D.E.N.N.I.S.: Opel Astra 1.5 CDTi: De Zafira wordt niet gerepareerd, Nieuwe auto gekocht.

D E N N I S

Asfaltkampioen
De afgelopen jaren ben ik niet erg actief geweest op dit forum. Ik sta al sinds 2003 ingeschreven en ik ben lange tijd heel fanatiek geweest in mijn forumbezoek, maar de afgelopen 10 jaar had ik er gewoon geen tijd voor. De laatste auto update die ik plaatste was in 2019 over mijn Ford Fiesta. De keer daarvoor ging het over mijn Opel Corsa. Beide topics zijn nog steeds te bezoeken.

Maar inmiddels ben ik 2 auto's verder.

In 2021 kocht ik namelijk een Peugeot 208 1.4 E-HDi (2013). Een hele vreemde keus voor mij, want ik had nog niet eerder een Franse auto gekocht en ik had mezelf ook beloofd dat, dat nooit zou gebeuren. Ik heb in het verleden namelijk bij een bedrijf gewerkt, dat auto-onderdelen leverde aan met name PSA-dealers en het viel me heel erg op hoe vaak ik complete motoren moest leveren.

Maar toen ik met een budget voor de keus stond zocht ik vooral ik de klasse van de 208/ Polo/ Corsa en de rest. En ik vond de Peugeot in die shortlist gewoon de leukste auto. De andere keuzes vond ik minder mooi of gewoon oubollig. Ik ben het ontwerp van de daarna echt gaan waarderen, en durf hem zelfs gewoon mooi te noemen.



De 208 heeft zich ruim 2 jaar netjes gedragen. De 1.4 diesel was vooral heel erg zuinig. Ik haalde er ruim 1 op 28 mee.
Het was gewoon een heerlijk sturend wagentje waarmee je, ondanks het weinige vermogen van 60 pk, toch lekker mee kon gooien en smijten. Ik vond het een heerlijkheid om in deze auto te rijden. De semi-automaat werkte prima. Ik heb er geen klachten over.


De belangrijkste reden waarom ik hem na 2 jaar al weer heb weggedaan, was omdat ik een grotere auto nodig had met een vooral een hogere instap. Mijn ouders rijden regelmatig met mij mee en de in- en uitstap is bij de 208 best wel laag.

Ondanks het bescheiden vermogen heeft deze auto mij toch wel een flinke bekeuring opgeleverd. €245 voor een overschrijding van 25 km.


208-4.jpg
In de aanloop naar de aankoop van mijn huidige auto had ik flink gespaard en samen met de inruil van de 208 had ik een flink budget. Ik heb in totaal 3 proefritten gemaakt. Als eerste in een Citroën DS5 diesel. Ongetwijfeld een van mijn droomauto's. Maar de instap was niet veel hoger dat die van de 208. Ook merkte ik tijdens de proefrit, dat de snelheid wel heel erg snel tot illegale hoogte opliep. Misschien dat ik in de toekomst toch nog een ga kijken naar deze auto.

De tweede proefrit was in een Citroën C5 Aircross. Prachtige auto, maar veel te groot voor wat ik nodig heb. Het reed ongelofelijk goed en super comfortabel, maar ik vond deze auto gewoon te groot. En ik ben vrachtwagen van 18 meter lang en 4 meter hoog gewend.

De derde proefrit resulteerde in een aankoop.









Citroën C3 Aircross 1.2 (2018)

Ik heb gekozen voor de Citroën C3 Aircross, omdat ik gewoon een aparte auto zocht. Ik wilde gewoon eens wat anders. Ik denk dat ik daar in geslaagd ben, want ik krijg (binnen familie- en vrienden
kring) hoofdzakelijk positieve reacties als iemand de auto bekijkt. Ik zou normaal niet voor een witte auto hebben gekozen, maar omdat deze two-tone is, vond ik hem direct mooi. De instap is echt flink hoger dan de 208 en dat is een een uitkomst voor mijn ouders. Ikzelf heb er trouwens ook voordeel bij. Bij aankoop (mei 2023) stond er 109.000 km op de klok en waren er net belangrijk onderhoud, zoals de distributie, gepleegd.


