De állerlaatste Volvo C70 Coupe

Geeft de titel "allerlaatste" de Volvo C70 coupe een meerwaarde

• Totaal aantal stemmers
    21
  • Opiniepeiling gesloten .
A

Anoniem

Guest
Goedenavond,

De afgelopen week was ik oude oldtimermagazines aan het doorspitten en kwam een artikel tegen over de allerlaatste Volvo C70 Coupe
Deze was toendertijd nieuw bij mij in de buurt Venlo geleverd aan de heer Colin

Uit nieuwsgierigheid het kenteken 75-jv-pd ingetypt en blijkt dat de wagen om de hoek te koop staat met motorschade.
Ik heb geen interesse in de auto, het leek me wel een bijzonder gegeven als het verhaal klopt.

Wat vinden jullie, is deze auto ook maar 1 cent meer waard als het de allerlaatste is?
En is het wel te controleren dat dit echt de laatste is, het artikel kan er immers ook (10 tot 100 auto's) naast zitten.
Heb er zelf geen voordeel bij, en ga niet voor forumleden de auto bekijken/beoordelen.

grt, Martijn

YdE2hx8l.jpg

iI1ntqkl.jpg

56qZSVcl.jpg

J0BUuqLl.jpg

Wat vinden jullie, is deze auto ook maar 1 cent meer waard als het de allerlaatste is?

Met een motordefect niet, in elk geval. Verder ontbreekt voldoende vergelijkingsmateriaal om dat te kunnen zeggen (auto in exacte dezelfde uitvoering, kleur, staat, km-stand enz.).

Was hij bijzonder geweest, ze hadden hem wel in het eigen Volvo museum opgenomen.
Lijkt me gewoon een defecte C70, waard wat een gek ervoor geeft.

Het is toch niks bijzonders? De enige wat leukere Volvo's met wat verzamelaarswaarde zijn de V70R modellen naar mijn mening.

Dit ding dus: https://www.autowereld.nl/volvo/c70-coupe/2-3-t-5-prestige-met-motorschade-34052087/details.html
gewoon een oude gare bak. Vraagprijs van € 2.750 lijkt mij 2000 te veel.

Het enige bijzondere aan de auto in de openingpost is dat hij vanaf dag 1 tot op de dag van vandaag altijd de zelfde eigenaar heeft gehad. De auto in de openingpost is van september 2002.

Even op occasionsite kijk vind ik deze. De 28-LP-XR is een origineel NL auto, geregistreerd exemplaar op 7 april 2003. Bijna een half jaar jonger dan de auto in de openingspost.

Kijk ik bij deze. Ook een origineel NL geleverd exemplaar uit 2003

En vermoed dat er nog veel meer exemplaren zijn die stuk jonger zijn.

Denk dat het artikel is opgesteld toen bekend was dat er geen opvolger kwam van de C70, en er een beetje aandacht aan wilden besteden.

Dat er een C70 is die later geregistreerd is zegt niets over de laatste uit de productie. De tijd tussen productie en eerste registratie kan erg sterk wisselen. Mijn 164 is in Oktober 1996 van de band gerold en pas in Juni 1997 geregistreerd. Maar ik ken ook een 164 die in September 1996 van de band kwam en pas in Maart 1998 geregistreerd is. Op basis van het chassisnummer (en contact met Volvo) zou het wel mogelijk moeten zijn om aan te tonen dat dit de allerlaatste is geweest.

Samen met het feit dat deze auto nog bij de 1e eigenaar was tot voor kort heeft dat een positief effect op de waarde. Maar dan vooral de taxatie waarde .En bij positief effect moet je denken aan het naar boven afronden van de waarde. Misschien 200 a 500 euro max erbij. Over 10 jaar kan dat effect wel iets groter worden trouwens; mits de motor gerepareerd wordt in plaats van vervangen (matching numbers!).

Eens, kan natuurlijk zijn dat deze volvo in 2002 als laatste van de band liep en een half jaar later anderen nog geregistreerd werden die al heel veel eerder waren geproduceerd.

maar dat zul je dan ergens moeten kunnen aantonen of aan kunnen zien.

De volvo's die ik hierboven postte zijn volgens mij ook uit die laatste 50 stuks. De kans dat de auto uit de openingspost echt de laatste is (op basis van chassisnummer) is natuurlijk erg klein.

Als ik even het persartikel van destijds bij zoek vind ik dit;

De C70 Coupé Collection wordt geleverd in Black Sapphire metallic en Silver metallic.
Kopers krijgen voor deze speciale afscheidseditie bovendien een zogenaamde 'artist impression' van de vijf C70 Coupé ontwerpschetsen, die is voorzien van de handtekeningen van Ian Callum (TWR Design), Anders Gunnarson (Project Chief Designer) en Peter Horbury (Chief Designer Volvo Car Corporation).

Als je die er nog bij hebt, aankoopnota misschien, dan gaan zulke zaken uiteraard een positief effect hebben op de prijs.

Ik had vroeger een van de aller laatste Opel Calibra's (V6). Die werden ook genummerd. Op de asbak stond welk nummer je had van de uitzwaait editie. Bijgestaan in enkele opties en uiterlijke kenmerken. Dat had wel enige invloed op de waarde van de auto.

AsconaGT zei:
De C70 Coupé Collection wordt geleverd in Black Sapphire metallic en Silver metallic.
Kopers krijgen voor deze speciale afscheidseditie bovendien een zogenaamde 'artist impression' van de vijf C70 Coupé ontwerpschetsen, die is voorzien van de handtekeningen van Ian Callum (TWR Design), Anders Gunnarson (Project Chief Designer) en Peter Horbury (Chief Designer Volvo Car Corporation).

Als je die er nog bij hebt, aankoopnota misschien, dan gaan zulke zaken uiteraard een positief effect hebben op de prijs.
Precies, dat heeft meer effect dan het feit of het de laatste of één na laatste was.

Dit is een coupé, maar een C70 cabrio is 1 van de allerslechtste auto's waar ik ooit mee gereden heb (vroeger gewerkt bij garagebedrijf en zelf ook van alles gehad dus in duizenden auto's gereden). Torderen als ware het een lege aanhanger van een vrachtwagen. Werkelijk onvoorstelbaar. Nog afgezien van de enorme overhang voor, en optisch de hoogte boven de achterwielen/achterkant en de veelal te kleine wieltjes.

Heb het altijd een mooie auto gevonden; zowel als coupé als cabriolet. Nooit in gereden echter. De 5 cilinders kun je mooi laten klinken, en ze zijn relatief betrouwbaar, hoewel zuipschuiten. De rest is maar zo-zo. Daarnaast hebben de snellere versies teveel vermogen voor hun voorwielaandrijving, en volgens vele reviews rijden ze ook nog eens veel te wobbelig om door te gaan voor enigszins sportief. Geen klassieker dit.

Goed of sportief rijden is geen voorwaarde voor klassiekerpotentie. In dezelfde categorie is een Saab 900 classic cabrio ook een klassieker geworden. 2CV en Kevers ook en dat rijdt helemaal voor geen meter. Ik denk dan ook dat de C70 zeker een klassieker wordt. Prachtige tijdloze auto met zalige vijfcilindermotor.

De laatste exemplaren van bovengenoemde iconen als een 2CV en Kever zullen wel gewild zijn bij verzamelaars. De C70 is een prachtige auto, maar zal die status nooit bereiken. Kijk naar voorgangers als de 262C en 780, ik denk dat zelfs de laatste exemplaren daarvan geen noemenswaardige meerwaarde hebben.

Terug
Bovenaan