Cuore CUP bandjes enz. Hoe zit het nou?

Guest
Hoi,
ik wil misschien een nieuwe Cuore aanschaffen.
Nu is er buiten de wat verouderde inbouw radio alleen de wegligging die mij wat doet twijfelen,
maar nu las ik bij een paar gebruikers reviews da de CUP wat sportievere wegligging had met bredere bandjes en door deze combi
wat steviger staat.

Dus ik vandaag een dealer bellen waar er twee stonden, een premium plus en een Cup.
Gevraagd wat het verschil was, aangezien de premium plus op 14 ipv 13 inch banden stond.

Volgens de heer aan de telefoon was er geen verschil en hij wist het wel zeker want hun waren Daihatsu dealer geweest.
Maar hij beweerde ook dat er in de cuore een toyota motor zat, in de drieling volgens hem trouwens ook.
Indirect misschien, maar door die uitspraak twijfel ik nog steeds.

Google kon ik zo snel niks vinden buiten de al eerder genoemde gebruikers reviews en ik kon de originele brochure ook niet vinden. :(

klopt dat er een toyota motor in zat.

daihatsu is van toyota:)

normaal klopt het dat de cup iets stuggerveren heeft (iets van 10%) maar alleen in de bochten voel je het.

ik stel voor om met de 2 auto's te rijden en kijken wat je het beste ligt(stadsverkeer, b-weggetjes, en beetje snelweg)

dan weet je welke de beste voor u is.

Als het goed is zou de Cup een stabilisatorstang hebben die de overige uitvoeringen niet hebben. Samen met de wat bredere bandjes die de Cup heeft (175 breed ipv 145) zou dat moeten zorgen voor een wat betere wegligging.

De uitvoering Premium Plus bestaat overigens niet, het zal dan of een Premium zijn (die heb ik zelf ook) of de Comfort Plus.
De enige Cuore Cup die ik op dit moment kan vinden op internet is een bij Autoweerd in Utrecht, (die ziet er wel erg fraai uit op de foto's). De andere Cuore die hun hebben staan is gewoon een Premium met 14" lichtmetaal eronder .. en nog zonder airco ook.

Wat betreft de motor in de Cuore; dat is de 1KR-FE motor die is ontwikkeld door Daihatsu, maar aangezien Daihatsu onder het Toyota-concern valt wordt dit blokje in veel meer auto's gebruikt. Onder andere dus ook in de drieling C1/107/Aygo, de motor in de Cuore wordt echter in Japan gebouwd en degene die in de drieling zit in Polen.
Meer info (in het Engels) over het motorblokje: https://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_KR_engine

Stefan Diesel zei:
Als het goed is zou de Cup een stabilisatorstang hebben die de overige uitvoeringen niet hebben. Samen met de wat bredere bandjes die de Cup heeft (175 breed ipv 145) zou dat moeten zorgen voor een wat betere wegligging.

De uitvoering Premium Plus bestaat overigens niet, het zal dan of een Premium zijn (die heb ik zelf ook) of de Comfort Plus.
De enige Cuore Cup die ik op dit moment kan vinden op internet is een bij Autoweerd in Utrecht, (die ziet er wel erg fraai uit op de foto's). De andere Cuore die hun hebben staan is gewoon een Premium met 14" lichtmetaal eronder .. en nog zonder airco ook.

Wat betreft de motor in de Cuore; dat is de 1KR-FE motor die is ontwikkeld door Daihatsu, maar aangezien Daihatsu onder het Toyota-concern valt wordt dit blokje in veel meer auto's gebruikt. Onder andere dus ook in de drieling C1/107/Aygo, de motor in de Cuore wordt echter in Japan gebouwd en degene die in de drieling zit in Polen.
Meer info (in het Engels) over het motorblokje: https://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_KR_engine

Dit allemaal dus,
vond het toch raar dat de meneer aan de telefoon dingen zei die niet klopten met mijn onderzoek. Opzich begrijpelijk dat een dealer nu heel hard roept dat het een toyota is. Zoekende naar een auto roept iedereen heel hard toyota op al je vragen.
Kennelijk bij de meesten mensen toch "het merk" wat goed blijft.
Maar dat hielp ze niet een Aygo verkopen, NIKS vond ik het.
en ik kom uit een cuore uit 2002.

Hoe dan ook, de Cup die er staat is mooi. Met AUX ingebouwd, wat al een heel ander punt was waar ik mij aan stoor bij de cuore /deels/ verhelpt.    Maar ik ga er stiekem van uit dat iemand die een aux heeft laten maken ook ergens geluids updates heeft aangebracht.

Enige issue, ik wil onder de 5000 blijven,
en aangezien ik, bij zelf de dagwaarden van de auto controleerde, al 1000 hoger uit kwam als wat de lieve mensen vragen betwijfel ik of ik er nog ruim 1000 af kan lullen.
(Auto van voor 2007 praat ik zonder grappen zo 2000 af maar dit is denk ik te hoog gegrepen)

Aan de andere kant keek ik op van de hogere dagwaarden,
Wat is er mis met deze auto?

Note: ja zag ook na bellen dat de auto anders is benoemd. Volgens mij hadden ze zoiets van, toch maar even controleren. Misschuen was ik niet de eerste met vragen over een "premium +" zonder airco. Wat ik zelf trouwens ook raar vond, dacht dat de airco standaard was op de premium.

Er zijn tot €5000 gelukkig best wel veel Cuore's te vinden, zelfs wel met airco en niet al te hoge kilometerstanden.

Staar je niet blind op dat AUX-poortje wat in die Cuore Cup zit, datzelfde poortje zie je wel meer voorbij komen in advertenties bij Cuore's die een fabrieksradio hebben. Ik weet niet of het ooit een accessoire is geweest, of dat het bij bepaalde uitvoeringen vanaf een bepaald bouwjaar standaard was.

Wat betreft de 'Premium' zonder airco .. tjah, het klinkt niet zo premium, maar afgezet tegen de uitvoering 'Trend' die in die periode ook leverbaar was (2007/2009) is de Premium wel stukken completer uitgevoerd. De airco was echter een optie van maarliefst €799,-

Vanaf 2009 is het aantal uitvoeringen een stuk uitgebreider en wat daar overal precies de verschillen zijn weet ik niet. Toen ik mijn eigen Cuore kocht lagen de bouwjaren vanaf 2009 niet binnen mijn budget. Alleen over de Cup-uitvoering had ik wel eens wat dingen gelezen.

Terug
Bovenaan