hansanders
Startmotor
Na lange tijd met en hortende en stotende motor onderin de toeren rond gereden te hebben, kwam ik dankzij fora op het idee om de stekker van de luchtmassameter (lmm) eens los te koppelen. Om te zien of de problemen dan achterwege blijven. Dat bleek, het verschil is dag en nacht in mijn geval. Zelfs op koude motor een zeer rustige start (normaliter heb ik dan altijd een zeer schommelend toerental) Meteen toen ik de stekker weer aansloot was het horten en stoten ook weer terug.
Algoed. Een nieuwe luchtmassameter dus. Nu las over Pierburg luchtmassameters; die zouden op een iets andere manier meten en ook minder snel defect gaan of minder worden na verloop van tijd. Ik lees ook wel wat verhalen over dat die Pierburg helemaal niet bevallen bij een enkeling.
Daarnaast zou de Pierburg duurder zijn dan een Bosch / OEM, maar in mijn geval is die juist 3 tientjes goedkoper. Waarschijnlijk omdat Pierburg de lmm zonder behuizing levert (die laat je dus gewoon zitten van de oude) dacht ik zo....
Wat raden jullie aan, een OEM (danwel Bosch) of zijn hier kenners met goede ervaringen van een Pierburg?
Mijn auto is een Skoda Octavia uit 2003.
Algoed. Een nieuwe luchtmassameter dus. Nu las over Pierburg luchtmassameters; die zouden op een iets andere manier meten en ook minder snel defect gaan of minder worden na verloop van tijd. Ik lees ook wel wat verhalen over dat die Pierburg helemaal niet bevallen bij een enkeling.
Daarnaast zou de Pierburg duurder zijn dan een Bosch / OEM, maar in mijn geval is die juist 3 tientjes goedkoper. Waarschijnlijk omdat Pierburg de lmm zonder behuizing levert (die laat je dus gewoon zitten van de oude) dacht ik zo....
Wat raden jullie aan, een OEM (danwel Bosch) of zijn hier kenners met goede ervaringen van een Pierburg?
Mijn auto is een Skoda Octavia uit 2003.