Deze auto is, vergeleken met eerdere auto's echt superdeluxe uitgevoerd. Dit is mijn eerste auto, waarbij automatisch de spiegels inklappen, als je de auto op slot doet. Het is voor mij ook de eerste auto, waarin de achterramen ook elektrisch worden bediend. De 1.2 heeft 110 pk en ook dat is voor mij een first. Zoveel pk heb ik nog nooit gehad in een dailydriver. Ik vergeet dan heel even de Nissan 300 ZX die ik een blauwe maandag heb gehad, maar die heeft nooit echt goed gelopen.


We zijn inmiddels 7 maanden verder en de km-stand is inmiddels 126.000 km. Ik ben over het algemeen heel tevreden over deze auto. Hij is lekker snel en heeft een prima wegligging. Toch heb ik wel 2 punten van kritiek; Ik vind het jammer dat het verbruik van 1 op 16 toch wel iets tegenvalt. MAAR dat is alleen als ik terugkijk naar het verbruik van 208. En dat vergelijk is natuurlijk niet eerlijk voor de Citroën. De andere en iets grotere klacht is dat ik het olieverbruik te hoog vind. Na 1000 kilometer moet er een liter olie bij. Ik heb dit bij de dealer gemeld en we gaan het in de gaten houden.


De C3 Aircross is sowieso een heel fotogenieke auto, daarom heb ik er, door een fotograaf uit Leeuwarden een mooie actiefoto van laten maken. Ik kan niet zeggen dat ik tevreden ben over het de prijs/ kwaliteitsverhouding van deze foto. Dat was €100 die ik beter anders had kunnen besteden.


kort overzicht van eerdere auto's:
 
Laatst bewerkt:
He D.E.N.N.I.S!! Leuk dat je terug bent. Gaat wel iets gruwelijk fout met je fotolinkjes, althans, ik zie een link van 7 regels per stuk ofzo.
 
Leuk om toch weer 'ns wat te horen, je hebt een aardige stap gemaakt op autogebied. Helaas doen de foto's het niet!

Ook jammer dat de motor van de C3 zoveel olie verbruikt, het zou kunnen dat de olieschraapveren door vervuiling hun werk niet meer kunnen doen. Bij mijn oude werkgever heb ik 'ns een reportage gemaakt waarbij we een dergelijk probleem bij een van mijn eigen auto's hebben verholpen. Dat ging met een combinatie van reinigen en additieven en was behoorlijk succesvol. Wel snel lezen en de stappen/middelen opslaan, mocht je het overwegen, want de link blijft maar 'n paar dagen werken.
 
@uwbuurman. vraagje: kijk je toevallig op een telefoon? Want op mijn telefoon zie ik ook alleen maar links ipv foto´s. Op mijn computerscherm is alles normaal.

@Elco, ik heb de tekst gekopieerd naar een word-bestand en zal hem later even doorlezen. Bedank voor de info.
 
Leuk om weer een update te krijgen, Dennis! C3 Aircross lijkt me ook een leuke auto. Ik zou wel een oplossing zoeken voor het olieverbruik. Heb je nog garantie?
 
Leuk weer eens wat van je te lezen! Op laptop zie ik ook geen foto's behalve die van die flitspaal en een kleintje van interieur.
 
Ha Dennis, wat leuk om weer wat van je te lezen. Van je eerdere auto's herinner ik me eigenlijk alleen de Golf 3 en de Pixo.

De foto's zijn zo te zien gedeeld vanuit Google, maar dat werkt hier op het forum niet echt. Ik deel ze meestal via Flickr.

