Citroen C3 1.4 start opeens niet meer na lege accu?

Mijn Citroen C3 die start niet meer, gisteren reed ik nog 60 km ermee en vanochtend hield hij ermee op. Accu was leeg, accu bijgeladen met een booster en via de Wegenwacht. Andere accu erin, uitgelezen, storing gewist, bougies schoongemaakt, brandstofpomp werkt want spuit benzine..

De ANWB weet het zelf ook niet meer. Zekering van startmotor was verbrand die is ook vervangen. Ik kocht de auto met twee problemen aan de lambadosdes, deze waren nog niet vervangen, motormanagement lampje heeft dus tijdj aangestaan (kwam niet door de apk).

Iemand enige idee wat dit kan zijn? Soms knippert accu lampje, dan gaat hij naar "eco-modus", af en toe start de auto 2 seconden en valt hij weer uit. Gas bij geven heeft geen zin.

Help.

C3 1.4. van 2007 zonder start stop.
 
Lijkt me een electrisch probleem: een verbrande zekering van de startmotor is al iets heel vreemds, een lege accu zo snel na een langere rit is ook vreemd...plus dan nog een knipperend accu-lampje...
Ik zou een Citroën-specialist opzoeken, iemand die vooral ook electronica begrijpt.
 
laad de dynamo wel bij? kan ook de spanningsregelaar zijn. accu kun je door laten meten. kijk ook even hoeveel ampère de zekering hoort te zijn en welke eruit kwam. Verder kan het ook een ( vervuild) contact zijn in de stekker.
 
Misschien de katalysator dicht gekoekt. Hoe lang heb je gereden met die defecte lambda sondes?
Die dingen zijn noodzakelijk voor een optimaal mengsel en daarmee optimale verbranding. Kan me voorstellen dat als ze niet werken, de motor in een noodloop gaat draaien op een rijker mengsel. Daarmee zal de verbranding niet optimaal zijn en krijg je meer roetvorming, wat je kat weer niet leuk vind.
 
Je geeft aan dat de auto problemen had met de lambda sondes en dat deze niet door de APK kwam. Zijn die sondes nu wel vervangen dan of nog steeds niet?
Het wordt tijd om je auto naar een goede garage te brengen die een goede diagnose kan stellen.
 
Het wordt tijd om een goede deskundige garage op te zoeken, als het motormanagement de verkeerde info krijgt dan gaat het ook niet goed met inspuiting van de juiste hoeveelheid brandstof, met alle gevolgen van dien. Een te rijk mengsel is ook niet goed voor de katalysator.

Het lijkt er op dat er ook elektrisch iets niet goed gaat, er zijn al wat opties genoemd.

Meten is gewoon weten.
 
als je er over nadenkt lijkt het vrij consistent met een dichtgekoekte uitlaat

als je veronderstelt dat de uitlaat zo dicht zit dat er druk wordt opgebouwd. bij het starten moet de startmoter steeds harder werken -> gevolg overbelasting van de startmoter-> zekering brandt door

de moter kan af en toe gestart worden voor een paar seconden; dan is de tegendruk te hoog en valt hij uit. je wacht even tot de druk weg is en je kan terug starten voor een paar seconden



... het enige dat ik mij afvraag is hoe het zo ver zou kunnen komen? ik heb het nooit voorgehad, maar ik zou denken dat je dat je al een hele tijd steeds minder vermogen hebt.
 
Terug
Bovenaan