A
Anoniem
Guest
Hallo Iedereen,
Circa 5 maanden terug begon mijn check engine te branden op een zondag. Direct de ANWB gebeld, maar na een controle weten ze het op een electronica foutje (geen odb2 stekker, daar is mijn auto te oud voor). De accu losgekoppeld en ik kon weer door rijden.
Echter na 3 weken kwam dit terug. Zelfde actie herhaald maar het blijft terugkomen. Inmiddels een paar garage's langs geweest maar niemand kon hem uit lezen tot ik bij de CITAM in Arnhem kwam. Echter, iedere x als ik daar was ging mijn lichtje weer uit. De laatste x dat ze het dachten te kunnen meten zeiden ze dat er een kleine storing was aan de solonoide in de versnellingsbak. Niets om je zorgen om te maken. Het probleem blijft echter terugkomen en het lampje begint vaker te branden, dus ik trek mijn twijfels hierbij. En ik wil graag jullie input voor ik bij een nieuwe garage ga kijken.
Mijn auto is een Suzuki Baleno 1.3 uit 1997. Automaat. Heeft de nodige reparaties gehad zoals een andere radiateur, uitlaat, en rubberen ringen voor het kleppen deksel. Snelheids meter is stuk (zie mijn andere post) maar verder rijd hij als een zonnetje. Schakelen doet hij ook prima. Temperatuur prima, geen rare geluiden.
Echter als ik flink doorrijd (lees 80 of harder) en ik laat mijn gas los, en laat hem voornamelijk op de motor remmen (beetje bijremmen) springt mijn check engine aan. Remmen zijn prima. Vervolg is als ik stationair sta het toerental 100 oid hoger, niet veel maar wel merkbaar. Het is een automaat, dus als ik de rem loslaat rolt hij prima weg, ongeacht of het lichtje brand. Ook als het lichtje brand hoor ik niets raars en schakelt hij prima. Voorheen ging hij na 10 +/- minuten wel uit, maar inmiddels blijft hij langer branden. Zodra het lichtje uit gaat is mijn toerental stationair weer rond de 800 ipv 900. Verder levert de auto het vermogen wat hij moet doen.
Voorheen beangstigde me dit, maar inmiddels irriteer ik me alleen maar, mateloos zelfs. Want elke garage die ik ken zegt dat mijn motorblok etc er fantastisch uitzien (147K op de teller). Ik houd hem ook netjes bij (bandenspanning, poetsen, olie en bakolie bijhouden etc.
Any leads?
Circa 5 maanden terug begon mijn check engine te branden op een zondag. Direct de ANWB gebeld, maar na een controle weten ze het op een electronica foutje (geen odb2 stekker, daar is mijn auto te oud voor). De accu losgekoppeld en ik kon weer door rijden.
Echter na 3 weken kwam dit terug. Zelfde actie herhaald maar het blijft terugkomen. Inmiddels een paar garage's langs geweest maar niemand kon hem uit lezen tot ik bij de CITAM in Arnhem kwam. Echter, iedere x als ik daar was ging mijn lichtje weer uit. De laatste x dat ze het dachten te kunnen meten zeiden ze dat er een kleine storing was aan de solonoide in de versnellingsbak. Niets om je zorgen om te maken. Het probleem blijft echter terugkomen en het lampje begint vaker te branden, dus ik trek mijn twijfels hierbij. En ik wil graag jullie input voor ik bij een nieuwe garage ga kijken.
Mijn auto is een Suzuki Baleno 1.3 uit 1997. Automaat. Heeft de nodige reparaties gehad zoals een andere radiateur, uitlaat, en rubberen ringen voor het kleppen deksel. Snelheids meter is stuk (zie mijn andere post) maar verder rijd hij als een zonnetje. Schakelen doet hij ook prima. Temperatuur prima, geen rare geluiden.
Echter als ik flink doorrijd (lees 80 of harder) en ik laat mijn gas los, en laat hem voornamelijk op de motor remmen (beetje bijremmen) springt mijn check engine aan. Remmen zijn prima. Vervolg is als ik stationair sta het toerental 100 oid hoger, niet veel maar wel merkbaar. Het is een automaat, dus als ik de rem loslaat rolt hij prima weg, ongeacht of het lichtje brand. Ook als het lichtje brand hoor ik niets raars en schakelt hij prima. Voorheen ging hij na 10 +/- minuten wel uit, maar inmiddels blijft hij langer branden. Zodra het lichtje uit gaat is mijn toerental stationair weer rond de 800 ipv 900. Verder levert de auto het vermogen wat hij moet doen.
Voorheen beangstigde me dit, maar inmiddels irriteer ik me alleen maar, mateloos zelfs. Want elke garage die ik ken zegt dat mijn motorblok etc er fantastisch uitzien (147K op de teller). Ik houd hem ook netjes bij (bandenspanning, poetsen, olie en bakolie bijhouden etc.
Any leads?