A
Anoniem
Guest
Goedemiddag iedereen,
Mijn kennis omtrent auto's is niet geheel up-to-date, dus ik leg deze vraag even bij jullie experts neer. Bij deze zoek ik een nieuwe auto van rond de €9000 voor een kennis ter vervanging van de huidige Fiat Punto Classic uit 2009, vijfdeurs met een 1.2 liter viercilinder motor (vergelijkbaar met deze). Een prima auto, maar de auto is na tien jaar aan vervanging toe. Er wordt tussen de 10.000 en 15.000 km per jaar mee gereden en weinig snelwegkilometers.
De eisen zijn als volgt: het liefst een soortgelijke auto.
- Verbruik van rond de 1 op 20;
- Kilometerstand <40.000 km;
- Rond de €9000;
- Vier- of vijfdeurs;
- Relatief hoge zit (hoeft geen cross-over te zijn, maar de Renault Clio of Peugeot 208 zijn bijvoorbeeld vrij laag)
- Weinig eisen omtrent luxe, maar de kwaliteit mag wel een tandje hoger zijn dan een Dacia.
Ik zat zelf aan één van de volgende modellen te denken:
1. Skoda Fabia hatchback
2. Hyundai i10
3. Fiat Punto EVO
Een Toyota Aygo of een andere auto uit het microsegment is te klein bevonden.
Heeft iemand suggesties qua model?
Mijn kennis omtrent auto's is niet geheel up-to-date, dus ik leg deze vraag even bij jullie experts neer. Bij deze zoek ik een nieuwe auto van rond de €9000 voor een kennis ter vervanging van de huidige Fiat Punto Classic uit 2009, vijfdeurs met een 1.2 liter viercilinder motor (vergelijkbaar met deze). Een prima auto, maar de auto is na tien jaar aan vervanging toe. Er wordt tussen de 10.000 en 15.000 km per jaar mee gereden en weinig snelwegkilometers.
De eisen zijn als volgt: het liefst een soortgelijke auto.
- Verbruik van rond de 1 op 20;
- Kilometerstand <40.000 km;
- Rond de €9000;
- Vier- of vijfdeurs;
- Relatief hoge zit (hoeft geen cross-over te zijn, maar de Renault Clio of Peugeot 208 zijn bijvoorbeeld vrij laag)
- Weinig eisen omtrent luxe, maar de kwaliteit mag wel een tandje hoger zijn dan een Dacia.
Ik zat zelf aan één van de volgende modellen te denken:
1. Skoda Fabia hatchback
2. Hyundai i10
3. Fiat Punto EVO
Een Toyota Aygo of een andere auto uit het microsegment is te klein bevonden.
Heeft iemand suggesties qua model?