Dave's Renaultjes // wielen... en banden

Dank allen. Nu de auto APK gekeurd is en uitgelijnd gaan we, nadat het stuur is rechtgezet, de laatste puntjes aanpakken. Schakelstangmechanisme afstellen, een kleine olielekkage bij de benzinepomp op de motor oplossen, de laatste sierlijsten monteren en de zijruiten (frameloos) beter afstellen. Deze sluiten nu niet mooi op de nieuwe deurrubbers aan met als gevolg erg veel windgeruis en zelfs een beetje waterlekkage.

En... inrijden natuurlijk 😎😀

Mooi resultaat. En wat als deze klaar is, welke auto gaat dan weer in topstaat gebracht worden?

In het najaar gaan we de R15 GTL Grand Prix aanpakken. Ik kwam nog een foto tegen in het R15/17 register, die ik nog niet kende.

Deze foto is gemaakt bij Paleis Soestdijk II van Johan Vlemminkx die daar een autobedrijfje had. Wanneer precies is me niet helemaal duidelijk. Johan heeft de auto gehad van ca. 1996 tot ergens in de zero's denk ik.

1k0.jpg

Het blad Klassiek en Techniek heeft een reportage geplaatst van de restauratie van mijn R15. Erg leuk om aan mee te werken en een heel mooi resultaat.

f73c8300-6b65-48a0-85c3-30eee4f2d923.jpg

Ah is dat die van jou. Het blad ligt er al enkele dagen maar nog niks gelezen. Wel je auto gezien die prominent voorop staat. Toch net een andere dimensie nu het van een medeforummer is.

Vandaag tijd om eens lekker de K&T te lezen. Nou Dave, petje af voor wat je met de wagen gedaan hebt. Ook perje af voor je geduld om er aan bezig te blijven.

Nou ben ik op zich niet erg een Renault fanaat, maar als ik dan lees dat het onderstel deels overeenkomt met een R12.... ja dat was dan wel weer mijn 1e auto waar ik legaal de weg mee op mocht. En je 1e auto, tja ongeacht het merk blijft het je 1e auto, voor altijd in je geheugen.

Veel veilige en fijne kilometers gewenst.

Leuk zeg, zo'n stuk documentatie over je eigen werk. Zo heb je het gevoel het toch niet helemaal voor jezelf te doen, maar dat anderen ook nog meegenieten. ;)

@Janneman, dank je wel. Ja het is wel een kwestie geweest van heel erg lange adem. Maar het werd op een gegeven moment ook een principekwestie. Ik had in het verleden al eens wat projecten gestart en niet afgemaakt, dus deze moest en zou een keer afgemaakt moeten worden.

De R12 is echt een ondergewaardeerde klassieker hier. Het was echt een wereldauto, werd overal verkocht en in vrijwel elke werelddeel geproduceerd / geassembleerd. In Turkije en in Zuid Amerika heeft de auto veel meer een klassiekerstatus. En ja, de R15/17 serie heeft nagenoeg dezelfde bodemplaat en onderstel. Net zoals de Fuego dat heeft van de R18.

@MWH: het voelt ook erg leuk als er vanuit de journalistiek belangstelling is voor je werk en het model. En het levert ook leuke reacties op, ik heb al weer wat foto's van R15's toegestuurd gekregen, zo van "die stond vroeger in mijn buurt" (y)

Vandaag op autoweek.nl de status van de Renault R20 TS veranderd van "huidige auto" naar "vorige auto". Zoals jullie misschien gezien hadden, stond de auto al een tijdje te koop. De R20 heb ik in 2019 aangeschaft met een duidelijk doel: met mijn gezin en vouwcaravan op vakantie kunnen met een oldtimer. En dat is (ruimschoots) gelukt. Het plan was altijd al om de auto dan weer van de hand te doen, maar niet iedereen hier thuis was daar blij mee. Ze hebben tenslotte ook allemaal meegeholpen in 2019 om de auto weer rijdbaar, enigzins toonbaar en naar onze zin te maken. Maar goed, je kunt niet alles houden. Er komt voorlopig niks voor in de plaats (zeg ik nu :D ), dat geeft ruimte en mogelijkheden om de schaarse tijd te kunnen benutten aan de R15's.

