Dakje volkswagen golf 2

Sbgolf2

Net ingestapt
Hallo allemaal !
Ik heb vandaag mijn eerste auto gekocht, een Volkswagen golf 2 1.3cl uit 1991 en ik ben er heel blij mij alleen nu is het probleem dat het dakje lekt. Nu is mijn vraag of het mogelijk is om het systeem van het dakraam er uit te halen en het dakraam vast te zetten in het dak , om er vervolgens vanaf de binnenkant gewoon een dichte hemel in te zetten.

Ik hoor graag van jullie !

Groeten Sander

Sbgolf2 zei:
Hallo allemaal !
Ik heb vandaag mijn eerste auto gekocht, een Volkswagen golf 2 1.3cl uit 1991 en ik ben er heel blij mij alleen nu is het probleem dat het dakje lekt. Nu is mijn vraag of het mogelijk is om het systeem van het dakraam er uit te halen en het dakraam vast te zetten in het dak , om er vervolgens vanaf de binnenkant gewoon een dichte hemel in te zetten.

Ik hoor graag van jullie !

Groeten Sander

Waarom zo moeilijk? Je kunt toch gewoon de buitenrand dichtkitten met (Shell) Tixophalt of Tixoplast? Heb ik ook gedaan, mijn Webasto lekte ook na 23 jaar en aangezien ik niet de illusie heb dat ik nog aan onderdelen kan komen, wil ik dat elektrische raam toch niet meer gebruiken. Zekering eruit, kit erin, opgelost.

Het is ook dat ik vrij lang ben en het niet erg zou vinden om wat meer hoofdruimte te hebben, vandaar het systeem er uit

Audi A6 zei:
Als hij lekt op het rubber, kun je dat natuurlijk ook gewoon vervangen:

Het probleem met die daken is dat ze vroeg of laat allemaal stuk gaan. Breekt er ineens een stuk plastic af waardoor het niet meer dicht gaat. En zie dan dat stuk plastic nog maar eens te krijgen. Bij Wheeler Dealers hadden ze pas geleden een soortgelijk probleem, daar hebben ze het originele, gebroken onderdeel laten scannen en printen. Da's een charmante, maar prijzige oplossing. Op gegeven moment moet je denk ik gewoon 'dicht is dicht' denken...

Sbgolf2 zei:
Het is ook dat ik vrij lang ben en het niet erg zou vinden om wat meer hoofdruimte te hebben, vandaar het systeem er uit

Ah, da' s een ander punt. Ingewikkelder ook. Dan moet je eigenlijk een plaat in het dak lassen. De glas- of staalplaat laten zitten, maar het mechaniek er onderuit halen lijkt me wel een uitdaging.

Terug
Bovenaan