Crossover voor 8-10k

GGA 7297862

Net ingestapt
Ik ben op zoek naar een Crossover van ongeveer 8-10k.

Mijn oog was gevallen op de Citroen C4 Cactus omdat ik het een gaaf ontwerp vind, maar ik lees dat je met die auto vaak bij de dealer staat. Ik ben juist op zoek naar een betrouwbare auto.

Ik geef niet erg veel om uiterlijk of snufjes. Omdat ik 25000 km per jaar rijd wil ik het liefst een auto met minder dan 100.000 km op de teller zodat ik er nog even mee uit de voeten kan.

Ook geef ik veel om zuinigheid (vermogen vind ik onbelangrijk). Snufjes geef ik niet veel om (ookal verwacht ik wel airco en cruise control).

Omdat ik door de bomen het bos niet meer zie wordt hulp zeer gewaardeerd!
 
Zuinigheid en een crossover zijn geen ideale combi...dus wat dat betreft kun je beter iets anders kiezen. Maar goed, het heeft wel andere voordelen natuurlijk.
Heb je al bedacht wat je wilt qua brandstof? Diesel en gas kunnen prima uit lijkt me.
 
Toyota Prius
Deze is zeer betrouwbaar en super zuinig wel geen cross-over maar hoge auto en zuinig gaat niet echt samen. Je kan met deze auto zonder problemen 10 jaar voort.
 
De eisen zijn best lastig om te combineren, kijk ook naar auto’s met wat hogere kilometerstanden .

De Renault Captur die ook met erg fijne 1.5 DCI is geleverd is een prima optie, of kijk eens naar een Fiat 500 L met 1.3 Multijet diesel.

Een Citroën C4 Cactus kun je ook met erg fijne en degelijke diesel kopen.
 
GGA 7297862 zei:
Ik ben op zoek naar een Crossover van ongeveer 8-10k.

Mijn oog was gevallen op de Citroen C4 Cactus omdat ik het een gaaf ontwerp vind, maar ik lees dat je met die auto vaak bij de dealer staat.

Kan het helaas bevestigen. Mooie auto, maar niet erg betrouwbaar.
 
Chevrolet Trax , die deelt techniek met de Opel Mokka http://www.bvdvegt.nl/voertuig/chevrolet-trax-1-6-2wd/

Toyota Urban Cruiser? https://www.gaspedaal.nl/toyota/urban-cruiser?srt=bj-d
 
Mitsubishi ASX

https://api.gaspedaal.nl/redirect/vehicle/150262616/Android?s=60-50-22-19-1-1&portals_amount=1&portals_dealersite=0&sorteren=km-a&referer=gaspedaal.nl&hashed_id=
 
Deze ziet er goed uit! Ik wist niet dat de Prius zo zuinig was. Ik ben geen fan van automaten, maar ik begrijp dat een Prius hybride niet zonder gaat. Het voelt alleen wat gek om een Prius te kopen met 180k km als ik er zelf ook nog 25k per jaar in rijd. Kan ik hier echt nog 10 jaar mee uit de voeten? Gaan deze auto's echt zo veel langer mee dan anderen?

Is het zinvol om nog 1250 euro bij te leggen voor een exemplaar met 100k km minder? https://www.autoweek.nl/occasions/toyota/prius/52042313/1-8-dynamic/

Diesel vind ik onwenselijk ivm de onvoorspelbaarheid mbt het weren van auto's in steden.
 
GGA 7297862 zei:
Deze ziet er goed uit! Ik wist niet dat de Prius zo zuinig was. Ik ben geen fan van automaten, maar ik begrijp dat een Prius hybride niet zonder gaat. Het voelt alleen wat gek om een Prius te kopen met 180k km als ik er zelf ook nog 25k per jaar in rijd. Kan ik hier echt nog 10 jaar mee uit de voeten? Gaan deze auto's echt zo veel langer mee dan anderen?

Is het zinvol om nog 1250 euro bij te leggen voor een exemplaar met 100k km minder? https://www.autoweek.nl/occasions/toyota/prius/52042313/1-8-dynamic/

Diesel vind ik onwenselijk ivm de onvoorspelbaarheid mbt het weren van auto's in steden.
Ja dat is altijd zinvol, iedere kilometer die er niet opstaat kan jij er nog bij zetten en je hebt minder kans op versleten onderdelen.
Ik heb ook alleen maar deze auto uit gekozen om als voorbeeld te dienen.
 
Gezien de prijsklasse is de hybride Honda Insight een goedkoper alternatief voor de Toyota Prius. De Prius is vind ik wel meer auto, maar kost ook meer.

De Honda Insight en Toyota Prius zijn natuurlijk geen crossovers.
 
Terug
Bovenaan