Creatief met 95 gram

Ik heb de cijfers van ICCT en T&E even vergeleken en in een tabelletje gezet. Er zijn een paar opmerkelijke verschillen, al komt de algemene trend wel overeen. ICCT heeft over de hele linie aanzienlijk ongunstigere cijfers dan T&E:
-Doel is bij ICCT ongeveer 0 tot 2 gram lager dan bij T&E
-De gemiddelde uitstoot van de verkochte auto's zonder credits is bij ICCT ongeveer 1 tot 3 gram hoger
-De hoeveelheid credits per pool is bij ICCT ongeveer 2 gram lager.

Bij elkaar leidt dat tot een verschil van 6 gram voor de hele vloot. Ik heb nu niet genoeg info om te bepalen wie nauwkeuriger rekent.

Hier zijn de getallen (voor de periode januari t/m juni):

Code:
Merk          Org.  Doel  zonder/met   verschil
                            credits

PSA-Opel      ICCT  [ 92]    99 /  92  0
              T&E   [ 93]    96 /  90  -3

Volvo         ICCT  [109]   122 / 112  +3
              T&E   [111]   120 / 109  -2

Nissan        ICCT  [ 95]   108 /  98  +3
              T&E   [ 96]   109 /  97  +2

Renault       ICCT  [ 92]   106 /  95  +3
              T&E   [ 93]   104 /  95  +1

BMW           ICCT  [103]   118 / 107  +4
              T&E   [103]   118 / 103  0

Kia           ICCT  [ 94]   111 / 101  +7
              T&E   [ 96]   110 /  98  +3

Toyota-Mazda  ICCT  [ 95]   103 /  99  +4
              T&E   [ 95]   100 /  96  +1

Hyundai       ICCT  [ 94]   112 / 101  +7
              T&E   [ 95]   114 / 102  +7

AVERAGE       ICCT  [ 96]   113 / 104  +8
              T&E   [ 98]   111 / 100  +2

Ford          ICCT  [ 98]   114 / 109  +11
              T&E   [ 98]   108 / 100  +2

VW Group      ICCT  [ 97]   119 / 109  +12
              T&E   [ 99]   116 / 104  +5

FCA-Tesla     ICCT  [ 94]   114 / 103  +9
              T&E   [ 95]   107 /  94  -1

Daimler       ICCT  [102]   132 / 121  +19
              T&E   [104]   129 / 113  +9
 
Gemiddelde BPM van top 20 verkochte merken in 2020:

1. TESLA 0
2. HYUNDAI 1402
3. TOYOTA 1958 (is ongeveer CO2-uitstoot 93 g/km)
4. KIA 2527
5. PEUGEOT 2982
6. VOLKSWAGEN 3074
7. OPEL 3221
8. FORD 3226
9. CITROEN 3240
10. SUZUKI 3307
11. RENAULT 3634
12. SEAT 4085
13. MINI 4357
14. NISSAN 4457
15. SKODA 4578
16. MAZDA 4803
17. AUDI 5295
18. VOLVO 6051
19. BMW 7510
20. MERCEDES-BENZ 7933

bron: opendata.rdw.nl
 
Er was onlangs een nieuwsbericht waarin Mercedes bekend maakte met een enorme hoop registraties van stekkervoertuigen in december aan de goede kant van de emissiegrens te zijn beland. Zij zullen niet de enige zijn geweest, die deze tactiek hebben toegepast. Als Mercedes het haalt, dan moeten alle anderen het ook kunnen. De officiele cijfers zullen nog wel een paar weken/maanden op zich laten wachten.
 
L Breevoort zei:
Het zou mij niet verbazen als er middels het creatief registreren (aan het eind van het jaar) nog een boel gecompenseerd kan worden.

Je kunt dat maar beperkt doen. Je moet alles wat je geregistreerd hebt nog wel een beetje snel kunnen verkopen. Je gaat in december 2021 niet meer de nieuwprijs betalen voor die in december 2020 is geregistreerd.
 
Dealerregistraties zijn een deel van het verhaal, veel voertuigen gaan ook naar de eigen leasemaatschappij van het merk, de eigen pool of commerciele vloten (zoals bijv. deelauto's).
 
Peugeot is already compliant with 2020 EU CO2 emissions, CEO says

GRANDOLA, Portugal -- The Peugeot brand will not have to pay fines on emissions for its European sales in 2020, its CEO said.

“Our October production that will turn into registrations in January is already fully compliant with the average of 93 gram per kilometer of CO2 the Peugeot brand has to achieve next year,” brand CEO Jean-Philippe Imparato told Automotive News Europe on the sidelines of a media event here on Oct 1.

Imparato said paying fines is not an issue at Peugeot, which starting next year will check its average CO2 emissions against EU registrations every week.

“We do not need to force self-registrations of high-emitting models by year-end because we are already aligning production with next year's emissions needs,” he said.

PS: 93 gram is nb de 2021 norm

Volvo boldly declares that in 2020 it will not pay fines for CO2 emissions. While other manufacturers are struggling to keep their average CO2 level below the EU average of 95 g / km (which is still applied in the UK after Brexit) to avoid multi-million dollar fines, Volvo is confident that its average will be lower of this indicator. The Swedish company says that it will be helped by a combination of interchangeable and soft Recharge hybrids, which it distributes throughout the model range.

“We do not plan to pay fines. We strive to ensure that in 2020 more than 20% of our sales are plug-in hybrid models, which will lower our average CO2 level. And this year we doubled the capacity of our batteries compared to last year, ”said Matthias Bergland, senior manager of Propulsion Strategy, in an interview.
 
