Dashboard verlichting Renault Clio

DannyNL

Startmotor
Beste Autoweek leden,

Sinds een aantal weken ben ik in het bezit van een Renault Clio 1.0 Intens uit 2019.
Nu valt mij op dat de dashboard verlichting automatisch dimt, echter dermate erg dat ik nauwelijks iets zie. Vooral in de ochtend erg vervelend.

Iemand een idee waar ik dit kan aanpassen/uitzetten?

Alvast bedankt.

Laatst bewerkt:
Linksonder bij het stuur zit een knopje voor de koplamphoogteverstelling. Zit daarnaast een tweede draaiwieltje voor de dashboardverlichting?

Hoeft het niks mee te maken te hebben. Ik heb het met mijn Hyundai ook, de lichtsensor bepaalt de sterkte van de dashboardverlichting, ook als de lichtschakelaar niet in automatische stand staat. En het is natuurlijk geen doen om dat dan weer handmatig te overrulen, want dan blijf je bijstellen.

Linksonder bij het stuur zit een knopje voor de koplamphoogteverstelling. Zit daarnaast een tweede draaiwieltje voor de dashboardverlichting?
Helaas, er zit geen draaiwieltje voor de dashboardverlichting. Er zitten alleen 3 knoppen voor o.a. koplamphoogteverstelling & rijbaanassist.

Hoeft het niks mee te maken te hebben. Ik heb het met mijn Hyundai ook, de lichtsensor bepaalt de sterkte van de dashboardverlichting, ook als de lichtschakelaar niet in automatische stand staat. En het is natuurlijk geen doen om dat dan weer handmatig te overrulen, want dan blijf je bijstellen.
Dit is echter niet te doen. Momenteel is deze zo afgesteld dat ik in de ochtend bijna niks zie omdat het scherm te donker is.
Dit zou toch ergens een instelling moeten zijn wat ik kan aanpassen?

Terug
Bovenaan