Daihatu Cuore 2007 nummerplaat verlichting

Guest
Hallo,

Ik ben van achter aangereden, waarbij de nummerplaat verlichting verloren is gegaan. Schadebedrijf Mikkers heeft dat hersteld. Echter boven de nummerplaat zitten 3 dezelfde gaten waarschijnlijk voor een lampbehuizing. Mikkers heeft de buitenste 2 opgevuld met lampbehuizing. het middelste gat is niet opgevuld. Volgens Mikkers hoort dat zo. Echter ik kan door het gat de bedrading zien zitten, en zo komt er ook water in de deur. Het lijkt mij dat er in het middelste gat ook iets hoort te zitten.

Ik zou graag advies hebben over hoe nu verder te handelen? Ook zou ik graag willen weten wat er in het middelste gat hoort te zitten.

denk dat een foto misschien wel handig zou zijn, heb namelijk geen idee wat je nu precies bedoelt.

Ik weet niet over welk type Cuore je het hebt, want in 2007 werden zowel type L251 als L276 geleverd. Maar als ik mij niet vergis hebben ze allebei 3 gaten boven de kentekenplaat zitten.

edit: zie zojuist in het profiel van de topicstarter dat het een L276 is

Wat het schadebedrijf zegt is waar; enkel in de 2 buitenste gaten zit nummerbordverlichting en de middelste blijft leeg. Is bij die van mij ook zo (schadevrij verleden) en ook ik kan als ik door het gat naar binnen kijk een draadje zien lopen.
Uiteraard komt er door dat gat geen water in de deur (neem aan dat je de achterklep bedoeld in dit geval?). Water dat achter de bumper komt lekt gewoon weer naar beneden en doordat het ontluchtingsrooster in het achterpaneel lamellen heeft komt het water niet de auto binnen.

2 foto's: (eerste is mijn eigen auto, 2e foto heb ik van het internet geplukt maar daarop kun je ook wel zien dan het middelste gat leeg blijft)
nummerbordverlichting%20cuore_zps4k07rvze.jpg

nummerbordverlichting%20cuore2.jpg_zpsilvthbfm.png

Ik heb vandaag nog even nagekeken op de cd-rom met alle technische info en 'repair manuals' over de Daihatsu Cuore L276 of er iets staat vermeld over de opvulling van het derde gat. De uitkomst is dat er niks in het gat hoort te zitten, zoals ik al had verwacht. Het enige wat aan de achterbumper vastzit zijn een paar bumpersteunen die de bumper op z'n plaats houden (en die zie je vanzelfsprekend niet), het zwarte randje rondom de sleephaak midden onderaan de bumper en dus de 2 stukjes kentekenverlichting.

De info die ik heb gaat alleen over het exportmodel van deze Daihatsu (type L276 dus) maar ik vermoed dat bij de Cuore voor de Japanse markt (type L275 Daihatsu Mira) alleen het middelste gat gebruikt wordt voor de nummerbordverlichting aangezien die nummerplaten daar een stuk smaller zijn.

Voor het posten van dit bericht zocht ik nog even snel via Google, en het lijkt erop dat mijn vermoeden wel eens kan kloppen:
nummerbordverlichting%20cuore3_zpscl9p5x3x.jpg

Zou er gewoon een extra lampje inzetten, of die er nou hoort of niet. (zou m alleen niet laten branden denk ik)
Zie je t gat ook niet meer als je onder je bumper gaat liggen :LOL:

Er Hoort inderdaad niks in te zitten normaal gezien. En zal inderdaad vanwege bovenstaande reden aanwezig zijn.
Universele delen en vervolgens besparen op een afdekkapje is het dus eigenlijk.

Terug
Bovenaan