Cupra Tavascan / Volkswagen ID.Unyx (CN)

MCW 84

Asfaltkampioen
cuprarangeh_1_0.jpg


2024 is ook het jaar waarin Cupra de Tavascan op de markt brengt. De naam Tavascan ken je wellicht nog van de in 2019 tijdens de IAA van Frankfurt gepresenteerde gelijknamige concept-car. De productieversie van die elektrische SUV lijkt doorspekt te worden met designinvloeden van de Tavascan Extreme E Concept die later debuteerde. Zo lijkt in ieder geval de verlichting van die conceptuele elektrische racer naar de productieversie vertaald te worden.

De Tavascan Concept van enkele jaren geleden had een 77 kWh accu waarmee de showauto op papier een actieradius van zo'n 450 kilometer moest kunnen halen. Reken op een model dat op MEB-leest is geschoeid. De wielbasis van de conceptversie kwam overeen met die van auto's als de Volkswagen ID4, Skoda Enyaq iV en Audi Q4 e-tron. Reken dan ook op een vergelijkbaar formaat. Daarnaast is de Tavascan een van de modellen waarmee Cupra zich ook in voor het merk nieuwe markten aan de consument wil voorstellen.
 
Laatst bewerkt:
De Cupra versie van de ID5/E-tron Q4 Sportback.
Design is wel veel beter dan de voorgaande 2, maar het wordt wel heel veel van hetzelfde met die EV SUV/Coupe Cross overs
 
Dat zijn voor elk zinnig mens liftbacks Reyner.
Alleen in het hoofd van de marketingboys en de financiële afdeling (die grotere winstmarges ziet) zijn dat coupés.
 
iDS zei:
Alleen in het hoofd van de marketingboys en de financiële afdeling (die grotere winstmarges ziet) zijn dat coupés.

Klopt, dat geldt zeker voor de naam Cupra waarvan ze hopen dat deze meer impact heeft dan Seat.
 
Vind 'm gewoon lelijk, nog lomper en oneleganter dan een Enyaq Coupé of ID.5. Voegt mijns inziens niets toe aan de mooiere elektrische Volkswagens en Skoda's.

Meningen/smaken verschillen. Ik vind de Enyaq maar een lomp gedrongen model en die ID's nogal suf en teveel steeds dezelfde tekenmal net zo erg als Tesla dat doet.
 
Interieur VW is wel praktischer. Niet die 'brug' die in de weg zit.
Er zijn de laatste tijd meer merken die zo'n onpraktische hoge interieur deler hebben met daaronder een vak wat slecht bereikbaar is. Trend?
 
Terug
Bovenaan