Contest 100 - Vrije training

Twix

Asfaltkampioen
[size=large]~~~ Vrije training ~~~[/size]

Hartelijk welkom bij de 100ste editie van de enige echte, onovertrefbare, in boekvorm aanwezige maar vooral via dit medium toegepaste blogcontest. Vroeger in de Weblog-sectie op de voorpagina, maar tegenwoordig in zijn eigen hoek op het forum: De Bloggershoek.
~thumb%20-%20100.jpg
Als winnaar van contest 99 heb ik de eer deze speciale ronde te openen. Het is namelijk een jubileum. En daarom gaan we helemaal los. Normaal gesproken hebben we een lijstje met regels, maar deze ronde gelden ze niet:

1. Deze keer geen verplicht thema, iedereen is helemaal vrij deze keer. Vandaar de topictitel "Vrije training".
2. Ondanks dat we allemaal liefhebbers zijn van automobile blik, hoeft de auto dit keer geen belangrijke rol te spelen in de blog;
3. Zodra je een blog plaatst, voeg je zelf de link naar je blog toe aan het dit topic;
4. Deze ronde heeft geen stemronde, maar alleen winnaars: de lezers. Die krijgen prachtige stukken voorgeschoteld.

[size=large]Inzenden t/m vrijdag 2 september 23:00 uur,
Nieuwe topic (Contest 101) wordt op 3 10 September geopend.[/size]

Wat gaan we dan allemaal doen in dit topic? Waar gaan we ons de komende weken mee bezighouden? Nou, we kijken natuurlijk terug op 99 prachtige wedstrijden. Misschien komen er mensen met een rijtje met hun favoriete blogs, wie weet.
Maar... we kijken niet alleen terug. We kijken ook vooruit. Met de nieuwe opzet van de Bloggershoek, is het tijd om eens kritisch te kijken naar de regels. En we dit topic natuurlijk gebruiken om gezellig te babbelen over onze bezigheden, discussieren over smaak en 'debatteren' over wat er gaande is in de wereld.
10045071.jpg

En er is meer!

[size=large]Een bloggersbijeenkomst op zaterdag 3 September!!![/size] [size=x-small]agw wp[/size]​
Meer informatie volgt, maar houdt deze datum vrij.​

Mijn suggesties voor nieuwe regels:

- Geen eis meer om een autogerelateerde blog te schrijven. Een autogerelateerde blog levert echter wel een bonuspunt op.
- Een maximale lengte instellen. (Sorry Ivanov)
- Nieuwkomers krijgen ook een extra punt.
- BMW-rijders hebben voorrang.
- Schrijven én stemmen levert ook een bonuspunt op. De huidige regel met betrekking tot niet-stemmen vervalt.

Laat ik je voorstel dan gelijk eens voorzien van commentaar.

- Eens, de stemmer bepaalt. Al zie ik wel aankomen dat autogerelateerde blogs, toch wel de gemeenschappelijke hobby hier, hoger zullen scoren. Soit, wel eens met het idee.
- Oneens, sommige mensen (waaronder dan waarschijnlijk Ivanov) zijn uitstekend in het schrijven van lange verhalen. Een lang verhaal waar ik continu door word meegesleept is voor mij een enorm pluspunt van een blog, en kan doorslaggevend zijn in de stemmen. Die kans wil ik eigenlijk liever niet onmogelijk gemaakt zien.
- Eens, hoe meer zielen hoe meer vreugd, wie weet zorgt dit voor nieuwe aanwas.
- Niet van toepassing denk ik? Zo wel, dan oneens.
- Eens, ik denk dat de vaste kern sowieso wel stemt en een bonuspunt bij wel stemmen klinkt stukken vriendelijker dan strafpunten bij niet stemmen.

Eens met geen autogerelateerde blogs
Oneens met maximale of minimale lengte
Eens met één punt voor nieuwkomers
" BMW rijders krijgen voorrang" . Oneens :)
Schrijven en stemmen levert bonuspunt op. Eens.

Eens, ook met de suggestie voor een bonuspunt voor BMW rijders. Een soort 65+ pas eigenlijk, als blijk van medeleven.:)

Twix zei:

1- Geen eis meer om een autogerelateerde blog te schrijven. Een autogerelateerde blog levert echter wel een bonuspunt op.
2- Een maximale lengte instellen. (Sorry Ivanov)
3- Nieuwkomers krijgen ook een extra punt.
4- BMW-rijders hebben voorrang.
5- Schrijven én stemmen levert ook een bonuspunt op. De huidige regel met betrekking tot niet-stemmen vervalt.