Mijn moeder had een C3 uit 2012 met de 1.2 Puretech, die had ook wel wat olieverbruik. Staan ze helaas wel een beetje om bekend. PSA heeft de laatste 10 jaar best moeite om probleemloze benzinemotoren te bouwen.
 
Ha Dennis, wat leuk om weer wat van je te lezen. Van je eerdere auto's herinner ik me eigenlijk alleen de Golf 3 en de Pixo.

Ik herinner me ook nog het oude model Nissan 300ZX die je volgens mij maar kort hebt gehad? Je was vrachtwagen chauffeur toch of was je van baan veranderd? Foto's zou ik gewoon uploaden met https://postimages.org/ en dan de hotlink voor fora copieren en in je bericht plakken. Welkom terug!
 
Ik heb de foto's opnieuw geupload. Nu naar Postimages, zoals SVF mij adviseerde. Op mijn telefoon scherm werken ze nu. Hopelijk bij jullie ook.

@SVF, Ik ben idd nog steeds vrachtwagenchauffeur, hoewel ik wel een beetje aan het kijken ben buiten de transport. Maar dat heeft geen haast. Die 300ZX heb ik ongeveer 6 maanden gehad en heb daar ongeveer 2 uur mee mogen rijden. Ik heb hem naar een specialist in Zeeland gestuurd voor onderhoudswerkzaamheden, maar die zei dat de auto te slecht was om er geld in te steken.

@Elco, Barri en Pheaton W12, Het olieverbruik is voor mij een punt van bezorgdheid. Ik hou het angstvallig in de gaten en heb dan ook regelmatig contact met de dealer. De olie is trouwens extreem dun: 0W30. Ik wist 8 maanden geleden niet eens dat het bestond. Ik gebruikte in het verleden altijd gewoon 10W40. Maar dat schijnt absoluut niet te mogen met deze motoren. Ik moet ook persé de duurdere E5 tanken, want in E10 zit teveel rommel, waar de motor problemen mee zou kunnen krijgen.
 
Er is inmiddels 0W16 en 0W8 olie leverbaar..... M'n Chryslers (+/- bj 2008) rijden op 0W20 (toen 5w20, maar koud en dunner kan nooit kwaad)
 
Dat olieverbruik gaat er niet beter op worden, zie o.a. deze site.

De Citroen is hierdoor toch wel een beetje een rijdende onkostenbom die vroeg of laat af gaat....
 
@Dovahkiin, Ik heb die pagina even uitgeprint. Ik ga daarmee later deze wel even naar de dealer. Kijken wat hij ervan zegt.

Ik vraag het me af of het aan korte ritten ligt, want tot voor kort reed ik 130 km per dag. En dit olieprobleem speelt al langer.

Maar ik ben wel blij dat er mee gedacht wordt.
 
Ik vind dit best een leuke auto om te zien, in ieder geval stukken beter coherenter geheel dan zijn broer Opel Crossland.

Mijn ouders (m.n. moeder) willen van een Captur I naar een Opel Crossland in verband met meer hoofdruimte (scheelt uiteindelijk 3 cm maar goed) en de AGR-comfortstoelen (die zijn wel top). Maar wat ik hier lees bevestigt mijn idee dat het motorisch gezien beter is uit te kijken naar een Captur II met 1.3 TCe met 130/155 pk aangezien die beschikt over een distributieketting ipv natte distributieriem en over olieverbruik weinig structurele problemen bekend zijn.

Ik hoop dat er voor jouw exemplaar door middel van reiniging een niet al te kostbare oplossing in het verschiet ligt, want 1 liter per 1000 kilometer is natuurlijk wel erg veel en verhoogt de verbruikskosten aanzienlijk.
 
Vooral de Fox kon ik mij nog goed herinneren. Ik heb niet veel met de C3 Picasso maar ik vind jouw uitvoeing wel heel geslaagd!
 
