• Beveel je je auto iedereen aan of kun je niet wachten tot de dag waarop je je volgende auto ophaalt? Of heb je er gewoon niet zoveel op aan te merken en moet iedereen dat ook weten? Doe nu mee aan het Auto Tevredenheidsonderzoek en laat weten wat je van je auto vindt.

check brake pads Golf6 Bluemotion 2010

Ha 2355581

Net ingestapt
Hallo, beste leden , ik heb de achterste remmen van mijn Golf6 bluemotuion bw2010 diesel 1.6 vervangen .
Maar het lampje op dashboard blijft nog branden .
Ik gebruik VCDS programma en kabel .
als ik op port test klik geeft ie ok , maar als ik bijvoorbeeld op autoscan of hoe dan ook klik duurt het even dan krijg ik als melding no response from controller.
Avast bedankt

Je hebt hier vaak geen software voor nodig. De auto heeft zichzelf al uitgelezen; namelijk; je hebt een storing op de rembloksensor :) Als de sensor goed is gaat het lampje uit, is de sensor stuk (al dan niet door slijtage van de remblokken) dan gaat het lampje branden. zo simpel is het.

ik zou gewoon die sensoren in de remblokken nog eens bekijken en de bekabeling daar van. Heb je de oude sensor weer gebruikt of nieuwe bijbesteld (wat gedaan had moeten worden als het lampje is gaan branden)?

Alles goed gemonteerd? Geen beschadigingen aan kabel of iets?

zitten aan de achterzijde ook sensoren bij deze auto? Bij veel auto's zitten ze alleen aan de voorzijde. Ik zou daar ook even een blik op werpen in ieder geval.

Als beunhaasoplossing worden ze ook wel eens doorverbonden zodat het lampje uit is, maar dan werkt die sensor dus ook niet meer.

Terug
Bovenaan