Enkele herinneringen, ophalen in januari 2019:

94e7d3e9-daed-4f8a-9128-e253db567314.jpg

De vorige eigenaar was de papieren kwijt en uiteindelijk heb ik voor hem nieuwe aangevraagd, op naam zetten kon pas begin juni...... :rolleyes:

Veel werk er aan gehad, laswerk, remmen, uitlaat, tankvlotter en benzinetank, radiator en koelsysteem, spuitwerk, enz. Er zijn honderden uren en duizenden Euro' s ingestoken:

fd725b97-0225-4678-b941-7667c68e3e29.jpg

947aafa0-2214-4648-8e6f-b0e950b7c78b.jpg

Op 29 juni 2019 maakten we onze eerste echte rit, 's morgen naar een EMW evenement en daarna na de open dag van mijn werk. Dat ging probleemloos, maar toch was de rit twee weken later echt wel spannend. Met de vouwcaravan en de auto volgeladen naar Normandie, via de fabriek in Sandouville waar ze eind '83 / begin '84 van de band rolde, naar de stranden van D-day. Zo'n 670 km ware het niet dat we de sleutels van de Paradiso vergeten waren en nog een stuk terug moesten om die op te halen. Maar om ca. 19u waren we op de camping. De R20 had het perfect gedaan.

NA 35 jaar en 222.000 km was de R20 weer op de plek waar ze van de band is gerold:
6ce0131b-4981-4dad-94d8-9b5c18cd474e.jpg

Wordt vervolgd......

Uiteindelijk een echte tour-de-france gedaan. Ruim 3.600 km en vijf campings bezocht. Heerlijk, precies zoals we bedoeld hadden.

In de Indianapolis bocht op het circuit van Le Mans:
cef539e3-28cf-4b84-9c63-f4fb6d3430bb.jpg

Heerlijke plekjes gehad op de diverse campings
2e5f0dfc-e544-46e5-ad45-0f30c74b80c3.jpg

Ook in 2020 en 2021 heeft de R20 ons tot ver in Duitsland en Frankrijk gebracht. In 2022 heeft onze oudste zoon nog een paar weekjes Ardennen gedaan met de R20 gedaan, terwijl wij met de R21 in Engeland rondreden. En dan nu, einde van een heerlijk hoofdstuk. De auto blijft in Nederland, is naar een andere liefhebber uit de buurt van Harderwijk.

88337e4c-9900-4f0c-adec-83ae17ec2864.jpg

Renault15 17 zei:
Het plan was altijd al om de auto dan weer van de hand te doen,
:D Ja, dat is een lastige. Uiteindelijk moeten er keuzes gemaakt worden. Jammer, maar je hebt hem wel mooi op de weg gekregen, gered eigenlijk, en hij gaat nog lekker door. En jij ook, met alle andere ruitjes.

Ja het gaat allemaal snel. Ik zag net op een van de eerste foto's dat de kilometerstand 220.112 km was toen ik hem ophaalde. Gisteren stond die op iets van 235.700 km. Toch meer dan 15.000 km in bijna 4 jaar. :D

Jammer dat de R20 weg is maar als het aanvankelijk toch al de bedoeling was en ze nu weer bij een liefhebber is, helemaal prima natuurlijk. (y)

Dit zal dan de eerste (weliswaar met een megahoeveelheid tegenlicht en spiegeling in de voorruit) foto van haar zijn nadat ze in 2019 weer op de weg gekomen is, dit is namelijk op weg naar dat EMW-evenement:

@Marco 827 3500: dank je wel. Ik heb net ook even terug gelezen. Wat een mooie "reis" heb ik gemaakt, van Avantime naar Alpine, een gele R12 tussendoor, het "familieproject R20", een R15 gerestaureerd en als rode (of grijze) draad er tussendoor gaat de R17 inmiddels al ruim 23 jaar mee. Dat had ik nooit durven dromen toen ik haar in 1999 in Frankrijk ophaalde.