Mooi dat je er weer bent (y)

Helaas moet ik je wel mededelen dat je een grote kosten post gaat krijgen met je C3

1 ltr / 1000 km is de grens voor vervanging motorblok
Dit extreme gebruik gebeurt pas vanaf ongeveer 100 a 125K
Staat echt knetter veel beschreven op het Peugeot en Citroën forum

Je kan nog proberen om contact te leggen met het volgende bedrijf om je motor te reinigen
JWA autoservice in Oud Beierland

Maar ben bang dat je al te laat bent
 
He he, eindelijk weer internet...

@ClioRougeflamme, De crossland van Opel stond niet bij mij op het lijstje, wel zijn grotere broer de Grandland X. Prachtige auto, maar net als de C5 Crossland groter dan ik persoonlijk nodig heb. Slim om bij de opvolgers te kijken.

@Bobbeltje, Dit gaat eigenwijs klinken, maar ik hoop dat ik het nog kan oplossen met reinigingsmiddelen. En als dat niet lukt dan heb ik nog altijd garantie tot eind mei.

Jouw link naar het Peugeot en Citroën bevat een hoop interessante lectuur. Ik ben het aan het doorlezen. Ik wil de komende week heel even naar de dealer en met deze link kan ik hem een hoop voorbeelden voorleggen.
 
Ik ben zojuist bij de dealer (die trouwens ook een meelezend bezoeker is op dit forum) geweest om advies in te winnen over het gebruiken van een reinigingsmiddel (Forte motor flush) i.v.m. het olieverbruik. Ik heb met hem gesproken over de informatie die ik in deze topic van jullie kreeg. En hij was het er mee eens dat het mogelijk de olieschraapringen zijn die vervuild zijn.

Maar hij vroeg mij om de mogelijkheid om het probleem onder garantie op te lossen. Hij wil de motor doorspoelen om o.a. te zuigerringen te reinigen. En dat zou dan 3 dagen gaan duren.

Dus op 23 januari gaat de C3 uit logeren. Ik hou jullie op de hoogte.
 
Heel fijn! Drie dagen de tijd nemen klinkt alvast goed, hopelijk gaat je dealer ook met een endoscoop en compressiemeter aan de slag om diagnose te stellen. Als-ie abonnee van het betreffende vakblad is kan hij ook de bijbehorende video's bekijken, die geven een nog duidelijker beeld.
 
Dat klinkt goed. Als de dealer hier al ervaring mee heeft, ben ik benieuwd wat zijn ervaringen zijn. Heeft ie er nog geen ervaring mee, dan wil ie die zeker opdoen gok ik, want hij zal vast meer 1.2 Puretech's in onderhoud hebben.
 
Ik vind het een enorm leuke auto! Lijkt me ook erg comfortabel, of niet?

Het is jammer dat ik zelf eigenlijk geen auto's met een VTI , THP of een Puretech motor durf aan te schaffen juist vanwege onder meer deze ellende. Als het onder garantie wordt opgelost zou dat natuurlijk fijn zijn en dan is er niks aan de hand, maar ik ben bang dat ik dan natuurlijk nét een autobedrijf tref die niet zo meedenkend is en niet bereid is de hele winstmarge uit te geven aan een garantieclaim.
 
@Adam, Hij is comfortabel genoeg. Gek genoeg kun je er zelfs wel sportief meerijden. Ondanks dat hij wat hoger op z'n pootjes staat, zit er een prima onderstel onder.

Ik vind het belangrijk om een goede verstandhouding te hebben met de dealer. En dat heb ik bij de huidige.
 
Laatst bewerkt:
Mooie C3 heb je Dennis! Jammer genoeg heeft de 1.2 PureTech inderdaad wel de reputatie redelijk onbetrouwbaar te zijn. Dat is jammer, want de meeste PSA producten zijn verder wel erg mooie auto's om te zien en met momenten ook lekker eigenwijs, zoals je zelf ook al zegt.

