Connector van achterlicht vervangen

A

Anoniem

Guest
Afgelopen week hield 1 van mijn achterlicht-units er helaas mee op. Na wat zoekwerk kwam ik erachter dat een pinnetje van de connector die de kabels met de unit verbindt was verbogen. Lijkt erop dat dit door hitte kwam (slechte verbinding?). Ik wil er daarom voor de zekerheid maar een nieuwe connector op zetten. Maar, ik heb werkelijk geen idee hoe de betreffende connector heet. ;)

Het gaat om een Lancia Ypsilon uit 2004 (gelijk aan Fiat Punto). Zie ook onderstaande afbeelding:

full.jpg

Heeft iemand een idee hoe deze connector heet?

Mijn dank is groot!

Zit er een hittespoor (zwart of gesmolten kunststof) rond die pin? Dan is er wat anders aan de hand. Bijvoorbeeld een slechte massa of een te zeer geoxideerde pin of contrapin (de lamp behuizing zelf dus)

Van de hitte van buiten kan een connector niet stuk gaan eigenlijk.

Strip kroonstenen uit de rommelbak. Overigens die terminal heeft een lipje die hem in de behuizing houdt, is die niet gwn verbogen?

Betreft het 1 connector van de 5? Meestal kan je die wel weer recht buigen met wat beleid. Lukt dat niet zou ik die ene draad uit deze stekker halen en daarvoor een 1 polige connector gebruiken. Desnoods een bullet connector met een krimpkousje.

Dank voor de reacties! Het is inderdaad maar 1 van de 5 polen die geen contact meer maakte. Het klopt wat je zegt Pobresh; er zit aan de 'male' kant, dus de lichtunit een smeltplek om het betreffende pool/pinnetje. Ook is het pinnetje wat wit uitgeslagen.

Op de connector is het betreffende pool 'female' niet meer zilverkleurig zoals de andere contactpunten, maar meer blauw/paars. Alsof het daar aardig warm geworden is (foto was van de andere unit, dus daar is het niet op de zien). Hier heb ik ook het contactpunt iets moeten verbuigen omdat het helemaal plat was en dus geen contact meer maakte.

De vraag is nu of het een kwestie van slecht contact was, waardoor de hitte is ontstaan, of dat er toch iets meer aan de hand is. Vreemd blijft vooral dat het slechts bij 1 van de 5 polen het geval was/is.

Thanks Muddy Bandit, ik ga daar eens kijken of ik de juiste connector kan vinden!

ReB87 zei:
Thanks Muddy Bandit, ik ga daar eens kijken of ik de juiste connector kan vinden!

Graag gedaan, geen dank.;)
In principe kun je gewoon een stekkerset nemen waar 5 draden in kunnen, dan vervang je zowel mannetje als vrouwtje.
En smeer er daarna even wat zuurvrije vaseline in, heb je ook geen last meer met corrosie.

Terug
Bovenaan