Een van de eerste foto's van mijn R17:
25636118624_98ef3a8171_b.jpg

@929V6: inderdaad, dat kan niet anders. (y)

Ooit heb ik besloten om meerdere draadjes aan te maken voor mijn verschillende auto's. Maar dat is lastig en gezien de (geringe) regelmaat waarmee ik hier iets post, kan jet ook allemaal samen in een onderwerp. Dus vanaf nu is alles in dit topic te vinden.

Even in foto's een overzicht van het huidige wagenpark:

***Renault 15 TL uit 1975. ***
Een origineel Nederlandse R15 TL uit 1975 met al bijzonderheid een schuifdak. Geheel door mij zelf gerestaureerd, zie de vorige pagina's. Sinds juni 2022 weer op de weg na 18 jaar stilstand. Ik ken drie vorige eigenaren, en die historie gaat terug tot in de jaren '90. De vorige eigenaar heb ik nog niet benaderd, ben zijn gegevens ook even kwijt. De eigenaar daarvoor heb ik ook nog niet teriggevonden. De oudste eigenaar die ik ken, heb ik wel benaderd en foto's gestuurd maar die heeft helaas geen interesse meer. Jammer, ik had gehoopt op oude jaren '90 foto's van mijn auto...

f4e45d54-7204-448c-b254-c436d762b9b8.jpg

7808d772-3a22-432d-b839-e962b25956c1.jpg

***Renault 17 TL découvrable automatic uit 1975 (1976 op kenteken)***
In mei 1999 heb ik deze auto uit Frankrijk geimporteerd. Inmiddels dus bijna 24 jaar in bezit. In de jaren dat we nog geen kinderen hadden, was dit onze vakantieauto. We zijn er mee in o.a. Noorwegen en Zweden, Frankrijk en Oostenrijk geweest. Deze auto is nog ongerestaureerd, Wel is de auto bij de vorige eigenaar in Frankrijk aan de buitenzijde overgespoten. Op zijn Frans en in de verkeerde kleur grijs maar ik heb geen plannen om daar binnenkort iets aan te doen. Gewoon netjes en rijdend houden is het verhaal hierbij.

1fc0898e-4aa0-4c64-9a63-db7f34baf892.jpg

***Renault 15 GTL Grand Prix uit 1977***
Een R15 van na de facelift heb ik nooit heel mooi gevonden. Maar deze specifieke auto is wel bijzonder en dreigde op een gegeven moment naar de eeuwigheid te verdwijnen. En dat terwijl het de enige GTL Grand Prix is die waarschijnlijk tijdens de rijdersparade van de Grote Prijs Formule 1 op Zandvoort gereden heeft. Dus gaan we deze auto ook restaureren. Dat is nog een gigantische klus en zal nog lang gaan duren aangezien ik niet heel veel tijd heb. Maar de voortgang zal hier zeker getoond gaan worden. De eerste kleine stukjes laswerk zijn inmiddels gedaan.

6c41e75d-41ec-480e-9bed-3b39af7d1b07.jpg

4ad3e118-a710-4493-9c94-24cb97939c55.jpg

***Renault 21 TSE uit 1992***
Deze auto stond in Italië te koop en werd via Catawiki aangeboden. Zonder minimumprijs en met maar liefst 210 foto's werd ik best enthousiast ondanks dat de phase2 R21 niet mijn favoriete model is. Maar de 51.200km, het zwarte lederen interieur en de luxe uitvoering spraken in het voordeel van de auto. Inmiddels hebben we er zo'n 5.000 km mee gereden, voornamelijk vakantietrips, waaronder de zomervakantie in Engeland.