Ik kom zelf ook van Peugeot af, en met het oog op de PSA benzinemotoren van na 2009 ben ik toen 'overgestapt' naar het andere grote merk met een Franse slag. Maar ik hoop dat je C3 na het logeerpartijtje weer helemaal in orde is.

Je komt natuurlijk van een diesel af, en ik ben dan ook best benieuwd of er een reden is waarom je geen diesel C3 hebt overwogen? Als ik even doorreken zou je met deze C3 30.000 KM per jaar rijden, en ik kan het mis hebben maar over de PSA diesels hoor ik een heel stuk minder gekke geluiden.
 
@BleuZ NL, Thx voor het compliment.

De keuze voor de 1.2 was een bewuste keus. Toen mijn vorige 208 een onderhoudsbeurt kreeg, kreeg ik van de dealer een leenauto mee. Dat was een hele verse 208 1.2 uit 2022. En dat reed echt super super(*1) . En daardoor wilde ik gewoon persé een auto met deze motor. De keuze was ruim, want deze motor wordt in heel veel PSA producten gebruikt.

De keuze voor de Aircross werd voor 80% bepaald door het feit dat regelmatig mijn ouders meerijden. Mijn vader (74) zit tegenwoordig in een rolstoel. Hij kan wel een paar stappen zetten, maar ook niet meer. Bij mijn 208 had hij gewoon heel veel moeite met in- en uitstappen, omdat dat een heel laag wagentje was. De C3 aircross heeft dat probleem niet. Anders had ik waarschijnlijk de 208 vervangen met een jongere 208.

Dat de 1.2 een reputatie had, wist ik niet. Voornamelijk omdat ik daar niet naar gezocht had. Nu... achteraf denk ik weleens dat ik misschien beter toch die DS5 had kunnen kopen. Maar ja , dat is achteraf.


(*1). super super is het meervoud van super.
 
Vanmorgen vroeg heb ik de C3 bij de dealer neergezet. Tot nu heb ik nog niets gehoord. De planning was om als eerst met een met een endoscoop de binnenkant van de motor te bekijken. Daarna gingen ze beslissen wat ze gingen doen.

Als leenauto kreeg ik een Citroën C4 Cactus mee. Leuke auto, rijdt goed. De instap is lager dan die van de Aircross. Leuk speels dashboard (speelser dan de C3) en leuke details in het interieur.




 
Van een flush gaat je olieverbruik niet omlaag. Hebben ze de compressie gemeten?
 
@406c, Daar moet ik je het antwoord op schuldig blijven. Ik weet het niet zeker. Ik weet dat ze de binnenkant van de motor hebben bekeken en dat dat er goed uitzag. Het is een merkdealer, dus ik ga ervan uit dat ze het gedaan hebben.

Het is nu aan mij om de komende tijd het olieverbruik in de gaten te houden. En mocht het zo zijn dat het olieverbruik niet verbeterd, dan ga ik gewoon weer terug.
 
Ik hoop voor je dat de motorflush gaat werken. Ik zie dit regelmatig in de video's van John vd Rijt voorbij komen, zowat een standaard behandeling voor direct ingespoten benzinemotoren van tegenwoordig, lijkt het wel.

Komt je dealer er niet uit.. er zijn altijd nog specialisten die er ook ervaring mee/in hebben opgebouwd. Voor als je garantietermijn verstreken is. ;)


Ps: had je toevallig voor aanschaf de instaphoogte opgemeten?