Mogelijke CO2 maatregelen in Duitsland:

Audi's CEO Duesmann hoopt het niet, maar verwacht een Tempolimiet op de Autobahn

En in de kantlijn vermeldt de heer het verdwijnen van de A1 en het instappen in de motoren sector (2-wielers)

https://www.automobilwoche.de/article/20210108/AGENTURMELDUNGEN/301089947/co-effekt-laesst-sich-nicht-wegdiskutieren-audi-chef-duesmann-rechnet-mit-tempolimit-auf-der-autobahn
 
"Greenpeace: Volkswagen sjoemelt met EV verkoopcijfers

Greenpeace wijst de vinger naar Volkswagen. Volgens de milieuridders heeft het Duitse concern gegoocheld met cijfers, om 140 miljoen Euro aan boetes te omzeilen.

In een aangrijpend relaas getiteld ‘Geschönte Statistik: Wie der VW-Konzern mit Eigenzulassungen von E-Autos 140 Millionen Euro Strafzahlungen umgangen hat‘, doet Greenpeace uit de doeken hoe Volkswagen veel EV’s ‘aan zichzelf zou hebben verkocht’. Op basis van cijfers, concluderen de milieurakkers dat VAG bovengemiddeld veel ID.3’s, e-trons et cetera geschoven heeft naar werknemers, dealerbedrijven en leasemaatschappijen. Die laatste twee gelden op papier als onafhankelijke klanten van Volkswagen. In de praktijk zijn ze echter vaak innig verbonden met de fabriek. "

https://www.autoblog.nl/nieuws/greenpeace-volkswagen-sjoemelt-met-ev-verkoopcijfers-868293
 
Ha, de Leaseplans van deze wereld.

Ik heb het rapport niet gelezen, maar het is goed dat fabrikanten zo door organisaties worden opgevolgd.
 
PSA is een van de beste jongetjes in de klas.
Wist eind 2019 al dat het onder de 2020 CO2 limiet zou blijven. Zero fine, dus.

VW Group wist eind 2019 al dat het never nooit niet zou lukken.
Maar toen de vertraagde ID3 uitlevering eindelijk op gang kwam greep het de gelegenheid alles met een E label vóór 31 Dec op kenteken te krijgen.
Neem ze dat niet kwalijk, had hetzelfde gedaan. Staat alleen een beetje lullig in Q1 2021. Registraties nihil.

De Groene Vrede mensen zitten in de non-profit hoek. Die hebben niet zo veel kaas gegeten van ondernemen.

PS: Had ik al gezegd dat PSA goed gaat? Bij deze!
 
Dat het PSA goed gaat valt nog te bezien met 2 jaar een forse verkoop krimp, zelfs -30% 2020 waar het gemiddelde op -15% Zit door het corona jaar.
De Franse overheid moet wederom garant staan net als in 2012 dat ze niet omvallen.
 
Henk Gommers zei:
Dat het PSA goed gaat valt nog te bezien met 2 jaar een forse verkoop krimp, zelfs -30% 2020 waar het gemiddelde op -15% Zit door het corona jaar.
De Franse overheid moet wederom garant staan net als in 2012 dat ze niet omvallen.

Bof, misschien een idee om je niet te bemoeien met zaken waar je geen verstand van hebt. ;)
Ik snap, dan blijft er vrijwel niets meer voor je over om op los te gaan maar probeer het.;)

PSA is leidend, een merk als VW kijkt met uitpuilende ogen naar het kwaliteitsniveau en de operationele marge welke PSA jaar op jaar realiseert. ;):);)

En hè, ook jij weet dat ALLE fabrikanten lijden onder de div lockdowns. :T
De kunst is dan toch nog winstgevend te blijven.
PSA verkoop zakte in H1 2020 met 40% (PSA trekt overall de wat hoger opgeleiden die snappen dat je geen geld aan blik moet besteden als je een maand later aan de beademing kan liggen) - evengoed maakte PSA en zelfs Opel winst.(y)
Een merk dat plots spontaan bij mij opkomt, VW, niet. Dat LEED verlies. (n):p

Dit topic heet Creatief met 95 gram
Misschien een idee dat jij je meldt in het topic Creatief met Kurk? :D
 
PSA is leidend?? waarin dan?? staatsteun aanvragen?? dus zo florissant staan ze er niet voor.
De fusie met FCA is niet uit luxe enkel om te overleven.
En welk kwaliteitsniveau??? zet die fanboy bril eens af.
Klopt alle fabrikanten hadden last van de lockdown alleen PSA dubbel zo hard.
VW bijvoorbeeld maar -15%.
En VW leed verlies?? het jaar is prima afgesloten gezien de omstandigheden 10 miljard winst.
"De Volkswagen Groep heeft 2020 afgesloten met een operationele winst van rond de 10 miljard euro"
Misschien een idee om je niet te bemoeien met zaken waar je geen verstand van hebt
 
Henk Gommers zei:
PSA is leidend?? waarin dan?? staatsteun aanvragen?? dus zo florissant staan ze er niet voor.
De fusie met FCA is niet uit luxe enkel om te overleven.
En welk kwaliteitsniveau??? zet die fanboy bril eens af.
Klopt alle fabrikanten hadden last van de lockdown alleen PSA dubbel zo hard.
VW bijvoorbeeld maar -15%.
En VW leed verlies?? het jaar is prima afgesloten gezien de omstandigheden 10 miljard winst.
"De Volkswagen Groep heeft 2020 afgesloten met een operationele winst van rond de 10 miljard euro"
Misschien een idee om je niet te bemoeien met zaken waar je geen verstand van hebt

We worden het niet eens Bofkont.
En dat voelt goed. :D
 
Eigenlijk bedoel je geen (onzin) argumenten meer, dat voelt zeker goed.
Het is moeilijk bescheiden te blijven of niet dan ;)
 
Terug
Bovenaan