Citroën C1 startmotor weigert soms

A

Anoniem

Guest
beste allemaal,

ik heb een probleem met een citroën C1 (zelfde als de Aygo en peugeot 107) met de 1.0 3 cilinder benzine motor.

na het inschakelen van het contact en vervolgens snel doorstarten dan gaat de startmotor helemaal niet rond. Ik hoorde wel een klikje, maar de startmotor heeft geen enkel rondje gedraaid. Na nog een keer proberen starte de motor gewoon heel vlot door.

Ik dacht direct aan een zwakke accu die een voltage dip krijgt door het opstarten van de diverse systemen. Accu is dus vervangen, maar dit heeft helaas niet geholpen. Ook geeft de auto geen foutcodes. Opzich is de auto dus nog goed te starten mits je een langere tijd wacht tussen het inschakelen van het contact en het starten van de auto. De C1 van een vriendin heeft dit totaal niet, dus ik heb wel het idee dat ergens iets mis gaat.

mensen die dit probleem herkennen of ideeën hebben waar het aan zou kunnen liggen?

persoonlijk wacht ik altijd even met het starten van de auto en laat hem even op contact staan om hem vervolgens te starten. Daarna even wachten tot de olie rond gepompt is en rijden.

wanneer de startmotor het begeeft merk je het wel en de accu is al vervagen

lijkt me geen probleem toch of mis ik iets? :p

het kunnen inderdaad 2 dingen zijn. de startmotor zelf en het relais. een ander relais is niet zo heel duur. je kunt het een tijdje aanzien maar er komt een tijd dat ie het helemaal niet meer doet. Mijn oude schicht is ook ooit door citroen in elkaar gezet en daar kon ik nog een tik met een hamer op de startmotor geven maar dat werd ik ook snel zat, elke keer de motorkap openeno_O

hobbes2cv zei:
het kunnen inderdaad 2 dingen zijn. de startmotor zelf en het relais. een ander relais is niet zo heel duur. je kunt het een tijdje aanzien maar er komt een tijd dat ie het helemaal niet meer doet. Mijn oude schicht is ook ooit door citroen in elkaar gezet en daar kon ik nog een tik met een hamer op de startmotor geven maar dat werd ik ook snel zat, elke keer de motorkap openeno_O

Kan ook een slecht contact wezen, slechte massa op het blok.

ik ga de massa punten eens bekijken en de aansluitingen van de startmotor op corrosie inspecteren.

als die start, draait de startmotor in elk geval goed.

Terug
Bovenaan