Daihatsu Charade 1996 tunen. zoekend naar een onderdeel

Guest
hallo allemaal.

ik heb al een half jaar mijn Daihatsu Charade en wil het toch graag beetje leuk tunen.
nou was ik opzoek naar een bumper maar die kan ik niet echt vinden.
( zie het bijgeleverde foto link hiernaast : https://www.cardomain.com/ride/2484312/1996-daihatsu-charade/
of deze

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t34.0-12/26857624_1742325735807275_1171039664_n.jpg?oh=c1a76f761b011874aa6f8cb3d8f01e55&oe=5A6379B8

mijn auto wordt dan ook matt blauw.

weten jullie waar ik die mooie bumper kan vinden?

mvg selwin

De oude dealer in Utrecht aan de Weerdzijde heeft echt alles.

Iedereen moet lekker zelf weten wat hij doet, maar een andere bumper en overspuiten/wrappen lijkt mij duurder dan de dagwaarde van de auto.

MX6 zei:
Iedereen moet lekker zelf weten wat hij doet, maar een andere bumper en overspuiten/wrappen lijkt mij duurder dan de dagwaarde van de auto.

dat is misschien wel zo maar ik wil er toch jaren in gaan rijden.

heeft iemand nog meer idee waar ik het kan ophalen of bestellen?

Waar iedereen heen gaat die zijn auto lelijk wil maken, autostyle.

Dat ziet er toch niet uit man.. Ik houd ook wel van een beetje tuning, maar dit is gewoon lelijk. Dit soort dingen zie je echt veel te vaak, een bumper die absoluut niet bij het ontwerp van de auto past.

Heb je ook wel enig idee hoe duur dit word? Als je het een beetje fatsoenlijk wil doen loop je leeg.
Hoe duur denk je dat overspuiten is? Die bumpers kosten vaak ook al snel 300+
En dat op een autotje wat net 300 euro waard is.

Het is een charade. Het is en blijft blijft een basis autotje. Je kan er duizenden euro's aan uit geven, aan het einde van de dag zit je nog steeds in een Daihatsu charade.

Als je dit soort dingen doet bij een auto die in de basis goed is, kan ik het wel waarderen.
Als je dit bij je langzame basis autotje doet, ben je gewoon dom bezig. Gebruik dat geld gewoon voor een fatsoenlijke auto.

Dit is mooie tuning:
IMG_9838-6-copy.jpg

een zogenaamde langzame auto kun je ook snel maken.
het hoeft niet duur te zijn als je het maar slim aanpakt of zelf maakt.
alleen de bumper kan ik niet zelf maken en misschien is de bumper wel in 2dehands.
is alleen moeilijk te vinden vandaar dat ik hoop dat mensen hier het wel weten.
ik heb al paar mooie tips waar ik al wat aan heb.

zo'n auto wat jij opstuurt vind ik weer niet zo heel mooi.
zo zie je maar weer smaken verschillen. :)

overspuiten ga ik zelf doen en waarschijnlijk ga ik ook plastidip ervoor gebruiken matt blauw
dus dan ben je sws niet veel duur uit.

sws auto kost altijd geld.
die geld grijg je never nooit van terug daar ben ik van bewust.

groetjes selwin :)

Nissan GTR R34 zei:
Waar iedereen heen gaat die zijn auto lelijk wil maken, autostyle.

Dat ziet er toch niet uit man.. Ik houd ook wel van een beetje tuning, maar dit is gewoon lelijk. Dit soort dingen zie je echt veel te vaak, een bumper die absoluut niet bij het ontwerp van de auto past.

Heb je ook wel enig idee hoe duur dit word? Als je het een beetje fatsoenlijk wil doen loop je leeg.
Hoe duur denk je dat overspuiten is? Die bumpers kosten vaak ook al snel 300+
En dat op een autotje wat net 300 euro waard is.

