Chevrolet Spark "schokt" in lage versnellingen/snelheid - ná stuk snelweg

Anique 4815500

Net ingestapt
Beste lezers,

Zoals het onderwerp al verraadt, bezit ik een Chevrolet Spark uit 2010 (benzine) met nog geen 200.000 op te teller. (180.000~190.000, zoiets, weet het niet uit m'n hoofd).

Deze auto heb ik sinds afgelopen augustus en bevalt me over het algemeen heel goed!

Nu valt me sinds een poosje op, dat hij wel eens wil schokken en stotteren, bij het gas geven en optrekken in de lage versnellingen (met name 2 en 3) en bij relatief lage snelheid. Maar, gek genoeg, merk ik dit eigenlijk alleen als ik al een stuk snelweg heb gehad. Rijd ik net weg, het eerste stuk, is er niks aan de hand, in de lage versnellingen. Heb ik vervolgens een stuk geregen over de snelweg en rijd ik daarna weer de bebouwde kom in, dan valt het ineens op.

Ik heb al contact gehad met de garage - die hebben nav mijn verhaal eigenlijk geen idee wat het kan zijn... en sowieso pas over anderhalve maand een plekje voor m'n auto.

Intussen ben ik er natuurlijk extra op gaan letten en het wisselt echt enorm hoe erg het is. Soms is het er nauwelijks en dan weet behoorlijk. Kan er niet de vinger opleggen wat maakt dat het er soms wel en soms niet, of een beetje, is. Ook niet de temperatuur buiten.

Als het niks heel ernstigs zou zijn waarmee ik onbedoeld heel m'n autootje in de vernieling zou rijden, overweeg ik om m'n afspraak zelfs nog een maandje uit te stellen - dan kunnen ze gelijk de apk meenemen namelijk (icm een beurt).

Klinkt dit iemand bekend in de oren..? Dan hoor ik het natuurlijk graag. Evt kan de garage dan gerichter zoeken.

Welke benzine tank je en heb je wellicht onlangs bij een ander tankstation getankt? Ik zou zelf een paar tankbeurten V-power van Shell (E5) proberen om te kijken of het probleem door de brandstof komt. Makkelijke en goedkope oplossing.

Ik had ooit zo iets met een Fiat Panda (maar plotseling en consequenter optredend), waarbij een loszittend brandstoffilter de oorzaak was. Kon ter plaatse door de wegenwacht (in ieder geval provisorisch om verder te kunnen rijden) worden opgelost.

Terug
Bovenaan