condensvocht koplamp

Wouter 5640394

Net ingestapt
Hallo allen.
Ik heb een koplamp van mijn auto vol condens. Ik wil met dit uitproberen voorkomen dat ik voor niets een nieuwe koplampunit moet kopen terwijl dit gewoon niet nodig is.

Nu las ik op dit forum dat het verwijderen van de zwarte doppen bij de koplamp unit zou helpen. Mijn vraag is waar zitten die de doppen. Of bedoelt men hier: Het verwijderen van de rubbers die je bij het vervangen van kapotte lampen moet los trekken om de stekker uit de koplamp te halen?

Ben benieuwd naar het eventuele antwoord.

groeten Wouter

gewoon je koplampen aan zetten als je gaat rijden.

heb je geen pitje of scheur in de koplamp??

en die rubbere kappen zijn de gaten waar je je lampjes door heen steekt als je ze monteert.

maar dan kan je meer vocht en vuil in je koplampen krijgen. zou de sloop eens bezoeken.

De kapjes of rubber doppen aan de achterkant moeten 100% (water)dicht zijn, elk lekje kan al een aquarium veroorzaken.

Om wat voor auto gaat het?

Vocht voorkom je door of alles potdicht te maken of juist ervoor zorgen dat het kan ventileren.
Vroeg of laat gaat er ergens een naad lekken met vocht in de koplamp tot gevolg. Rijd zelf al jaren zonder die doppen en nooit meer last gehad van condens.

Terug
Bovenaan