Een oom van mij is ook wel fan van zo'n Aircross.. maar volgens mij zijn er bij Renault, motorisch, bulletproof-er- modellen te koop. Jammer dat je er geen trekhaak op hebt zitten.. dan had ik ff kunnen kijken hoe diep de stekkerdoos onder de bumper zit. :geek:
 
Ha die Dennis,

Ik zie dat je nog steeds in dat mooie dorpje aan het IJsselmeer woont. Leuke nieuwe auto. Zelf ben ik alweer een paar auto's verder. Stap volgende week als het goed is in een Model S uit 2018. Dan ben ik een V60 een L&Co en een Model 3 verder.
Naast uiteraard onze Alfa die lekker in de watten wordt gelegd.
Als je ervoor open staat binnenkort eens foto's maken? Groet, Cas
 
Ha die Dennis,

Ik zie dat je nog steeds in dat mooie dorpje aan het IJsselmeer woont. Leuke nieuwe auto. Zelf ben ik alweer een paar auto's verder. Stap volgende week als het goed is in een Model S uit 2018. Dan ben ik een V60 een L&Co en een Model 3 verder.
Naast uiteraard onze Alfa die lekker in de watten wordt gelegd.
Als je ervoor open staat binnenkort eens foto's maken? Groet, Cas
He die Cas, Da's lang geleden... De laatste keer dat wij elkaar zagen had je nog een Golf. Zeg maar wanneer je tijd hebt. Ik geniet momenteel van een vakantie aan de playa del achtertuin, dus tijd zat.

@Durashift, Ik heb hem niet opgemeten, maar vergeleken met mijn vorige auto is de instap van de Aircross substantieel hoger. Ik heb heel even voor je gekeken op Gaspedaal en daar vond ik deze foto, hopelijk heb je daar iets aan:
trekhaakc3.png
 
Laatst bewerkt:
Al een indicatie dat het olieverbruik is verbeterd na de motorflush?
Daar is nog niet heel veel over te zeggen. Mijn woon-werk-woon afstand is een kleine 35 kilometer per dag. Dus ik heb tot nu pas 800 km gereden sinds de flush. Ik controleer het niveau meerdere keren per week en tot nu toe schommelt het oliepeil (aangegeven op de peilstok) zo'n beetje halverwege min en max. ik ga het morgen weer controleren. Ik ben ook van plan om dinsdag nog even langs de dealer te rijden om te vragen, waar zij de oliepeil op de peilstok plaatsen. Als dat inderdaad halverwege min en max is, dan heb ik goede hoop.
 
normaal gesproken vul je olie bij tot max en niet halverwege. ik ga er dus vanuit dat je op 800 km toch weer een halve liter kwijt bent geraakt.
 
@Kristian2, Als dat zo is, dan laat ik de volgende stap aan de dealer over. Die heeft aangegeven dat hij het probleem wil oplossen.

MAAR:

Ik moet heel even 2 dingen rectificeren: Ik zei gisteren dat ik 800 km had gereden sinds de flush. Dat zijn er pas 700. Ik zei ook dat het oliepeil op de peilstok schommelt halverwege min en max. Die schommeling is eigenlijk iets zuidelijker.

Ik heb vanmorgen het peil weer gecontroleerd en na 700 km is er wel een verbetering. Want de laatste keer dat ik olie moest bijvullen was vlak voor de flush en dat was al na 700 km.

Dit was eerder vandaag:
 
Nou, als dat het verbruik is op 700 kilometer, dan zou ik er niet blij mee zijn. Wel fijn dat het verbeterd is, maar op het totaal mag dit natuurlijk niet zo zijn.

Mijn 18 jaar oude BMW met 450.000km op de teller gebruikt ongeveer een liter op 5500km. Dat is inclusief lekkage bij de vuldop. Daar word ik niet warm of koud van, maar als mijn f31 dat zou doen, was ik wel verdrietig.

Als het verschil tussen min en max op jouw stok een liter is, en je verbruikt ongeveer 40% daarvan of te wel 0,4 liter, dan verbruik je een liter op 2.000 kilometer. Dat is, zeker voor een jonge en frisse auto, echt een factor 5 tot 10 teveel. Eigenlijk zou je zonder bijvullen de volgende beurt moeten kunnen halen.

Sterkte met het gedoe en succes met het vervolg!
 
