Het onderzoek van de Consumentenbond vind ik niet erg sterk, door de manier van vraag stelling,
en de geringe diepgang kan een auto laag scoren, terwijl het in de basis een solide auto is.
De Renault Scenic scoort in de Reliability Index 74 wat veel beter is dan gemiddeld. In de Reliability Index wordt veel meer data gebruikt.
Let wel even op met de 1.2 TCe, die kende in de beginjaren, vervelende kinderziektes zoals de distributieketting, vervuiling en olie verbruik. Voor het olieverbruik was een elektronische update.
De motor was niet slecht, maar minder dan de meeste motoren die Renault gebruikt.
Succes.
Jesse123 zei:
ak2 zei:
Kijk ook zeker naar de Renault Grand Scenic, bij voorkeur naar een 1.6, 2.0 of een diesel.
Dank voor je reactie!
De Grand Scenic stond eerst eigenlijk bovenaan mijn lijstje vanwege de familievriendelijkheid, maar ik werd afgeschrikt door dit lijstje: https://www.autointernationaal.nl/2021/10/renault-scenic-onbetrouwbaarste-auto-volgens-consumentenbond/#
Ik hoor de tip grand scenic alleen wel vaker. Ongefundeerde spookverhalen van autointernational?
Binnen mijn budget zie ik helaas geen 2.0 te koop staan. De 1.6 werd toch maar tot 2012 gemaakt? Is die dan toch beter dan de nieuwere tce 115/130?