1 - Op zich mee eens, maar... hoe bepaal je hoe een blog autogerelateerd genoeg is voor het bonuspunt? Als er een keer een auto in voorkomt? Of als een auto een leidende/lijdende rol heeft? Een belangrijke bijrol?
2 - Het lijkt me vrij duidelijk dat ik daar tegen ben ;-)
3 - Prima plan.
4 - Prima plan, als Alfarijders dat ook krijgen.
5 - Prima plan, scheelt mij moeilijk doen met wegstrepen.

edit: opmaak.

Laat ik eerst eens iedereen hartelijk feliciteren, met onze honderdste contest ! Ik durf me zelf wel oud gediende te noemen, doe mee vanaf #5.
Hebben we mooi met zijn allen toch maar geflikt. ! Leverde zelfs een zeer mooi boekje op !!

Daarom allen : proost !! Op het goede leven en de weblogcontest !

Idefiqs zei:
Eens, ook met de suggestie voor een bonuspunt voor BMW rijders. Een soort 65+ pas eigenlijk, als blijk van medeleven.:)

Stiekem hoop ik wel dat deze regel inderdaad toegepast gaat worden. Hoe doen we dat met mensen met twee BMWs?

Ivanov zei:
Twix zei:

1- Geen eis meer om een autogerelateerde blog te schrijven. Een autogerelateerde blog levert echter wel een bonuspunt op.

1 hoe bepaal je hoe een blog autogerelateerd genoeg is voor het bonuspunt?

Ik stel voor dat we dat door de bedenker van het onderwerp (degene die het blogtopic opent, Twix in dit geval) laten beslissen. Wel zo makkelijk en eerlijk, ik ga er ten minste vanuit dat er hier niemand zo'n hekel heeft aan een andere deelnemer dat er spaken in het wiel gestoken gaan worden.

Idefiqs en moi willen vijf punten omdat we een Opel rijden, burgelijker kan niet. :)
Toyota rijders -5 punten, die rijden zo een saaie auto, dat een 5 punten achterstand voor hun heel spannend is....( hebben ze ook eens spanning en avontuur) ..:LOL::LOL:

Twix zei:
Idefiqs zei:

Stiekem hoop ik wel dat deze regel inderdaad toegepast gaat worden. Hoe doen we dat met mensen met twee BMWs?

En uiteraard moeten er wel subcriteria komen. Mensen met een BMW die geen achterwielaandrijving heeft krijgen strafpunten. Mensen met een BMW die geen zescilinder-in-lijn heeft krijgen strafpunten. Mensen met een BMW motorfiets(die alleen kunnen voldoen aan punt 1) krijgen sowieso een bonuspunt.

hansje36 zei:
Toyota rijders -5 punten, die rijden zo een saaie auto, dat een 5 punten achterstand voor hun heel spannend is....( hebben ze ook eens spanning en avontuur) ..:LOL::LOL:

Ik zal het niet persoonlijk nemen :p.
Het bonuspunt voor de BMW-rijders, daar zal ik vast geen aanspraak op kunnen maken als ik voor mijn werk een BMW bestuur :)

Ivanov zei:
Twix zei:
Idefiqs zei:

En uiteraard moeten er wel subcriteria komen. Mensen met een BMW die geen achterwielaandrijving heeft krijgen strafpunten. Mensen met een BMW die geen zescilinder-in-lijn heeft krijgen strafpunten. Mensen met een BMW motorfiets(die alleen kunnen voldoen aan punt 1) krijgen sowieso een bonuspunt.

Geen probleem. Zowel de motor als auto hebben achterwielaandrijving en een zes-in-lijn.

afentoe zei:
Ivanov zei:
Twix zei:

1 hoe bepaal je hoe een blog autogerelateerd genoeg is voor het bonuspunt?

Ik stel voor dat we dat door de bedenker van het onderwerp (degene die het blogtopic opent, Twix in dit geval) laten beslissen. Wel zo makkelijk en eerlijk, ik ga er ten minste vanuit dat er hier niemand zo'n hekel heeft aan een andere deelnemer dat er spaken in het wiel gestoken gaan worden.

Dat is een goede en ook daar wou ik het nog over hebben: de jury. Tot nu toe was dat een gezelschap van wijze mannen en dames waarvan het bestaan nooit bewezen is. Ik stel voor dat we de jury opnieuw gaan definiëren.

Voor kleine beslissingen: de topicstarter.
Voor grote beslissingen: de topicstarter, de vorige winnaar en Ivanov.

