Clio Xenon doet het niet meer

Kevin9512

Startmotor
Ik heb een Clio 2 uit 2002 met fabrieks af Xenon.
Toen ik de auto net had ging er een lampje kapot links voor, vervangen en het is 3 maanden goed gegaan.
Daarna weer links het lampje stuk, startte bij inschakelen 3 seconden op en daarna weer uit.
Nu is het weer raak. Maar na het vervangen doet de lamp niks meer, starters omgewisseld maar die zijn niet de boosdoener want rechts blijft het doen met de linker starter.
Nu begrijp ik dat er onder de koplamp een ballast zit. Kan dit de oorzaak zijn?
Is er een manier om dit te testen zonder de gehele bumper en koplamp te demonteren?

Ja dit had ik ook een ballast die stuk was.

En nee om die los te krijgen moet de koplamp eruit en dat krijg je niet voor elkaar zonder de bumper eraf te krijgen.

Amerika1995 zei:
Heb je toevallig een indicatie wat het jou heeft gekost om dit op te lossen?

Bedelen bij een vriend, 20 euro aan brandstof, een extra snee in mijn vinger, kleinmateriaal wat ik nog had liggen in de garage om de bumper weer netjes terug te zetten zonder die stomme standaard clips die verroest zijn en stukdraaien zodra je ze al aankijkt.

En toen nog een tweedehands ballast van 75 euro.

Ik meen dat ze nieuw iets van 150 zijn en ik gok dat als je even zoekt je ze nog wel onder de 75 kunt krijgen...maar goed. soms moet het he?

Overigens je kunt ze zo wisselen voor de Halogeen unit. En mocht je dat doen wil ik je Xenon wel overkopen. ;)

Nico GTR zei:
Amerika1995 zei:
Heb je toevallig een indicatie wat het jou heeft gekost om dit op te lossen?

Bedelen bij een vriend, 20 euro aan brandstof, een extra snee in mijn vinger, kleinmateriaal wat ik nog had liggen in de garage om de bumper weer netjes terug te zetten zonder die stomme standaard clips die verroest zijn en stukdraaien zodra je ze al aankijkt.

En toen nog een tweedehands ballast van 75 euro.

Ik meen dat ze nieuw iets van 150 zijn en ik gok dat als je even zoekt je ze nog wel onder de 75 kunt krijgen...maar goed. soms moet het he?

Overigens je kunt ze zo wisselen voor de Halogeen unit. En mocht je dat doen wil ik je Xenon wel overkopen. ;)

Haha super bedankt, de hele auto staat te koop overigens ivm. verhuizing. ;) Maar dan weet ik waarmee rekening te houden.

Sow, dat is kassa.:eek:
Dan ben ik toch blij dat ik overal gewone halogeenlampjes in heb zitten, voor € 260,= kan ik aardig wat lampjes kopen.

Terug
Bovenaan