@uwbuurman, Ik heb in het verleden auto's die zonder olieverbruik van olieverversing naar olieverversing reden. Dus nee. ik ben niet tevreden.

Zoals gezegd; ik ga morgen even langs de dealer.
 
Moderne auto's nemen nu eenmaal meer olie dan vroeger.
Er zijn er zelfs merken bij van tegenwoordig dat volgens het boekje 1 ltr op 1500km toelaatbaar is.
 
Ik heb vanmorgen weer het peil gecontroleerd, nu na 900 km:
3.jpg

verschil tussen 700 en 900 km (2 dagen)

En ik ben net weer even langs de dealer geweest. Zij zijn net als mij niet tevreden. Het oliepeil is weer aangevuld en ik moet het de komende tijd in de gaten blijven houden.
 
Mijn ouders hebben pasgeleden ook zon c3 aircross gekocht. Erg fijne auto. 1.2 is meer dan voldoende. zeker door die fijne 6 traps automaat.

De vorige autos van mijn pa zaten nog die verschikkelijke 4 traps automaten van citroen. (c5 2.0 ph1, C4 1.6 vti , en c3 ph2 1.6 vti)

Hopelijk worden de olie issues snel opgelost!
 
Jammer dat de flush niet het gewenste resultaat lijkt te hebben, al duurde het bij mij zo'n 1000 km voordat alles effect begon te hebben. Ik ben wel benieuwd naar de stappen die ze precies hebben doorlopen.

Mocht het allemaal echt niet helpen, dan hoop ik dat ze je ook bij de vervolgstappen uit de brand gaan helpen. Het zou zonde zijn als dit probleem je zou blijven achtervolgen als de auto verder zo goed bevalt.
 
Ik heb hem niet opgemeten, maar vergeleken met mijn vorige auto is de instap van de Aircross substantieel hoger. Ik heb heel even voor je gekeken op Gaspedaal en daar vond ik deze foto, hopelijk heb je daar iets aan:

Foto klopt met de werkelijkheid. (y)

Vorige week even verse aanschaf van de C3 Aircross Shine 130 pk automaat 2019 door mijn oom en tante bekeken. Haak en stekkerdoos zitten inderdaad mooi strak voor/onder de bumper. Gemakkelijk bereikbaar.
'helaas' wel volledig in noir gespoten.

~~~~~~~~~~~~~~~~

Met een kwart liter olie verbruiken op 200 kilometer.:oops:. heb je dan geen blauwe pluim achter je met (fors) gas geven?
 
Oeps, ik heb een aantal reacties gemist... Sorry.

@RandY81, De 1.2 motor en de versnellingsbak maken dat deze auto gewoon een fijne auto is. Ik heb verder geen commentaar op deze auto. Het is alleen het olieverbruik. Dat is gewoon niet goed.

@Elco, Mijn woon-werk afstand is momenteel niet heel hoog, ongeveer 15 enkele reis, dus de kilometers lopen niet heel hard op. Sinds 13 februari (zie bovenstaande foto op die datum) heb ik pas 500 km gereden en de peilstok geeft ongeveer hetzelfde aan als op die dag bij 700 km. al met al is de flush nu zo'n 1500 km geleden.

@Durashift, dat dacht ik ook aan, maar het gekke is dat de auto eigenlijk heel weinig rookt. Zeer zeker geen blauwe rook.

@Pheaton W12, Ik heb nog steeds vertrouwen in deze garage. En ik wil ze nog steeds de mogelijkheid om de oplossing te vinden. In ieder geval zolang ik nog garantie heb. En die loopt nog tot 27 mei.
 
Laatst bewerkt:
1 liter olie op 1000 kilometer valt bij Citroën/Peugeot binnen de norm, 1 liter olie bij 500 kilometer ook
al gehoord, dat is gewoon een kannetje olie per tankbeurt.
 
Terug
Bovenaan