Ik zie dat net als bij mij thuis. Ik ben verantwoordelijk voor de grote, belangrijke beslissingen, Twixin neemt de kleine. Tot nu toe heb ik in al die jaren nog geen beslissing genomen.

afentoe zei:
hansje36 zei:

Ik zal het niet persoonlijk nemen :p.
Het bonuspunt voor de BMW-rijders, daar zal ik vast geen aanspraak op kunnen maken als ik voor mijn werk een BMW bestuur :)

Nee, levensgevaarlijk om een blog te schrijven wanneer je in de auto zit.

- Geen eis meer om een autogerelateerde blog te schrijven. Een autogerelateerde blog levert echter wel een bonuspunt op.
Niet eens. Dit is Autoweek
- Een maximale lengte instellen. (Sorry Ivanov)
Niet eens
- Nieuwkomers krijgen ook een extra punt.
Niet eens. Niet alleen is dit niet eerlijk, maar er zijn genoeg nieuwkomers geweest afgelopen tijd
- BMW-rijders hebben voorrang.
- Schrijven én stemmen levert ook een bonuspunt op. De huidige regel met betrekking tot niet-stemmen vervalt.
Niet eens. Een bonuspunt weegt niet op tegen strategisch onthouden van stemmen

Twix zei:
Ik stel voor dat we de jury opnieuw gaan definiëren.

Voor kleine beslissingen: de topicstarter.
Voor grote beslissingen: de topicstarter, de vorige winnaar en Ivanov.

De vorige winnaar is toch de topicstarter...? Als je een oneven aantal wilt (wel zo handig als het op stemmen aankomt) zou ik zeggen topicstarter, topicstarter vorig topic en Ivanov (als hij daar zelf ook mee instemt). Zou kunnen dat we hetzelfde bedoelen trouwens.

hansje36 zei:
Moeten we alleen iets bedenken als Ivanov wint en topicstarter is, want dan in dubbelfunctie.

Gewoon niet op Ivanov stemmen. Heb je ook dat probleem niet. :D

Maar dan pakken we toch een extra winnaar?

Twix zei:
Ivanov zei:
Twix zei:
Idefiqs zei:

Geen probleem. Zowel de motor als auto hebben achterwielaandrijving en een zes-in-lijn.

Nee, zo werkt dat niet, in bovenstaand geval geldt dat het voertuig over vier wielen dient te beschikken. Is dit het niet geval gaan dubbele strafpunten in werking. Daarbij geldt eveneens ook nog eens de verzwarende omstandigheid dat de BMW motorfiets in plaats is gekomen van een Yamaha.

Idefiqs zei:
Twix zei:
Ivanov zei:
Twix zei:
Idefiqs zei:

Nee, zo werkt dat niet, in bovenstaand geval geldt dat het voertuig over vier wielen dient te beschikken. Is dit het niet geval gaan dubbele strafpunten in werking. Daarbij geldt eveneens ook nog eens de verzwarende omstandigheid dat de BMW motorfiets in plaats is gekomen van een Yamaha.

Net even een ontbijt-rondje gedaan. Ik betrapte me erop dat ik op een gegeven moment tegen Twixin zei dat cruise control toch wel prettig is, dan kan je even de rechterhand strekken als het rustig gaat. Ik reed 100 kmh... Dat rijdt zo soepel.

Ook piept mijn voorwielophanging niet meer door toepassing van WD40.

Klopt, helemaal mee eens. Ik heb afgelopen weekeinde zo'n 1400km gereden in Noord frankrijk, Duitsland, Luxemburg, belgië en Nederland. Dan is cc op de snelwegen ideaal.

Jij rijdt wel grotere afstanden dan ik op het moment, dat is zeker.

Heb je trouwens de voorwielophanging van de K1600 wel eens gezien. Daar wordt ik als techneut wel opgewonden van...

Spray-Locations-a.jpg

Dat is wel een fraai stuk techniek zeg!(y)

Ik ben trouwens erg blij dat hij je zo goed bevalt. Ik had er - gezien zijn gewicht - een beetje mijn twijfels over, maar ik had het duidelijk mis. BMW is kennelijk erg goed in staat de gewichtsverdeling optimaal te laten zijn.(y)

Deze video laat het goed zien: Duolever voorwielophanging

Het blijft een zware motor, maar voelt licht aan. Alleen op lage snelheid met je echt wel opletten. Maar vanaf zo'n 30 kmh, merk je niets van het gewicht. Ik was daar ook bezorgd om, dat de motor te log zou zijn, maar na de eerste proefrit was ik om.

Ivanov zei:
hansje36 zei:
Moeten we alleen iets bedenken als Ivanov wint en topicstarter is, want dan in dubbelfunctie.