0959cbce-daa7-4a1b-9e9b-f2eb7268a40f.jpg

***Renault ZOE Intens uit 2013 / accu upgrade naar 43 kWh in 2018***
Sinds half juni 2013 rijden wij in een Zoe Intens in de kleur “Brun Ardent” met de 17” TechRun wielen. Toen de ZOE uitkwam was elektrisch rijden nog echt iets bijzonders. Alleen de Nissan Leaf en de Tesla Model S waren toen nog op de markt (naast de I-Miev drieling en nog wat obscure autotjes). Maar voor onze dagelijkse ritten van maximaal 2 keer 35 kilometer, was de ZOE voor ons prima inzetbaar. Er ontstond in de begindagen al snel een clubje ZOE eigenaren die, vooral via het Renaultforum, talloze tips uitwisselden. Over gratis laadpunten bijvoorbeeld, over laadproblemen en over het in de voorruit spiegelende dashboard. Een twintigtal ZOE rijders werd na een half jaar uitgenodigd op de koffie bij Renault Nederland als een soort gebruikerspanel. Dat was een leuke tijd.

Inmiddels staat de teller op ruim 165.000 km en er zijn heel weinig zaken te melden. Na de accu uprade in 2018 is de auto nog beter bruikbaar en ik probeer de auto nog zeker 5 tot 10 jaar aan te houden.

tg0y26mbfkxk.jpg

***Renault Mégane E-tech Electric Evolution ER (2023)***

Sinds 10 januari 2023 heb ik vanuit mijn werkgever deze elektrische Mégane. Mijn woon-werk afstand is 100 km enkele reis waarvan 95 km snelweg. Met de ervaring van de ZOE in mijn achterhoofd wilde ik graag elektrisch rijden maar wist dat je in de winter bij snelwegsnelheden zo'n 20-25 kWh/100 km nodig hebt. Om dus, zonder stress, heen en weer te kunnen, heb je zeker 50-55 kWh accupakket nodig. Daarmee vielen auto's als de ZOE, e-208 en dergelijke af. Mijn favoriete Ioniq5 viel buiten het budget en zo bleven eigenlijk alleen de e-Niro en de Mégane over. De nieuwe e-Niro vind ik niet mooi en dus rijden we inmiddels al 2.000 km in deze witte Mégane.

35fd8091-92cd-4d18-975a-b285ac6d7c38.jpg

.............................

Dave R1517 zei:
Het was me tot nu toe niet opgevallen Eelco. Maar je hebt gelijk, er is een tweedeling tussen de Equilibre en Evolution uitvoeringen enerzijds (matzwarte ruitomlijstingen en geen chroomlijst rondom de ramen) en de Techno en Iconic versies aan de andere kant.

Inmiddels ruim 2.000 km gereden, met een gemiddelde snelheid van ruim 75 km/u en temperaturen die niet boven de 5° C uitgekomen zijn, vind ik een gemiddeld verbruik van net boven de 18 kWh/100 km heel erg meevallen.
Durashift zei:
^^ dat is heel netjes. Wat doet je ZOE? Niet veel minder toch? (zal een ander rij-patroon hebben natuurlijk)

@Durashift: de ZOE rijdt inderdaad een mix van ongeveer 50/50 snelweg en 80km/u wegen. En is de laatste tijd voornamelijk in handen van mijn 18-jarige zoon. Dat doer het verbruik geen goed. o_O Het verbruik van de ZOE lag tot augustus vorig jaar zo rond de 16,5 kWh/100 km maar is nu al aardig richting de 19 kWh/100 km aan het gaan. :rolleyes:

Mooi! Update op alles wat we al kennen. Maar wat komt er op de puntjes in de titel van je draadje? Na de "en"? Voor de draad ermee, want ik ben benieuwd.

@MCW 84, dat is zeker een fijne werkplek. En een mooie aanvulling op de twee overdekte plaatsen die ik aan huis heb (garage en carport). In de hobbyloods kunnen prima 3-4 auto's staan of zelfs 5 als je er eentje op de brug zet en een er onder, maar als je er serieus wilt werken is meer dan drie niet fijn. Dan wordt het krap en bij las-en slijpwerkzaamheden zoals aan de gele R15 moet je de andere auto's heel goed beschermen natuurlijk. Of je moet telkens auto's buiten gaan zetten als je gaat werken, maar dat is ook niks.

