Clio 1.6 Dynamique vs Initiale

Kevin9512

Startmotor
Ik ben op zoek naar een Clio 2 met de 1.6 liter motor. Nu heb ik er 2 gevonden die mij interesseren. Een Clio van 2004 met 98500 km NAP, een dynamique luxe voor 1850 met een momenteel niet werkende airco, verders netjes. Ook een Initiale van 2002 met 140000 km met een wat versleten bestuurdersstoel. Nu vraag ik mij af wat de beste koop is. Zijn beide qua luxe gelijk of is het toch verschillend. En hoeveel beter is de Clio geworden na de facelift in 2004?

Clio Initiale

Clio Dynamique

Zou gaan voor de initiale paris. Enige verschil met de facelift zijn wat andere bumpers, koplampen , motorkap en achterlichten. De initiale paris heeft verder iets meer gelopen.Maarja 98.000 bij een auto van 2004 betekent 6500 km per jaar. Daar wordt een auto niet blij van, geloof me. Ten opzichte van de Dynamique luxe heb je startonderbreker, Lederen bekleding, fatsoenlijke boordcomputer, climate control ipv airco( die niet eens werkte) en xenon verlichting! Motoren zijn identiek. Is echt puur wat ik genoemd heb over het exterieur. Zou een auto niet daarvoor nemen.

De Initiale spreekt mij meer aan. Interieur lijkt wel wat (leder)verzorging te kunnen gebruiken. Plus een nieuwe kentekenplaat voorop, maakt het aangezicht al een stuk frisser.
De velgen zien er dan wel weer relatief spik en span uit.. Foto's vertellen niet alles. ;)

Qua jaarkilometrage zit die Initiale een paar duizend kilometer per jaar, gemiddeld, boven die 2004 Clio. Dat maakt m.i. weinig uit.
Voor hetzelfde bedrag in het topmodel (qua luxe op dat moment) rijden is wel leuk, denk ik. :cool::cool:

Lees het mijn auto topic van mede forummer Nico even door. Dan kom je aardig wat te weten over de Clio. (y)
https://www.autoweek.nl/forum/read.php?18,5545838

Ik zou naar beide auto's gaan kijken, en de auto kiezen die in de beste staat is, het best onderhouden is, en het beste rijdt.
Kijk of alles goed werkt en zet de auto ook op de brug/ laat een aankoopkeuring doen.

Het is de Initiale geworden. Zeer nette auto. Leer heeft wat aandacht nodig, verder een fijne auto.

Terug
Bovenaan