Deel 3 kentekenbewijs achter de voorruit

244 55

Startmotor
Vroegâh...., vanaf 1975 plakte je ieder jaar een nieuw deel 3 van het kentekenbewijs achter je voorruit in zo'n plastic hoesje, met een P en dan het jaar voor personenauto's en een B voor bedrijfswagens. In 1996 is dat afgeschaft. Het lijkt me leuk op mijn beide bolides (Daf 55 van 1970 en Volvo 240 sedan van 1992) weer zo'n deel 3 te plakken. Bij voorkeur van het bouwjaar van de auto (subtiele verwijzing).
Het staat me bij dat er op dit forum iemand was (ook al weer jaren geleden....) die een hele verzameling oude deel 3's had, van allerlei jaren. Volgens mij maakte hij ze ook na mbv een scan. (als dat laatste zou kunnen zou een officieel niet bestaand P70 voor mijn Dafje gemaakt kunnen worden).
Ken je iemand of ben je iemand (...) die van die oude deel 3's heeft en ze ook verkoopt en/of namaakt?
 
Schijnt vrij makkelijk zelf te maken te zijn. Eentje inscannen, tekst wegpoetsen en met een zo goed mogelijk lijkend lettertype de nieuwe gegevens invullen.
 
Deel III achter de voorruit is pas in 1976 ingevoerd, dus voor de DAF kun je misschien beter een ander jaar kiezen dan het bouwjaar.
 
yep...dat was ( ben ) ik... heb er inmiddels alweer heel wat bij in me collectie.. mocht iemand ze nog hebben... hou ik me aanbevolen..

Maar het eerste jaar was in 1975 dat het werd ingevoerd.. dus 1970 is erg onlogisch.

laat maar weten via een pb waarbij ik je kan helpen.
Scannen gaat mij helaas niet lukken..maar wellicht via een foto oid.

gr
 
Tegenwoordig plak je daar een verzameling milieustickers en vignetten o_O
 
R Wolters zei:
Zunigrijje zei:
Tegenwoordig plak je daar een verzameling milieustickers en vignetten o_O

In ieder geval een zinvollere toepassing dan een deel III opplakken.

Was er azijn in de aanbieding of zo? Als iemand zoiets uit nostalgische overwegingen wil doen op zijn oldtimers, niets mis mee toch?
 
Voor mijn oudjes krijg je geen milieustickers en vignetten, dus dan maar een deel III achter de voorruit... Je moet wat ;)
 
Trouwens, ik heb op internet een paar volgens mij bruikbare voorbeelden gevonden en ga eerst zelf wat fröbelen.... @Radar, bedankt voor je vlotte reactie en wie weet doe ik nog een beroep op je....
 
244 55 zei:
Trouwens, ik heb op internet een paar volgens mij bruikbare voorbeelden gevonden en ga eerst zelf wat fröbelen.... @Radar, bedankt voor je vlotte reactie en wie weet doe ik nog een beroep op je....
.... het fröbelen lukt gedeeltelijk, maar ik heb je even een pb gestuurd met een hulpvraag.....
 
244 55 zei:
244 55 zei:
Trouwens, ik heb op internet een paar volgens mij bruikbare voorbeelden gevonden en ga eerst zelf wat fröbelen.... @Radar, bedankt voor je vlotte reactie en wie weet doe ik nog een beroep op je....
.... het fröbelen lukt gedeeltelijk, maar ik heb je even een pb gestuurd met een hulpvraag.....

ik heb je een pbtje terug gedaan!
 
even een oud topic tot leven schoppen..weet iemand de afmetingen ook al weer van zo'n deel II? Bedankt!
 
Lijkt mij ook leuk om dit achter het raam van mijn Renault 11 te plakken.
Is er een site waar je kenteken deel lll kan kopiëren, of info kan krijgen hoe of wat je moet doen om deze zo goed mogelijk na te maken?
Alvast bedankt.
Het laatste kenteken bewijs deel lll die ik heb gezien was van mijn Opel Kadett GT in 1999 daar zat er nog eentje in van 1996.
 
Leuk idee! Als ik Photoshop nog had gehad zou ik je graag hebben geholpen. Ik kom verschillende tegen met verschillende nummers, welke jij moet hebben weet ik niet…
6685691793_7c3704305b_o_d.jpg
 
Bij mijn 280SEL uit 1977 heb ik van de vorige eigenaren nog alle deel III kentekens in de map, erg leuk om dat te hebben bij de historie van de auto. Maar ik heb die dingen achter de voorruit destijds altijd erg lelijk gevonden en was blij dat het werd afgeschaft. Ik zal er dan ook niet over peinzen om weer zo’n ontsierende sticker op de voorruiten van mijn klassiekers te plakken.
 
De ene oldtimerbezitter laat de nostalgie zwaarder wegen, de ander de esthetiek. Bij die laatste categorie zie je vaak ook dat de NL-sticker wordt verwijderd terwijl die vóór de invoering van de GAIK-kentekenplaten op vrijwel elke nieuwe auto zat.
 
Terug
Bovenaan