Chevrolet Aveo 2010

Noblesse oblige

Net ingestapt
Zelf kan ik elk moment mijn nieuwe leaseauto gaan bestellen, maar mijn vrouw heeft vandaag eindelijk haar rijbewijs gehaald, dus nu moet er ook een auto(otje) komen. Via bekenden van familie kunnen we een Chevrolet Aveo uit 2010 overnemen voor €1750,- (vriendenprijsje) met iets meer dan een ton op de teller. Airco aanwezig en ding ziet er voor een klein wagentje best ok uit. Zo op het oog niet verkeerd, maar aangezien we verder geen kennis hebben van auto's nog net 100% zeker.

Als ik op internet zoek kom ik ook niet gek veel tegen over dit model, wel wat verhalen van mensen die botte pech hebben gehad, maar dat heb je met elke auto / elk product wel lijkt me.

Zijn er hier mensen die kunnen aangeven waar op te letten bij deze wagentjes? Is het vriendenprijsje inderdaad een vriendelijk prijsje (ik kom ze nog niet echt goedkoper tegen).
Als jullie nog andere aanraders hebben in deze (prijs)categorie hoor ik het natuurlijk ook graag.

Alvast dank!

Niet gek hoor, het zijn saaie maar geen slechte auto's. De prijs lijkt me ook erg gunstig.

Tot wanneer heeft de auto APK? Volgens mij een zorgeloos autootje, een kennis van me heeft er een (een sedan van 2012) en is er tevreden over.
Neem een kennis van je mee om hem nog een keer te bekijken, 4 ogen zien meer dan 2 en als het resultaat goed is, gewoon kopen. Realiseer je wel dat je geen (BOVAG) garantie hebt. Dus achteraf (eventueel) niet mopperen. Voor de prijs hoef je het echt niet te laten.
Heb je er al in proef gereden? (ook belangrijk).

Koreaanse merken maken bij elke opvolger grote stappen, deze weer beter dan zijn voorganger en weer minder dan zijn opvolger. Bij deze heb je nog hier en daar wat daewoo gehalte en dat is bij zijn opvolger niet meer het geval.

Maar zoals ik het zie val je met de neus in de boter, helemaal als het 5 deurs is. 1.4 of 1.2?

In dezelfde prijs categorie is vaak de aico stuk of zit er simpel weg niet op.

Het is een 3-deurs met een 1.2 liter motor. Wit met zwarte velgjes, ziet er voor zo'n saai ding nog enigszins leuk uit ook.
4uwlh4u6.jpg

Noblesse oblige zei:
Het is een 3-deurs met een 1.2 liter motor. Wit met zwarte velgjes, ziet er voor zo'n saai ding nog enigszins leuk uit ook.
4uwlh4u6.jpg

Ik vind het een mooie auto , de mistlampen maken het mooi af. En je noemt het zelf een klein wagentje , maar het is gewoon een auto uit het b-segment (polo, fiesta , corsa)

Een nette en leuk uitgevoerde Aveo uit 2010 voor dit bedrag lijkt mij een uitstekende deal.

Is die motor niet gelijk aan de 1.2 van Opel of was dat bij de facelift vanaf 2011/2?
Mooi wagentje voor het geld.

Edit: een GM motor, ook geschikt voor lpg https://en.m.wikipedia.org/wiki/Daewoo_S-TEC_engine (stec II)

Zureappelsap zei:
Is die motor niet gelijk aan de 1.2 van Opel of was dat bij de facelift vanaf 2011/2?
Mooi wagentje voor het geld.

Edit: een GM motor, ook geschikt voor lpg https://en.m.wikipedia.org/wiki/Daewoo_S-TEC_engine (stec II)

Facelift? Ik weet niet beter dat in 2011 een compleet nieuw model is

We hebben 'm vandaag opgehaald. Inderdaad wat groter dan ik in eerste instantie dacht, prima onderhouden volgens de papieren. Leuk bakkie, bedankt voor jullie reacties!

Noblesse oblige zei:
We hebben 'm vandaag opgehaald. Inderdaad wat groter dan ik in eerste instantie dacht, prima onderhouden volgens de papieren. Leuk bakkie, bedankt voor jullie reacties!

Nogmaals ontzettend veel rijplezier er mee. Echt met de neus in de boter!

Terug
Bovenaan