Clio 1.3 rsline 2020 rollenbank

KN Mh

Net ingestapt
Vandaag gebleken dat deze auto's niet te testen zijn op een rollenbank...
ESP geen uitschakel knop, ABS uitgeschakeld en nog geen succes, Zekeringen eruit gehaald ook geen succes,
(Voorwiel aandrijving) achterwiel ook laten draaien ook geen succes...

Heb je een sterke 1.3Tce motor, volledige Rsline uitgevoerd, flippers, sport modus etc
Kan je de auto (nu nog) niet chippen en op een rollenbank lukt het helemaal niet...
Geen spijt van me aankoop maar dat wordt wel binnenkort inruilen... :p

(Reden voor de test op de rollenbank is heb een chiptuning box aangesloten op de auto incl. gaspedaal gevoeligheid waardoor de auto veel sneller reageert en optrekt)

Iemand een ander idee hoe je kan weten hoeveel vermogen je auto heeft?
Laatste keer was ik aan het racen met een Gla180 bj 2015, en toen waren we constant kop aan kop aan het racen.. en die hebben (afgerond) 160 pk.. moet ik het maar daarmee doen? haha

https://imgur.com/a/VKt6iIz

(Link is foto van auto, foto in de post krijgen lukte maar niet)

Deze tuner ken ik niet, maar je kunt altijd een andere tuner contacten.
En vooraf je ervaring delen, dan weet je snel genoeg of ze er wel wat mee kunnen.

En je kunt het vermogen bereken nav je standaard vermogen.
Welke prestaties levert dat op.
80-120 sprint?
100-160 sprint?
100-200 sprint?

Timen in zowel standaard stand en met box.

Als je echt een snelle auto wil dan moet je gewoon niet zo'n clio halen. Vlot zat, dat zeker maar zeker niet om te 'racen' . Dan had je beter de vorige generatie clio RS kunnen kopen voor het zelfde geld. Die zit dacht ik standaard al op 220PK als Trophy.

Een GLA180 uit 2015 is ook gewoon een trage auto. 122 PK met een geknepen 1.6 die bijna 10 seconden naar de 100 gaat. Dus als je met zo'n GLA 180 mee wil gaan 'racen' is ook gewoon beetje triest. Misschien met chip dat het wat vlotter gaat, maar die auto is alles behalve sportief of snel. Zelfs zonder chip zou jou clio daar nog aan voorbij moeten gaan.

Je hebt een leuke Clio, lekker vlot, er zitten leuke uiterlijke opsmuk op van het RS-line pakketje. Geniet daar lekker van (y)

ECU is nog niet vrij gekregen dus idd kun je hem niet chippen.

Zo'n box doet overigens ook niet veel maar goed.....het motortje zelf moet in principe gewoon 160 pk kunnen draaien. Dat doen de Rally versies ook. Vorige generatie RS kun je meer mee. Dan heb je 220 pk als Trophy.

Zet er een ITG cold air intake, en nog wat meer goodies op, evt zelfs een hybride turbo en je zit zo tegen de 300 pk.

De Clio 1.3 R.S. Line haalt ook gewoon de 200 km per uur volgens fabrieksopgave, en in de praktijk meerheb je zelf al gemeten. Ik heb de zelfde auto.

Ik begrijp trouwens niet waarom je zoveel moeite doet om de auto sneller te krijgen. Standaard is het een krachtige motor met 131 pk, die denk ik gezien de zeer vlotte acceleratie meer vermogen al opleverd dan de opgave. In andere modellen heb je tot 163 pk met de zelfde motor.

Als het heel hard moet gaan dan kun je beter kijken naar een Megane RS of Clio RS.

Terug
Bovenaan