Clio IV met 17 inch velgen

K 9435421

Net ingestapt
Beste,

Sinds een paar weken de eigenaar geworden van een Clio 4, tevens mijn 1e auto ooit. De standaard winterbanden met wieldoppen vond ik toch wat afbreuk doen aan de auto, dus heb ik mooie originele GT velgen gekocht (17 inch), die van de Clio GT line. Ik merkte wel duidelijk verschil dat het comfort wat achteruit is gegaan, de wegligging is wat harder etc.

Nu vroeg ik me af of meer mensen 17 inch onder hun Clio hebben en hoe hun dit ervaren? Ik vind het persoonlijk geen ramp, ook al ga je er wat op achteruit qua comfort. Ik wilde in eerste instantie zwarte 'Passion' velgen maar die zijn een stuk duurder en moeilijk te vinden.

Ook vraag ik me af of die ''echte' GT versie van de Clio IV het zelfde rijdt en aanvoelt met de 17 inch als de gene die ik heb (Expression variant), heeft die wellicht een ander onderstel? Of is dat allemaal het zelfde?

Hallo,

Ik heb zelf ook een clio 4 gt line. Ik vond de standaard velgen inderdaad ook afbreuk doen aan de auto, dus toen heb ik er 18 inch GMP matisse velgen onder gezet. Qua looks vind ik dat de auto er super op vooruit is gegaan en qua rijden merk je er weinig van. De auto is wel iets minder zuinig geworden door de breedte van de velgen en je voelt sommige hobbels iets meer.

Maar ik heb er zeker geen spijt van gehad!
https://i.imgur.com/zm5E7ft.jpg

Terug
Bovenaan