blij van
Goed plan, had ik nog niet aan gedacht. Dat ga ik vanavond doen! (y)

Terug
Bovenaan