Het is een charade. Het is en blijft blijft een basis autotje. Je kan er duizenden euro's aan uit geven, aan het einde van de dag zit je nog steeds in een Daihatsu charade.

Als je dit soort dingen doet bij een auto die in de basis goed is, kan ik het wel waarderen.
Als je dit bij je langzame basis autotje doet, ben je gewoon dom bezig. Gebruik dat geld gewoon voor een fatsoenlijke auto.

Dit is mooie tuning:
IMG_9838-6-copy.jpg

alleen de bumper kan ik niet zelf maken en misschien is de bumper wel in 2dehands.

zo zie je maar weer smaken verschillen. smiling smiley

overspuiten ga ik zelf doen en waarschijnlijk ga ik ook plastidip ervoor gebruiken matt blauw

groetjes selwin smiling smiley

@ Selwin Hn: daar komt 'ie
www.autoweerd.nl, Weerdsingel Oost Zijde nr. 44 Bis; 3514 AD Utrecht; tel.: 030-303.16.31.

Succes en mhg.

Selwin Hh zei:

Een langzame auto snel maken is altijd duur. Ook als je het zelf doet.
Het is altijd goedkoper om een snellere auto te kopen. Altijd.

Je auto in plastidip gaat er niet uit zien. Dat kan ik je nu al vertellen. Er zijn genoeg mensen die het ook op velgen gebruiken. Na een paar maanden is het lelijk.
Ik denk ook niet dat het zo goedkoop is als jij denkt. Plastidip is duur! Veel duurder als normale verf.

Ik denk dat je je heel erg vergist over de kosten. Ook als je alles zelf doet.

Natuurlijk moet je gewoon lekker doen wat je zelf leuk vind ;)
Maar ik vind het slimmer om al die moeite in een wat betere auto te stoppen.

Zo te zien kun je die bumper vinden in Australie en dan heb je nog kans dat die via een van de Japanse routes komt.....ik wens je succes maar vrees dat het hier niet zo populair is geweest dat je deze kunt gaan vinden.

Over het snel maken van een langzame auto.....ik besef me dat iedereen mij ooit ook voor gek gaat verklaren aangezien mijn plannen ook deels hierop van toepassing zijn. Maar het snel maken van een langzame auto is een gevaarlijk iets. Je moet veel zelf kunnen of hulp hebben van vrienden en mensen die het kunnen, niet vertrouwen op een garage want dan word het echt extreem duur.

En ook in onderdelen moet je jezelf niet vergissen, daarbij blijft nog het feit dat je na moet gaan of het de investering waard is.
Het is jouw Charade, maar een GTTi is niet voor niks duur.....en dan heb je nog maar een 1 liter 3 cilinder met 101 pk of een 1.6 in de GTi vorm met slechts 105 pk.

Bovenstaande R34 GT-R met RB26DETT is al een motor die standaard op 275 tot 300 pk zit. Dus snel is relatief zeg maar....

Echter is het ook wel eens leuk om gewoon iets anders te doen....dus zoek een splitter of onderkant op van een auto die jij mooi vind en ga die aanpassen om te passen op jouw auto. En vanaf daar ga je telkens verder.....verleg je grenzen en kijk naar wat je zelf kunt bereiken en niet wat al gedaan is. ;)

Lada Niva Urban zei:
@ Selwin Hn: daar komt 'ie
www.autoweerd.nl, Weerdsingel Oost Zijde nr. 44 Bis; 3514 AD Utrecht; tel.: 030-303.16.31.

Succes en mhg.

bedankt ik zal es een mailtje sturen :)

Nissan GTR R34 zei:
Selwin Hh zei:

Je auto in plastidip gaat er niet uit zien. Dat kan ik je nu al vertellen. Er zijn genoeg mensen die het ook op velgen gebruiken. Na een paar maanden is het lelijk.
Ik denk ook niet dat het zo goedkoop is als jij denkt. Plastidip is duur! Veel duurder als normale verf.

elk plastidip merk model is weer anders.
dan is er nog een optie om dan beter normale verf erop te zetten, dan maar iets meer werk
ik denk daar toch nog ff over na.
het hoeft ook niet alles in een keer haha :)

Nico GTR zei:
Zo te zien kun je die bumper vinden in Australie en dan heb je nog kans dat die via een van de Japanse routes komt.....ik wens je succes maar vrees dat het hier niet zo populair is geweest dat je deze kunt gaan vinden.

