Corsa C 2005 water lekkage?

Henk39

Net ingestapt
Corsa C 2005 240k km

Een aantal jaar terug heeft een Opel dealer wel eens gezegd dat de muffe geur in mijn auto door een mogelijke (oude) waterlekkage komt. Sindsdien heb ik het eea onderzocht maar nooit echt een waterlekkage kunnen zien. De auto staat normaal in een garage, maar zelfs als ie een hele dag buiten staat op werk of de hele dag door de regen rijden...nergens iets te bespeuren

Tot gister dus...

Heb mijn auto gewassen in de autowasstraat en toen ik wilde instappen zag ik dat de automat en daaronder echt ZEIKnat waren. Het viel mij l op dat sowieso deze week de auto wel erg vochtig bleef, bv ruitverarming uit, direct beslaan....maar ik heb toen niet echt gekeken of iets heel nat was

In de filmpjes kan je ook de onderkant van de auto zien waar het enorm nat is op de balk onder de rijders-automat.

De afvoeren zijn gewoon helemaal vrij onder de ruitenwissers dus dat loopt gewoon goed door. Iemand een idee?

Corsa binnen

Corsa onder natte plek

Wij hebben een tijdje een Corsa C gehad en dit is een bekend probleem. In ons geval was het de zekeringkast (toevallig boven het voetengedeelte van de bestuurder). Het water van je raam en dak loopt via de A-stijl (en het raam) in de zekeringbox. Die zekeringbak is niet meer waterdicht omdat de rand rondom verweerd. Gevolg: natte voeten en storingen in het dashboard. Kit of dicht die rand maar eens goed af (eerst droog maken uiteraard) en ik denk zomaar dat je nergens meer last van hebt.

Ik heb er nog niet echt tijd voor gemaakt tm nu. Het wordt nu namelijk ook zeiknat terwijl het gewoon regent en ik einde van dag in de auto stap

Sterker nog: wanneer ik mijn dimlichten aandoe brandt de dashboard-verlichting nog maar heel zwak sinds deze week -> komt door waterlekkage wellicht in de zekeringkast?

Ik heb eens nog een keer de spuit erop gezet in de wasstraat en het lekt echt enorm naar binnen

Het lijkt te beginnen linksonder, waarbij het daarna begint te druppen via de rempedaal en daarna ook via het gaspedaal

Alleen kan ik niet heel goed zien waar het water nou naar binnen komt. Maar het begint bijna instant te lekken met de spuit erop

Zie bv de foto's:

Begin

kbOUZh3.jpg

Eindresultaat

W2aKcxa.jpg

Terug
Bovenaan