Ik zat er net aan te denken.

Mocht dat ooit gebeuren dan zou ik zeggen, ga nóg een topic eerder terug. Desnoods net zoveel totdat Ivanov geen dubbelfunctie meer heeft.
No big deal wat mij betreft, voor mijn part kiest 'ie als het nodig is iemand uit waarmee hij wil overleggen.

afentoe zei:
Ivanov zei:
hansje36 zei:

Mocht dat ooit gebeuren dan zou ik zeggen, ga nóg een topic eerder terug. Desnoods net zoveel totdat Ivanov geen dubbelfunctie meer heeft.
No big deal wat mij betreft, voor mijn part kiest 'ie als het nodig is iemand uit waarmee hij wil overleggen.

Lees mijn post van 18:22 maar...

Twix zei:
afentoe zei:
Ivanov zei:
hansje36 zei:

Oeps, overheen gelezen, sorry.

hansje36 zei:
Idefiqs en moi willen vijf punten omdat we een Opel rijden, burgelijker kan niet. :)

Ik zou zeggen: Toyotarijdens -10 als ze een saai verhaal inleveren, + 10 als het voor een BMW rijder opwindend is.

afentoe zei:
Twix zei:
afentoe zei:
Ivanov zei:
hansje36 zei:

Oeps, overheen gelezen, sorry.

Geen probleem.

Joost geen zelfverklaarde autoliefhebber zei:
hansje36 zei:

Ik zou zeggen: Toyotarijdens -10 als ze een saai verhaal inleveren, + 10 als het voor een BMW rijder opwindend is.

Het is wat.

En ik ben weer onderweg geweest met mijn Tojoosta. Was weer genieten. Lekker stil, beetje radio luisteren, spaatje erbij, wat dropjes....

Ik heb twee (oud) delnemers uitgenodigd hier weer eens een kijkje te nemen en eventueel een weblog te plaatsen. Gaat om Dutch Finnatic en Losangemotion.

Iemand kontakt met Moons, Daphne, Arjuna, LovemyJeep, Pink Panter, Non turbo, Opper-Jay, Meike, Carlover en wie ik verder nog gemist heb.??

Ik heb Daphne via facebook een pb gestuurd, maar tot op heden geen reactie vernomen.

Binnenkort gaan ook wij weer op vakantie, met de Volvo ging het prima als trekkert...een stukje van zo'n 20 km gereden, ook op de snelweg. Dat gaat wel goedkomen, ik heb al tien auto's gehad om de caravan te trekken: Corolla Verso, Octavia, Renaut Megane estate, Insignia, C-Max, Mondeo, Qasqai, Hiace bus, Peugeot 407 en Volkswagen Touran 1.2. Ze deden het, op de Renault na, allemaal goed kwa stabiliteit.

13723986_1027655810675164_7513210824900434489_o.jpg

Autoweekbloggers goedemorgen! Ik heb het goede nieuws vernomen, nummer 100! Ik beloof niets, maar in de inleverperiode vakantie en de politiek doet op dit moment ook weinig, dus wie weet.

Over oud-bloggers benaderen: dat moet mij gezien de organisatie van Vierkante Wielen wel lukken, iig grotendeels. Dat zal ik een deze dagen doen. Wie weet levert dat nog een record aantal blogs op...:LOL:

Meike en Pink Panther zijn in elk geval nog op het forum actief, hun zal ik binnen nu en vijf minuten even een PB'tje sturen.

@ Dutch Finnatic: welkom back.

Ook van Losangemotion heb ik inmiddels een reactie gehad !

Vandaag hier getankt, omgerekend € 0,95.8 . Lang geleden dat ik onder de euro heb betaald. De euro 95 kost hier ook maar € 1.13.
Hier tot op heden alleen maar 90 km wegen gereden, resulteert in een verbruik van 1 op 24.

We moeten nog even wat organiseren Hans, iets in het midden van het land. Met mooie toespraken.

Lijkt me een goed plam Soloman, iets plannen na mijn vakantie ? ( 30 juli) om e.e.a. te bespreken.

Lijkt me een goed idee. Ik ben ook nu erg druk, maar ik word steeds beter in het vinden van stabiliteit tussen werk en vrije tijd. (daarom sprak me de blog van Twix ook zo erg aan). Soms denk ik wel eens, wat heb ik mezelf aangedaan? En ook nu weer, ik dacht, ik ga zo even achter de computer werken, maar nee, morgenochtend is ook een nieuwe dag.
In augustus gaan we even verder kijken. Misschien met een klein ritje of zo. We spreken elkaar nader.

Terug
Bovenaan