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Last summer, Citroen made it clear there will be no second generation of the C4 Cactus. The company’s boss, Xavier Peugeot, confirmed in an interview a replacement for the model is in the works but it won’t wear the Cactus moniker and will ditch the unconventional design with side air bumps. Don’t believe us? Here are the first spy photos of this car.
Last summer, Citroen made it clear there will be no second generation of the C4 Cactus.
maar toch leuk dat de aflopende daklijn terug is bij Citroën.
Ami zei:
Moést het zover komen dan zal daar wel binnen de directiekamers van PSA over beslist worden.929V6 zei:Ami zei:
Hij zal zéker geen GS gaan heten, die aanduiding is inmiddels immers geclaimd door concerngenoot Opel.
Wouter82 zei:Dus met alle bekende designtrucjes?![]()
Moderator
iDS zei:Wouter82 zei:Dus met alle bekende designtrucjes?![]()
Dit zijn maar impressies hoor![]()
L'Automobile-Magazine zei:A l’occasion d’une interview faite en interne, Vincent Cobée, directeur général de Citroën, a donné quelques détails sur la principale nouveauté des Chevrons en 2020 : la troisième génération de la compacte C4.
Au début de l’année, nous vous donnions un premier aperçu d’une des grosses nouveautés Citroën pour 2020. Une toute nouvelle C4 qui permettra aux Chevrons de se relancer dans la cour des compactes délaissée depuis le départ de la seconde génération et pas vraiment comblée par l’originale Cactus aujourd'hui en fin de vie. Depuis janvier, la prochaine C4 est même apparue "en vrai" sous les yeux de différents photographes espions, mais toujours parée d’épais camouflages. Ces quelques clichés sont toutefois suffisants pour confirmer que la silhouette générale de la française sera bien celle d’une compacte “SUVisante” comme le suggère notre illustration. Nous annoncions, en janvier, une disponibilité à la rentrée 2020.
Bientôt disponible à la commande
Dans une interview interne et diffusée aujourd’hui sur les réseaux sociaux de la marque, Vincent Cobée, le directeur général de Citroën, s’est livré à quelques confessions, confirmant que la future C4 est finalement assez proche de son lancement. Répondant à son interlocuteur sur la question des délais, M. Cobée n’a pas tardé à rétorquer que la prochaine C4 "arrivera en prise de commande à partir de juin et visible à partir de septembre". De toute évidence, avec les fortes perturbations sur les lignes de montage dues à la crise du coronavirus, il ne faut pas s’attendre à ce que la troisième génération de C4 soit disponible à l’été.
Livraisons à la fin de l'année
Montrée au grand public à la fin de l'été, la C4 mlésime 2021 ne pourra sans doute pas être livrée à ses premiers clients avant la fin de l'année. En revanche, aucun autre détail technique n’a été donné à son sujet. Il faut pour le moment se contenter des premières informations exclusives que nous vous avons livrées il y a cinq mois, à savoir l’utilisation de la plate-forme CMP, la reprise logique des moteurs PureTech de 82 à 130 ch et sans doute un BlueHDi 100, une longueur totale de 4,40 m et une version 100 % électrique a priori très proche des Peugeot e-208 et e-2008.
Oh help, nu nog ik nog een keer kijk zie ik ineens een Mitsubishi Eclipse Cross.MWH zei:De lichtunit rechts en de hoge spoiler doen me denken aan de C4 Coupé. Geen verkeerde associatie. Maar dat gefriemel dat daartegenaan zit... Tsja. Ik ben benieuwd hoe het geheel oogt.
Moderator
MWH zei:Oh help, nu nog ik nog een keer kijk zie ik ineens een Mitsubishi Eclipse Cross.MWH zei:De lichtunit rechts en de hoge spoiler doen me denken aan de C4 Coupé. Geen verkeerde associatie. Maar dat gefriemel dat daartegenaan zit... Tsja. Ik ben benieuwd hoe het geheel oogt.Dat is een veel minder fijnere associatie...
Carmagazine
Citroën is plotting a new bodystyle for the C4, inspired by the design and functionality of its flagship C5X.
The C4 and C5X have much in common – they're both avant-garde hatchbacks with a slightly raised ride height to make access easy – but there's a half-metre size difference between the two. And that's a sufficiently sized gap into which Citroën can plug the new variant, surely set to be called C4X.
Expect Citroën to extend the C4's rear overhang, to catch a more swooping roofline inspired by the C5X's. The flagship's pronounced rear hips, introduced on the C5X by Pierre Leclercq when he became design director and revised the car, are also likely to figure. Whether the new model needs twin spoilers will be decided in the wind tunnel: the C5X's upper spoiler channels air onto the lower one to reduce lift.
'The C4 is a legitimate predecessor of the C5X: it's elevated but it's not an SUV,' Citroën brand CEO Vincent Cobee tells CAR. 'But they have a very different styling execution at the back. The C4 has quite a Japanese take on the rear, whereas the C5X is somewhere between a German and Swedish [design approach]. For me, there's a bit of Saab inheritance in the rear!'
Reading between the lines, it appears the big differences will be at the rear, and they're sure to boost cargo capacity beyond the C4's 380 litres.
Under the skin, the C4X has great commonality with its sister car. That means it rides on the CMP platform, and offers an electric powertrain alongside the 1.2-litre turbocharged petrol engine and 1.5-litre four-cylinder diesel. The 50kWh battery should be good for in excess of 200 miles.
Will Citroën wait to see how the market receives the C5X (above) before launching a similar variant elsewhere in the range, Car asks Vincent Cobee? 'Whatever we launch in the next five years is already decided,' the boss replies. 'When I say we might – everything has to be already decided. Otherwise see you in five years!'
Read into that what you will. But Stellantis has already confirmed that Citroën will introduce its next electrified model in 2023 – and the smart money is on it being the C4X. Expect a starting price around £23,500 for the petrol variant.
Tsja, met camouflage ziet zelfs een Amarok er nog redelijk uitIk vind hem er met camouflage best aardig uitzien.