De beste plek voor een dashcam

A

Anoniem

Guest
Dat is zo hoog mogelijk in het midden (achter de binnenspiegel) maar daar zit zo'n raster van zwarte puntjes.Wat heeft die voor functie,heeft het met de regensensor te maken of het anti-blindering systeem.Ik durf hem niet zomaar op die plek te plakken,stel dat het een of ander door verstoord wordt dan ben ik bang dat ik de boel kapot trek als ik hem er weer af probeer te halen.

Schermafbeelding%202016-07-31%20om%2012.48.19_zpstadv2mmo.png

Ik heb wel eens ergens gelezen dat dat ''raster'' een 'derde zonneklep' is. Zelf heb ik de dashcam er iets onder hangen, achter de binnenspiegel.

De voorruit van TS is waarschijnlijk thermisch isolerende film. Die film verhindert radiosignalen. Rondom de binnenspiegel is een zone zonder film waar transponders (parkeergarages, tolpoorten, etc.) aangebracht kan worden, die zone wordt aangeduid met de zwarte stippen.

Geen probleem dus om daar de dashcam op te hangen. GPS signalen komen op dat punt ook beter door, handig voor de accurate gegevens.

OK,bedankt voor jullie reacties,ik ga m'n camera monteren :)

Wat RRL zegt inderdaad. Ik heb mijn DC ook daar op zitten. Let wel op of de puntjes in de ruit zitten of er op. In het geval van die laatste plakt de zuignap er niet lekker. In mijn geval zit het in de ruit en plakt het dus prima:

Deels achter de binnenspiegel, dus hij zit ook niet teveel in het zicht:

Ik heb een <DDPA M6 plus> die moet op de ruit plakken bij mij zitten de stippen op de ruit ik denk dat als hem er op plak en weer los trek,ik die stippen mee trek.

Schermafbeelding%202016-08-01%20om%2011.59.15_zpsoedveus1.png

peterp0st zei:
Dat is zo hoog mogelijk in het midden (achter de binnenspiegel) maar daar zit zo'n raster van zwarte puntjes.Wat heeft die voor functie,heeft het met de regensensor te maken of het anti-blindering systeem.Ik durf hem niet zomaar op die plek te plakken,stel dat het een of ander door verstoord wordt dan ben ik bang dat ik de boel kapot trek als ik hem er weer af probeer te halen.

Schermafbeelding%202016-07-31%20om%2012.48.19_zpstadv2mmo.png
Je gaat hem niet links van de spiegel hangen toch? Toch? TOCH?!!>

De beste plaats voor een gluurcam is en blijft: In de doos bij de leverancier op de plank...
a068.gif

Hahaha,nee hoor aan de rechter kant(dus iets uit het midden) verstopt achter de spiegel het is alleen een camera het beeld moet ik op m'n iPhone bekijken.

De beste plaats voor een gluurcam is en blijft: In de doos bij de leverancier op de plank...

Kommie nou mee.Ik ga hem denk ik toch maar gebruiken.

Is ook mede afhankelijk van de reikwijdte van desbetreffende dashcam en wat je eigen wensen zijn!

S6 :cool:

Er zijn zelfs mensen die zowel op de voor als achter ruit een dashcam hebben. Altijd handig maar wat een gedoe om aan te leggen.

Terug
Bovenaan