A
Anoniem
Guest
Hallo,
Mijn naam is Fred en lees regelmatig interessante berichten op het AW Forum. Ditmaal heb ik zelf de behoefte om een (vervelende) ervaring te delen.
Iets meer dan een jaar geleden kocht ik bij een officiele BMW dealer een gebruikte BMW 528i Touring uit 2012. Mooi exemplaar met 120K op de teller. Niet te gek zou je zeggen en was voor de aankomende jaren (rijden ong 15k per jaar) een fijne auto geweest in de transitie fase naar elektrisch. Helaas is het zover niet gekomen want onlangs (20K km verder) heb ik na heftig trillen met schrapende geluiden de auto langs de kant van de weg moeten zetten. Lang verhaal kort: motor helemaal kapot gedraaid. De auto had een maand ervoor nog een officiele beurt gehad. De garantie termijn is verlopen, herstelkosten: 16500 Euro(!).
Dealer noemt het pech en is bereid een gedeelte voor zijn rekening te nemen maar het is toch te genant voor woorden dat een pretentieus merk als BMW een auto levert die economisch total loss is na iets meer dan een jaar rijden. Dit product voldoet niet aan de verwachtingen die je ervan zou mogen hebben en herstel lijkt me op zijn plaats.
Wie heeft ervaringen met dergelijke situaties en heeft mogelijk tips hoe verder?
Mijn naam is Fred en lees regelmatig interessante berichten op het AW Forum. Ditmaal heb ik zelf de behoefte om een (vervelende) ervaring te delen.
Iets meer dan een jaar geleden kocht ik bij een officiele BMW dealer een gebruikte BMW 528i Touring uit 2012. Mooi exemplaar met 120K op de teller. Niet te gek zou je zeggen en was voor de aankomende jaren (rijden ong 15k per jaar) een fijne auto geweest in de transitie fase naar elektrisch. Helaas is het zover niet gekomen want onlangs (20K km verder) heb ik na heftig trillen met schrapende geluiden de auto langs de kant van de weg moeten zetten. Lang verhaal kort: motor helemaal kapot gedraaid. De auto had een maand ervoor nog een officiele beurt gehad. De garantie termijn is verlopen, herstelkosten: 16500 Euro(!).
Dealer noemt het pech en is bereid een gedeelte voor zijn rekening te nemen maar het is toch te genant voor woorden dat een pretentieus merk als BMW een auto levert die economisch total loss is na iets meer dan een jaar rijden. Dit product voldoet niet aan de verwachtingen die je ervan zou mogen hebben en herstel lijkt me op zijn plaats.
Wie heeft ervaringen met dergelijke situaties en heeft mogelijk tips hoe verder?