Op dit moment staat de R17 hier in de garage en de R21 onder de carport. In de hobbyloods staan de twee R15's,.................

...............en een.............

b6a425a3-37c0-4402-96c5-ac577d87f95f.jpg

a3d0eb29-85cc-4fb1-886d-3ba96312f153.jpg

Goed dat de 21 nog niet verkocht was. ;)

Dave R1517 zei:
Durashift zei:
^^ dat is heel netjes. Wat doet je ZOE? Niet veel minder toch? (zal een ander rij-patroon hebben natuurlijk)

@Durashift: de ZOE rijdt inderdaad een mix van ongeveer 50/50 snelweg en 80km/u wegen. En is de laatste tijd voornamelijk in handen van mijn 18-jarige zoon. Dat doer het verbruik geen goed. o_O Het verbruik van de ZOE lag tot augustus vorig jaar zo rond de 16,5 kWh/100 km maar is nu al aardig richting de 19 kWh/100 km aan het gaan. :rolleyes:[/quote]

:)

Op EV / slipcursus sturen, nuttige met het aangename verenigen?

Mooi, dan heb je tenminste 1 auto van een betrouwbaar merk in de garage ;)

Geintje hoor, ik ben als MX-5 rijder benieuwd naar je plannen met deze.

Ik zat naar die aanhangwagen en de 21 te kijken en ik dacht....oh als die 21 dat wel mag dan is het misschien wel leuk voor mij om binnenkort toch de Kangoo een schop te geven en om te ruilen voor de 21.
Maar jouw combi mag net zo goed niet als mijn combi destijds. :T

Maar je zoon had toch meer trek in een MX5 dan in een Twingo RS?

De MX-5 is inderdaad van mijn oudste zoon. De auto stond vlakbij (anders was ik hem zeker niet met de R21 gaan halen Nico GTR ;) ) Hij wilde al lang een MX-5 als eerste auto. Maar het budget was eigenlijk niet toereikend. Mijn argumenten om even door te sparen voor een ietwat beter exemplaar, hebben het niet gehaald. En dus staat deze auto, met de nodige roest- en bodemschade en zonder lopende motor nu ook in mijn hobbyhal. Ik heb uiteraard mijn hulp aangeboden maar mijn zoon wel duidelijk gemaakt dat het niet mijn project moet worden.

Op 10 december schreef ik hier na de verkoop van de R20 "er komt voorlopig niks voor in de plaats". Nou dat heb ik toch mooi ruim een maand volgehouden. :LOL:

Mijn automobiele voorkeur gaat uit naar (sportieve) coupé modellen en mijn voornemen bij de verkoop van de R20 was dan ook om me qua klassiekers te gaan beperken tot de R15/17 modellen, met als mogelijke uitbreiding 'ooit' nog een Fuego of Lancia Beta HPE en heel misschien een Suzuki SC-GX100.

En waar ik zeker ook nog voor in de markt zou zijn: een (MVS) Venturi. Tijdens onze zomervakantie in 2021 hebben we in Zwitserland een Venturi 200 bekeken en in het najaar van 2021 was ik heel dicht bij de aanschaf van deze 260 LM maar uiteindelijk durfde ik het toch niet aan.

67674731-9e74-4200-9965-245a55f350b1.jpg

Deze auto was een "rijdend project" en met slechts een kleine 700 auto's gebouwd is de onderdelenvoorziening zeer uitdagend en met twee exemplaren die in Nederland zijn, is er natuurlijk ook hoegenaamd geen kennis aanwezig. Dus toch maar er vanaf gezien.

