Computer motormanegment stuk door vocht

Gijsbert 5136254

Net ingestapt
Hallo, ik rij een passat 1.6 tdi van 2011.
Tijdens de wintersport ging de computer van het motormanegment kapot door vocht. Er staat nu een gebruikte in, maar nu nagelen mijn verstuivers het lijkt of hij teveel diesel krijgt en loopt heel onregelmatig.
Wat kan hier aan gedaan worden?
Is dit iets software matig?

Kan, maar daar valt zonder verdere info totaal niets zinnigs over te vertellen.
In ieder geval niet mee door blijven rijden en eerst maar eens uit laten lezen.

heeft u wel de goede ecu??.
de 1.6tdi is met verschillende motorcodes( meer dan 10) en verschillende vermogens, 69, 70, 75, 90, 100, 105, 110.( kan zijn dat ik er vergeten ben)

als je voor de verkeerde motor code hebt. dan zal die wel werken. maar verkeerde metingen lezen en uitdelen aan de onderdelen.

Ik ben het helemaal met snellewilly eens dat je heel goed moet uitkijken dat je wel exact de goede ecu hebt.
Daarnaast kan het ook nog zijn dat je een ecu hebt van een auto die ooit getuned geweest is omdat je het gevoel hebt dat er teveel brandstof wordt ingespoten.

De injectoren moeten ook ingeleerd worden op de computer. Elke injector heeft een kleine afwijking wat in een bepaalde code (tegenwoordig een QR code) op de injector staat. De computer moet deze code weten om te kunnen compenseren voor die afwijking. Als je zoals nu een andere computer erin zet heeft de computer dus voor elke injector een verkeerde compensatie actief.

Snel laten repareren - lang zo doorrijden geeft allerlei vervolgschade.

Terug
Bovenaan