Chrysler Grand Voyager RT 2.8 CRD Limited

HAROLD PIETERSZ

Net ingestapt
Hallo,

Wij hebben problemen met onze Chrysler Grand Voyager RT 2.8 CRD Limited.
218.000km gelopen van bj 2009.
De auto start heel slecht.
Als je er start pilot in de luchtfilterbuis erin spuit slaat ie gelijk aan !!
De startmotor is vervangen is nieuw. er zit een nieuwe accu in.
Dieselfilter is ook vervangen ben nu ten einde raad.
Als de motor loopt en je zet de auto uit en gelijk weer starten dan slaat ie ook niet meer aan.
Iemand een suggestie?
 
Afgaande op de omschrijving van de storing, denk ik aan lucht in het inspuitsysteem. Vooral om dat ie met start pilot wél direct aanslaat. ( start pilot ( meestal ether) is véél vluchtiger, en ontbrand veel sneller dan diesel)

Ik adviseer om het gehele brandstof systeem eens te ontluchten.
 
Pietzoveel zei:
Bij m'n dealer rijden er een een paar rond met 400k+, zonder problemen.... VM blokje !

Nou het is dat mijn vrouw deze Voyager mooi vind ik had hem allang weg gedaan!!
Zeg eerlijk dat de vorige Grand Voyager type RG beter was dan deze RT.
We hebben alleen maar problemen met deze auto gehad

-1 verstuiver
-autmaatbak stuk
-draagarm stuk
-dieselleiding die ( plotseling ) stuk is??
-buitenspiegels die hun eigen leven lijden?
-thermostaat
-centraal vergrendeling slot stuk bestuurderskant 2 x !!
-contactslot was terugroepactie af fabriek

auto vreet remblokken en schijven en zuipt diesel als een gek

Ik vind het maar niks VM Motori de Grand Voyager is mooi van buiten maar verrot van binnen !!
Rij zelf nog een BMW 525 Tds E39 van 1999 heeft nu 430.000km gelopen en niks aan de hand.
Dit is voor mij mijn allerlaatste Chrysler ik heb 5 kids dus een grote auto hebben we nodig maar ben er nu wel klaar mee.
 
dat is grappig.

met Chrysler moet je 'geluk' hebben.

dat wil zeggen, er zitten ook rotte appels tussen (import schade spul).

de 3.3v6 en 3.8 v6 zijn onverwoestbaar naar ervaring.
ook voor de rest geen problemen gehad. (alleen softwarefoutje lpg)
zelfde generatie (en de 3 vorige).
misschien is het wel een stuk erger met de 2.8crd.

dat slot:
ik weet niet of de dealer het vervangen heeft ofzo, maar dit kan er aan de hand zijn:

er zijn settings waarmee je bij 1x klikken alleen de bestuurderskant (of alleen bijrijderskant) opent. 2x klikken en bijde kanten gaan open. Dealer kan deze setting even veranderen, of jij gewoon met het motorinfo schermpje en je stuurknoppen.

remblok probleem is bekend, hier alleen zelf geen problemen mee. volgensmij ook een recall geweest.

als je nog problemen hebt, meld ff misschien kan ik helpen.
 
Alle Recalls van de Chrysler hebben we gekregen.
Dat ie remmen vreet is een bekend probleem ook in de USA ben ook lid van USA Chrysler forums komt door het zware gewicht.
Snap ook niet waarom Chrysler zelf geen verbeterde remklauwen leverd.
Nu hebben wij een probleem met de thermostaat en meer mensen van de Duitse Voyager forum dus die moet ook zsm vervangen worden.
Probleem met de airco achterin is ook nog steeds niet opgelost.
De auto is bij de Chrysler dealer zowel in Nederland als in Duitsland geweest en beide komen er niet uit.
Airco voor werkt perfect word ijskoud,dit jaar weer met de Voyager naar Duitsland geweest en de kids bleven klagen dat het bloedheet was achterin terwijl de airco aan stond !! Hij blaast warme lucht eruit ook terwijl de luchtrooster dicht zitten!!!!
Kortom de auto is helaas nog niet storingsvrij.
1 voordeel auto rijdt wel heel heerlijk comfortabel
 
Dat verhaal van de remmen klopt, alleen grappig genoeg heb ik er zelf geen last van.

De airco recall is dus ookal uitgevoerd?
https://repairpal.com/anyone-else-have-to-replace-rear-evaporator-500

Misschien heb je dit al gelezen, maar denk dat dat t probleem is.

Is het probleem met de spiegels opgelost? Wat was precies het probleem?

En hoe bedoel je hij blaast als ze dicht zitten? Je kunt m toch met de draaiknop op niet blazen draaien? Als dat biet werkt ligt het wss aan de elektronica in de overhead console.

Welke dealer ga je naar toe? Heb je er nog garantie op?
 
Terug
Bovenaan