Hallo allemaal,
Een tegenstrijdige titel waar jullie vast toch wel raad mee weten.
We zijn op zoek naar een auto die zich makkelijk in de stad (met af en toe een smal straatje) laat manoeuvreren, maar wel voldoende ruimte heeft om makkelijk een kinderwagen mee te nemen.
We rijden ongeveer 18000km per jaar.
Zoekcriteria:
- Rond de €10k - €11k
- <120.000km (redelijk arbitrair gekozen door gebrek aan kennis)
- bouwjaar 2013+
- Cruise control
We hebben de volgende wensen (op volgorde van belangrijkheid):
- Genoeg ruimte om makkelijk een weekend weg te kunnen met baby, en later met eventueel 2 jonge kinderen. (we dachten aan 400+ liter kofferbak)
- Toch redelijk compact (denk aan minder lang dan 4,30m)
- Betrouwbaar
- Beperkt binnengeluid
- Degelijk (gevoel). Ik heb een tijd een Golf VII met veel plezier gereden. Ik besef dat dat wellicht niet binnen de prijsklasse gaat passen.
- Zuinig; benzine of hybride benzine
- Als het even kan parkeersensoren/camera/BT bellen/navigatie
Wat we niet zo zien zitten:
- Renault vanwege slechte ervaringen (al dan niet statisch terecht) en plastic feel van de clio
- Honda insight/civic omdat ze iets te spaceship zijn.
Dan komen we uit op:
- Seat Ibiza ST
- Skoda Fabia combi
- Skoda Rapid spaceback
- Ford C-max (3 cm te lang voor de zelfopgelegde grens...)
Hierbij hebben we een aantal vragen:
1. Zijn dit goede opties, of hebben jullie betere alternatieven voor ons?
2. Er staan veel 86/90pk wagens te koop, is dat voldoende om vlot met het verkeer mee te kunnen en voor wat bergen in Oostenrijk? Erg sportief rijden is niet nodig.
3. Welke uitvoeringen moeten we zeker mijden en waar moeten we op letten bij de koop?
4. Voor de ervaringsdeskundigen: is de kofferbak van bijv. een Leon/Golf/Auris/CT200h ook groot genoeg voor een vakantie met twee kleine kinderen, en zijn dat dus ook goede opties?
Hopelijk vraag ik hiermee niet te veel van jullie.
Bedankt alvast voor alle input!
Don
Een tegenstrijdige titel waar jullie vast toch wel raad mee weten.
We zijn op zoek naar een auto die zich makkelijk in de stad (met af en toe een smal straatje) laat manoeuvreren, maar wel voldoende ruimte heeft om makkelijk een kinderwagen mee te nemen.
We rijden ongeveer 18000km per jaar.
Zoekcriteria:
- Rond de €10k - €11k
- <120.000km (redelijk arbitrair gekozen door gebrek aan kennis)
- bouwjaar 2013+
- Cruise control
We hebben de volgende wensen (op volgorde van belangrijkheid):
- Genoeg ruimte om makkelijk een weekend weg te kunnen met baby, en later met eventueel 2 jonge kinderen. (we dachten aan 400+ liter kofferbak)
- Toch redelijk compact (denk aan minder lang dan 4,30m)
- Betrouwbaar
- Beperkt binnengeluid
- Degelijk (gevoel). Ik heb een tijd een Golf VII met veel plezier gereden. Ik besef dat dat wellicht niet binnen de prijsklasse gaat passen.
- Zuinig; benzine of hybride benzine
- Als het even kan parkeersensoren/camera/BT bellen/navigatie
Wat we niet zo zien zitten:
- Renault vanwege slechte ervaringen (al dan niet statisch terecht) en plastic feel van de clio
- Honda insight/civic omdat ze iets te spaceship zijn.
Dan komen we uit op:
- Seat Ibiza ST
- Skoda Fabia combi
- Skoda Rapid spaceback
- Ford C-max (3 cm te lang voor de zelfopgelegde grens...)
Hierbij hebben we een aantal vragen:
1. Zijn dit goede opties, of hebben jullie betere alternatieven voor ons?
2. Er staan veel 86/90pk wagens te koop, is dat voldoende om vlot met het verkeer mee te kunnen en voor wat bergen in Oostenrijk? Erg sportief rijden is niet nodig.
3. Welke uitvoeringen moeten we zeker mijden en waar moeten we op letten bij de koop?
4. Voor de ervaringsdeskundigen: is de kofferbak van bijv. een Leon/Golf/Auris/CT200h ook groot genoeg voor een vakantie met twee kleine kinderen, en zijn dat dus ook goede opties?
Hopelijk vraag ik hiermee niet te veel van jullie.
Bedankt alvast voor alle input!
Don