Chroomstrips opel astra k sports tourer

A

Anoniem

Guest
We hebben onze auto gekocht nu hij 2 jaar oud is. En merkte bij aankoop al dat een deel van de chroomstrips boven de zijruiten dof is. Ik had gehoopt dit met chroomreiniger schoon te krijgen. Helaas krijg ik het er niet af. Heeft iemand de tip om de strips weer netjes te maken?

Ik deed mijn uitlaatsierstuk altijd met chroompoets opknappen, werkte perfect hiermee:
https://www.carclean.com/nl/chrome-polish-sample-120ml.html

Ik heb daarnet gekeken bij de mijne, het is hard plastic met chroomverf erover. Zowel de dakrails als de sierstrip boven de ramen.

Ik zou een klein stukje testen of een drupje zonnebloemolie resultaat geeft. Maar echt goede adviezen laat ik aan de echte poetsers over... ;)

Ik heb het nog even geprobeerd met schoonmaakazijn maar dit geeft geen verschil. Cola heb k niet in huis. Zonnebloemolie hersteld misschien wel de glans maar niet de aanslag eronder ben ik bang. Heb net geprobeerd een foto te maken maar is er lastig op te zien. Krijg de foto ook niet geupload:confused:

polijsten van hard plastic met chroom verf gaat alleen als er voldoende laagdikte is. Chroompoets is ook een polijstmiddel.

Ik heb polijsten al eens bij doffe koplampreflectoren geprobeerd. Maar toen ging ik vrijwel direct door de lak heen met een licht polijstmiddel.
Bij een chroomstrip op een bumper ging het echter wel goed.
Beide waren gelakt plastic.

Dus eigenlijk is het uitproberen. Werkt het niet kun je nog altijd alles eraf polijsten en zijn je lijsten in elk geval weer 1 kleur samen.

Die strips zijn inderdaad gespoten plastic. Ik vrees echter dat de chroomverf is aangetast.

Je zou het kunnen proberen met Professional Polish van Poorboys, of een metal polish. Of eventueel even machinaal polijsten. Als dat geen verbetering geeft is er eigenlijk maar 1 oplossing en dat is vervangen.

Mocht je toevallig in de buurt wonen (of komen) van Heerenveen wil ik best even kostenloos een poging wagen. Ik heb toch de garage vol staan met allerlei poetsspullen.

Chroomverf? Sinds wanneer wordt er chroomverf gebruikt op nieuwe auto's.
Kunststof kun je ook gewoon verchromen met echt chroom. Het is bewerkelijk, maar wordt al sinds jaar en dag gedaan.

Chroomverf bestaat idd. ook, maar is veel te kwetsbaar om gebruikt te worden op buitendelen.

Zelf poets ik de chroomuitlaatpijpen met WD40 en uitstekend resultaat. Misschien ook iets voor de Opel-chroomstrips...

Mocht het met poetsen helemaal niet lukken dan even naar een bedrijf wat autoreclame's plakt gaan, die kunnen je wel een stuk chroom wrapfolie leveren.

Terug
Bovenaan