Over het snel maken van een langzame auto.....ik besef me dat iedereen mij ooit ook voor gek gaat verklaren aangezien mijn plannen ook deels hierop van toepassing zijn. Maar het snel maken van een langzame auto is een gevaarlijk iets. Je moet veel zelf kunnen of hulp hebben van vrienden en mensen die het kunnen, niet vertrouwen op een garage want dan word het echt extreem duur.

En ook in onderdelen moet je jezelf niet vergissen, daarbij blijft nog het feit dat je na moet gaan of het de investering waard is.
Het is jouw Charade, maar een GTTi is niet voor niks duur.....en dan heb je nog maar een 1 liter 3 cilinder met 101 pk of een 1.6 in de GTi vorm met slechts 105 pk.

Bovenstaande R34 GT-R met RB26DETT is al een motor die standaard op 275 tot 300 pk zit. Dus snel is relatief zeg maar....

Echter is het ook wel eens leuk om gewoon iets anders te doen....dus zoek een splitter of onderkant op van een auto die jij mooi vind en ga die aanpassen om te passen op jouw auto. En vanaf daar ga je telkens verder.....verleg je grenzen en kijk naar wat je zelf kunt bereiken en niet wat al gedaan is. ;)

waar heb je de bumper gezien op welke website? dan kan ik ff achteraan mailen.
is inderdaad behoorlijk lastig te vinden.

over het sneller maken van de auto moet ik nog kijken hoe ik dat ga aanpakken dat het wel gewoon veilig kan zeg maar.

bedankt voor de tip, ik heb al leuke sideskirt gezien die erop past.

het hoeft ook niet alles in een keer, gewoon beetje voor beetje.
inverstering is het opzich wel waard omdat ik er nog jaren mee wil rijden.
en ziet er nog goed uit dat de auto nog lang mee kan.

groetjes selwin

Geloof het of niet; blijkbaar was er iemand in Nederland met zo'n zelfde bumper! Topic is van 2006 maargoed, neem eens een kijkje zou ik zeggen. Volgens de eigenaar is het een "Mugen style" voorbumper, en is/was hij de enige in Europa met die bumper. Wel raar want Mugen maakt normaal gezien alleen spul voor Honda.

https://www.boostcruising.com/galleries/rides/131497-Xtremeg20039s-Daihatsu.html

Nissan GTR R34 zei:
Mugen style, als in de stijl van Mugen bumpers. ;) Niet gemaakt door Mugen.

Ik zie het er niet in, maar goed.

heb je een link of is het universeel?

Zadelsnuiver zei:
Geloof het of niet; blijkbaar was er iemand in Nederland met zo'n zelfde bumper! Topic is van 2006 maargoed, neem eens een kijkje zou ik zeggen. Volgens de eigenaar is het een "Mugen style" voorbumper, en is/was hij de enige in Europa met die bumper. Wel raar want Mugen maakt normaal gezien alleen spul voor Honda.

https://www.boostcruising.com/galleries/rides/131497-Xtremeg20039s-Daihatsu.html

bedankt voor info ook met hem zou ik contact proberen te zoeken.

tis echt moeilijk te vinden haha

Niet mee eens, zoek eens een auto die net zo snel is als mijn MX-5 voor onder de 10000 euro Je kan voor dat geld een MX-5 kopen, blok opnieuw opbouwen, turbo er op en er grofweg 300-400pk uithalen

En geloof mij, 300pk in een auto van 1000kg is heel erg snel

Terug
Bovenaan