Als ik me echter aangetrokken voel tot een auto, ga ik wel alles er van opzoeken. En zodoende heb ik alle testberichten en videos over de Venturi wel gelezen / gezien. En wat daar vooral uit voortkomt is een uitmuntende rijdynamiek en een zeer vertrouwenwekkend onderstel. De auto rijdt dynamisch en toch comfortabel, mede dankzij het relatief lage gewicht van ca. 1100 kg. Daarbij wordt vaak bij de eerste (200 pk) modellen aangegeven dat de auto makkelijk meer vermogen zou moeten aankunnen. Antwoord van Venturi was de 260 uitvoering met 260 pk. Sinds 2018 verslind ik ook alle informatie van de nieuwe Alpine A110. Net als de Venturi een auto met middenmotor, ca. 250 pk en zo'n 1100 kg rijklaargewicht. En dan valt je de parallel op, beide auto's hebben vergelijkbare kenmerken en ook de Alpine krijgt met name lovende kritieken als het over rijdynamiek gaat (met behoud van voldoende comfort). En, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk, ik vind het allebei heel erg mooie coupés.

Maar ja, beide auto's zijn niet goedkoop. Voor een mooie Venturi moet je rekenen tussen de € 45k - € 80k en de A110 is erg waardevast en is tweedehands ook nog niet onder de € 60k te vinden. Het idee van de Venturi heb ik een beetje laten gaan vanwege bovengenoemde issues en een A110 stond op de lijst als <misschien ooit>. Totdat eind december een aantal zaken samenkwamen en alles ineens in een stroomversnelling raakte. Doorslaggevend was de proefrit in een A110.

b40e6996-681f-4277-9cb3-f6cc180cf844.jpg

De A110 kent eigenlijk twee gezichten. Als reiswagen is de auto prima geschikt, op de snelweg met cruise-control en automaat is de auto, stil, comfortabel en ook nog behoorlijk zuinig. Ga je dan vervolgens de leukere binnendoor wegen verkennen, in de sportstand, biedt de auto heel veel rijbeleving en dynamiek. De auto tovert een grote glimlach op je gezicht en daar hoeft het niet eens heel snel voor te gaan. Binnen no-time heb je vertrouwen in wat de auto kan.

En hoewel we eigenlijk voor een jong gebruikt exemplaar zouden gaan, hebben we later toch besloten om onze " eigen" A110 te willen samenstellen. Daarbij was het budget zeker niet onbeperkt en dus hebben we de basis A110 aangekleed met een comfortpakket, en een exclusieve kleur Bleu Sierra. Inmiddels heeft de dealer een verwachte productie eind juli doorgegeven. Ik ben heel benieuwd wanneer de auto dan afgeleverd wordt, aangezien in Frankrijk in augustus natuurlijk alles stilligt.
Zo moet de auto er ongeveer komen uit te zien (zonder blauwe remklauwen).

31d01691-8c83-4d61-8edf-ebe40047b522.jpg

Wow nog een A110 bezitter erbij straks op het forum. Heel gaaf Dave, en die kleur is prachtig.

Had het niet verwacht, ik dacht een eerste generatie A110 aan te treffen voor ik het topic aanklikte :p

Gefeliciteerd (y)

Mooie kleur voor een prachtige voiture (y)
Ik zag er laatst buiten bij de Interclassics in Maastricht twee staan...beiden met Belgisch kenteken....
Verstandige keuze om dan ook voor een nieuwe te gaan, zodat je je eigen configuratie kan kiezen...

Wauw wat gaaf! Ik wil ook graag nog eens rijden met zo'n A110, lijkt me echt een heerlijke auto voor erbij.

Heel erg gaaf, leuk om de rationale mee te krijgen na de teaser van een paar dagen terug.
Ik ben lichtelijk jaloers maar enkel de uitdaging nog iets harder te werken voor een echte droom.

Succes nog met wachten. :)

Inderdaad Nico. Aan de bak. Ik ga ook maar eens een spaarpotje aanmaken binnen de bank-omgeving. Tegen de tijd dat de kinderen het huis uit zijn is de A110 perfect. Of gewoon al eerder om lekker op pad te gaan.

adinsx zei:
Wow nog een A110 bezitter erbij straks op het forum. Heel gaaf Dave, en die kleur is prachtig.

