Dealer sticker op kofferbak nieuwe auto verwijderen

Xela

Startmotor
Op mijn nieuwe auto heeft de dealer een sticker geplakt op de kofferbak.
Ik heb gevraagd of ze deze kunnen verwijderen, maar kreeg als antwoord dat dit niet gaat, omdat de lak nog te zacht is en dat er kans is op beschadigingen.
Nu haal ik altijd de type plaatjes er af met een föhn en flosdraad, maar bij de sticker kan ik het flosdraad er niet achter krijgen.

Nu wil ik de föhn er op zetten en met mijn nagel punniken, maar zou ik dan de lak kunnen beschadigen met de nagel? Zijn er misschien andere opties?

Xela zei:
Ik heb gevraagd of ze deze kunnen verwijderen, maar kreeg als antwoord dat dit niet gaat, omdat de lak nog te zacht is en dat er kans is op beschadigingen.
Nu haal ik altijd de type plaatjes er af met een föhn en flosdraad, maar bij de sticker kan ik het flosdraad er niet achter krijgen.

Nu wil ik de föhn er op zetten en met mijn nagel punniken, maar zou ik dan de lak kunnen beschadigen met de nagel? Zijn er misschien andere opties?

Sorry hoor, maar laat de dealer het maar oplossen, wat een onzin over die zachte lak. Er zijn vast allerlei manieren om het zelf te doen, dit is wel te googelen. Maar wat is dit voor service dat de tent die je een nieuwe auto verkoopt hun stickertje er niet voor je wil afhalen :confused:

Megatron zei:
Xela zei:

Sorry hoor, maar laat de dealer het maar oplossen, wat een onzin over die zachte lak. Er zijn vast allerlei manieren om het zelf te doen, dit is wel te googelen. Maar wat is dit voor service dat de tent die je een nieuwe auto verkoopt hun stickertje er niet voor je wil afhalen :confused:

Mee eens!
Ik heb al mijn auto's gekocht toen ze max een half jaar oud waren. Soms zat er al een sticker op en soms niet. Ze (BMW dealers) hebben dit er altijd keurig afgehaald op mijn verzoek of niets opgeplakt. Gold ook voor de type emblemen.
Die wagen is toch niet net uit de fabriek komen rollen...kan de lak echt wel aan en anders hadden ze dit niet moeten doen of op zn minst vragen. Maar ja, dit laatste doen ze niet.

Sowieso niet zelf gaan lopen frunniken, lekker de dealer laten oplossen, sticker verwijderen is wel het minimale wat ze kunnen doen wanneer je een nieuwe auto koopt.

Als de lak nu nog zacht is voldoet deze niet aan de specificaties. De dealer lult uit zijn nek....

Onzin, die "dit is de nieuwe huppeldepup" stickers trekken ze er ook zo vanaf als iemand geen zin heeft om te wachten en die demo auto wil.. net zoals stickers wel eens misgaan.

Dat kan je met sticker verwijdering er zo afhalen, ik heb zo'n flesje nog thuis staan, gebruik het ook wel eens voor gekochte artikelen waarop de prijs en of streepjescode op is geplakt.

Ik heb het er ook wel eens laten weghalen, vond het geen gezicht en krijg er geen extra korting of muntjes voor om voor een ander reclame te gaan maken, ze hebben direct de auto in de werkplaats gereden en dit verwijderd.

Ik heb dit ook wel eens op de aankoopnota laten zetten om geen stickers te plaatsen.

Broodje aap van de dealer....

Ik geef dat standaard aan als ik een nieuwe of 2e hands auto koop. Nummerplaathouder met naam mag. Maar een dealersticker mag niet bij aflevering aanwezig zijn.

Vordeel is dat ik nu al bijna 20 jaar bij dezelfde garage koop en ze mij kennen. Dus standaard schrijven ze ook al mijn vaste eisen op. Zoals een witte nummerplaat voor the mancave waar alle platen hangen van de auto's die ik gehad heb. Oplegletternummerplaten en meer van dat soort zaken.

Ik bestelde ooit mijn V40 bij Svala in Hillegom, die hebben een heel protocol. Opgelegde letters, mag een svala houder, wel of geen stickers? Zijn er nog zaken waar vanuit het bedrijf waar U voor werkt nog zaken waar wij op moeten letten. Nou een grote Duitse Pharma reus, heeft U even:) Ik werd er wel blij van.

Ook zo’n dingetje, je auto als service door de krasstraat. Brrrr. Laat ik ook altijd even op de werkbon zetten dat dat niet hoeft. Meestal plan ik die beurt op de laatste werkdag voor een vakantie. Dan heb ik het een paar weken stervensdruk gehad en leef ik bijna in mijn auto. Dan ziet ie er niet uit en krijgt hij een grote schoonmaak beurt in de vakantie. Die monteurs zullen wel denken, niet door de wasstraat, maar het lijkt van binnen wel een rattennest.

Aras zei:
Ook zo’n dingetje, je auto als service door de krasstraat. Brrrr. Laat ik ook altijd even op de werkbon zetten dat dat niet hoeft. Meestal plan ik die beurt op de laatste werkdag voor een vakantie. Dan heb ik het een paar weken stervensdruk gehad en leef ik bijna in mijn auto. Dan ziet ie er niet uit en krijgt hij een grote schoonmaak beurt in de vakantie. Die monteurs zullen wel denken, niet door de wasstraat, maar het lijkt van binnen wel een rattennest.

Tsja, mijn auto mag ook nooit door de wasstraat ook al dring ik er wel op aan... de auto's na mij worden er namelijk zo vies van.:confused:

Terug
Bovenaan