Nico GTR
Asfaltkampioen
Al sinds heeeeel lang speel ik klarinet bij de plaatselijke muziekvereniging. In al die jaren heb je de leuke kanten van en de vervelende kanten aan een dorpsvereniging. Immers levert oud papier geld op en krijg je daarbij dus inkomsten voor een vereniging.
Oud papier wordt van oudsher opgehaald met een trekker en een kar, en al sinds ik een jaar of 15 was en mijn eerste meters achter het stuur van een auto maakte en vond dat ik het ook allemaal wel kon, aasde ik op die bestuurdersstoel van de trekker.
Zoals ze dat dan zeggen....dat is toch machtig mooi man! Op het moment dat ik 18 werd ging ik in Eindhoven studeren en kon ik dus niet meer op repetitie komen en moest ik van "korps" af. Nooit trekker gereden.....
Tot een jaar later meerdere mensen stopten, aangezien mijn ouders nog wel altijd lid zijn en ik uiteraard iedereen goed ken werd ik benaderd met de vraag of ik evt. trekker wilde rijden.....
TUURLIJK! Vet gaaf toch? Ik heb zo nu en dan wel wat dingetjes bij een bevriende boer voor een (zwart) tientje per uur, dus rijden met een karretje kan ik wel. Echter op een gegeven moment gaat spul natuurlijk ook stuk.....en 3 keer raden wie dan mag komen opdraven?
Het feit dat ik de Clio uit elkaar haalde achterin bij de dorpsgarage ging als een lopend vuurtje door het dorp heen, en ik geloof dat er meer dan een paar mensen waren komen kijken gezien de reacties op mijn facebook. "Lijkt op Ikeakast onderdelen uit doos"..."geen idee hoe dat weer in elkaar moet"
Mja en wie heeft dan geholpen met opbouwen van een podium....stoelen gehaald bij diverse leden thuis want uiteraard was er tekort....en reed toen over de brug terug naar de opslag om hortend en stotend tot stilstand te komen......
Juist....deze jongen hier! Dus de rest van mijn vrijdagochtend wederom besteed met het schoonmaken van dieselleidingen en het filter. Want blijkbaar groeit er aanslag in de tank.
Olie controleren? Mja mocht ook wel 1,5 liter bij voordat ik weer iets op de peilstok zag.
Mooie techniek diesel, ik blijf groot fan! En een dergelijk 3 cilinder dieseltje met 33 pk in een trekkertje uit de jaren 60 is ook erg leuk. Maar de technische staat is dermate verschrikkelijk dat ik ergens de neiging had om een en ander flink schoon te maken met een hoge druk spuit en daarna maar wat dingen ga vervangen. Toch maar eens over gaan hebben....wellicht een projectje voor de zomer? Of moet er maar gewoon iets anders komen.
Die geur van diesel? Die krijg je niet van je handen af. Maar genieten doe ik er dan wel weer van.
Oud papier wordt van oudsher opgehaald met een trekker en een kar, en al sinds ik een jaar of 15 was en mijn eerste meters achter het stuur van een auto maakte en vond dat ik het ook allemaal wel kon, aasde ik op die bestuurdersstoel van de trekker.
Zoals ze dat dan zeggen....dat is toch machtig mooi man! Op het moment dat ik 18 werd ging ik in Eindhoven studeren en kon ik dus niet meer op repetitie komen en moest ik van "korps" af. Nooit trekker gereden.....
Tot een jaar later meerdere mensen stopten, aangezien mijn ouders nog wel altijd lid zijn en ik uiteraard iedereen goed ken werd ik benaderd met de vraag of ik evt. trekker wilde rijden.....
TUURLIJK! Vet gaaf toch? Ik heb zo nu en dan wel wat dingetjes bij een bevriende boer voor een (zwart) tientje per uur, dus rijden met een karretje kan ik wel. Echter op een gegeven moment gaat spul natuurlijk ook stuk.....en 3 keer raden wie dan mag komen opdraven?
Het feit dat ik de Clio uit elkaar haalde achterin bij de dorpsgarage ging als een lopend vuurtje door het dorp heen, en ik geloof dat er meer dan een paar mensen waren komen kijken gezien de reacties op mijn facebook. "Lijkt op Ikeakast onderdelen uit doos"..."geen idee hoe dat weer in elkaar moet"
Mja en wie heeft dan geholpen met opbouwen van een podium....stoelen gehaald bij diverse leden thuis want uiteraard was er tekort....en reed toen over de brug terug naar de opslag om hortend en stotend tot stilstand te komen......
Juist....deze jongen hier! Dus de rest van mijn vrijdagochtend wederom besteed met het schoonmaken van dieselleidingen en het filter. Want blijkbaar groeit er aanslag in de tank.
Mooie techniek diesel, ik blijf groot fan! En een dergelijk 3 cilinder dieseltje met 33 pk in een trekkertje uit de jaren 60 is ook erg leuk. Maar de technische staat is dermate verschrikkelijk dat ik ergens de neiging had om een en ander flink schoon te maken met een hoge druk spuit en daarna maar wat dingen ga vervangen. Toch maar eens over gaan hebben....wellicht een projectje voor de zomer? Of moet er maar gewoon iets anders komen.
Die geur van diesel? Die krijg je niet van je handen af. Maar genieten doe ik er dan wel weer van.