Had het niet verwacht, ik dacht een eerste generatie A110 aan te treffen voor ik het topic aanklikte :p

Gefeliciteerd (y)

Dank.
Lang heb ik gedacht dat zo'n klassieke A110 hier ook nog eens moest komen. Maar het formaat is toch wel een dingetje bij die auto's. Ik kan er in zitten, maar de auto "bedienen" is bijna niet te doen. Met schoenmaat 44 trap je altijd twee pedalen tegelijk in en voor je linkerbeen is echt helemaal geen plek aangezien de wielkast meteen voor de deur begint. Ook zit je scheef naar het midden toe met je benen. Nee, de klassieke A110 laat ik maar een mooie mythe blijven.

Overigens zou de nieuwe A110 eigenlijk ook kleiner worden dan dat nu het geval is. We hebben het te danken aan een aantal Nederlanders (o.a. de toenmalige CEO van Alpine Michael van den Sanden) dat de A110 op het laatste moment nog wat gegroeid is.

Proficiat (y), echt een magnifique kleur, tegelijk sportief en klassevol!

Ik weet niet meer of het in de lagere school (12- in BE) was of het middelbaar onderwijs (12+ in BE) maar ik heb ooit nog een spreekbeurt gemaakt over MVS en dat was in een tijd dat Powerpoint nog niet bestond en er geen Internet was (en de dieren nog spraken) :p

Tof! Echt een prachtige auto waar je inderdaad ook fatsoenlijk in kan zitten als je wat groter bent.

Volgens mij ook ernstig exclusief want ik zie ze amper -terwijl ik best vaak onderweg ben-
Heel toevallig kwam er mij afgelopen week eentje achterop op A28 met Belgisch kenteken..
Had ‘m al gespot in m’n binnenspiegel, de Belg had leuk de vaart erin. Een enorm hebberig gevoel overmeesterende mij toen ie langszij kwam. Op de een of andere manier kreeg ik een dejavu naar oude Michel Vaillant stripboeken. Wat een prachtig ontwerp. Alsof Michel zelf ‘m heeft ontworpen!

Succes met het lange wachten…

Heel erg leuk! Al het een en ander meegekregen (tja, de Alpine wereld blijkt erg klein te zijn :D ) en inderdaad betekent proefrijden dat er geen weg meer terug is.
De levertijd lijkt nog mee te vallen moet ik zeggen. Misschien dat ze de laatste Blue Sierra in een groep bij elkaar hebben ingepland.

Wij gaan in April met onze A110 een week op vakantie. Het is er een heerlijke auto voor. Ik sluit me helemaal bij je verhaal aan. Leuk dat het gelukt is!

Vrij exclusief klopt wel: buiten evenementen en laatst in de omgeving van Interclassics kom ik ze nooit tegen eigenlijk. Terwijl er toch best wel mensen zijn die er dagelijks behoorlijke afstanden mee rijden.

@Ente: er zijn er in Nederland op dit moment 192 geregistreerd, met daarbij een stuk of 14-15 exemplaren zonder geldige APK. Er zijn wel mensen die er dagelijks mee rijden, maar dat is slechts een handjevol.

Voor wat betreft de kleur, het is een zogenaamde "atelier" kleur waarvan er wereldwijd maar 110 exemplaren gemaakt worden. Het nummer wordt ook vermeld op een aluminium plaatje in het interieur. Toen ik bij de dealer was om mijn bestelling te plaatsen had de dealer informatie vanuit Dieppe ontvangen dat er nog maar 15 exemplaren van Bleu Sierra over waren. De dealer kan geen invloed uitoefenen op welk nummer ik krijg, maat stiekem hoop ik natuurlijk op een mooi rond getal. Exemplaar 100 of wellicht gewoon de allerlaatste, nr. 110. Dat zou natuurlijk geweldig zijn. Voor zover ik weet, is er geen andere Bleu Sierra in Nederland geleverd.

@Engineer2: aangezien de atelier kleuren met de hand spuiten buiten de gewone productielijn, zouden ze niet per se hoeven te groeperen. Maar het zou zo maar wel kunnen.

188926845_494292818690352_1763007856793207533_n.jpg

Terug
Bovenaan