Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Pobresh zei:ik geef je het advies om eerst even alle delen te demonteren. Er kan namelijk ook roest achter dit soort delen zitten en dat wil je natuurlijk direct even bijwerken.
Dan is ook te zien hoeveel clips je nodig hebt en waar er eventueel een strip gewoon kapot is gescheurd of losgekomen van de binnenstrip.
Die clips heten gewoon bevestigingsclips. En wat je panelen noemt zijn wielkastranden en sierstrips, geen panelen. Dat is als je het hebt over een deur of spatbord in zijn geheel.
inderdaad een goedkope en goede oplossing.Roder zei:Dubbelzijdig tape er achter lijkt me een goede oplossing.
Pobresh zei:Die clips zijn trouwens gewoon bij een citroën of willekeurige PSA dealer te krijgen.
Zo duur is het niet.
ACD2820 is het onderdeelnummer voor zover ik kan vinden.
Ze kosten op ebay ongeveer 4 euro voor 10 stuks exc verzending.
En dat zijn dezelfde als op jou onderdeelfoto.
wat betreft de "ander soort clip":
Op de eenerlaatste foto is geen clip te zien, wel een losgekomen steun van de wielrand waar nog net de clip in te zien is. Mogelijk is dat deel weer te verlijmen op te strip. En als ik wat rondkijk naar 2e hands delen, ontbreken ze vaker, dus het is een kwaaltje en kan bij de andere steunen ook gebeuren als je ze niet met het juiste gereedschap losmaakt.
Beste kun je dit repareren met 2 componenten lijm en vervolgens een glasvezelmat eroverheen zodat je een breder vlak krijgt waar het mee vast zit.
Als je grondig en juist te werk wil gaan gebruik je sowieso een kunststof trim remover.
![]()
Daarbij is je achterpaneel vanaf de sierstrip tot aan de dorpel 1 groot paneel inc wielkastrand. De dorpel heeft ook een sideskirt er op die weer met dezelfde clips bevestigd is.
Alles kan roest verbergen, dus schrik niet wat er achter vandaan kan komen in het ergste geval.
Dit model heeft ook last van roest op de kokerbalken. Vooral bij rondom de wielen zoals vlak boven de achteras. Let hier ook gelijk even op.
Soihon zei:Zoek op fasteners bij Ali of EBay, heb ik vorige week gedaan. Ik zocht ook wat "clips" voor mijn auto.
Aras zei:Even op forums van Citroën of specifiek Saxo zoeken. Desnoods even op een Franse met Google vertaler.
De eerste is altijd een hoop gekloot.