Centrale deurvergrendeling?

Guest
Hallo allemaal,

Inmiddels ben in trotse eigenaar van een Volkswagen Polo 6N2. Toen ik de auto kocht, kreeg ik 2 sleutels. De verkoper vertelde mij dat het slot van het portier van de bestuurder vervangen was, en dat ik daarom een andere sleutel op dit slot moest gebruiken. Voor de rest van de sloten + het contact, moest ik de andere (originele) sleutel gebruiken.

Ik ben er achter gekomen dat de centrale deurvergrendeling niet werkt van binnenuit (knopje aan de binnenzijde van het portier). Nu is mijn vraag of dit komt omdat er een ander slot in het portier zit.

De originele sleutel is een sleutel met een drukknop erop. Daardoor heb ik het idee dat men vroeger de auto ook op afstand kon openen/sluiten. Dit gaat nu ook niet meer, omdat er geen batterij in zit en omdat de binnenkant van de sleutel er kapot uit ziet. Als ik een nieuwe sleutel aan zou schaffen. Zou dit dan wel werken op de andere 3 deuren?

Sorry voor de wat warrige opmaak. Ik vond het nogal moeilijk neer te zetten op papier :rolleyes:

Groet,

Jordy

Die afstandsbedieningsleutels zijn erg prijzig,wat kostte je Polo? €150 zal je zo kwijt zijn.

Ik denk dat ze een heel simpel slot (van de sloop) hebben gehaald om die originele (na inbraakschade) te vervangen. Ik heb het zelf gehad met een VAG auto na een inbraak: slot kapot. Misschien was de monteur zo onhandig dat hij de CV niet goed heeft aangesloten tijdens reparatie. Was CV standaard op die Polo's?

V0RQ zei:
Die afstandsbedieningsleutels zijn erg prijzig,wat kostte je Polo? €150 zal je zo kwijt zijn.

Ik denk dat ze een heel simpel slot (van de sloop) hebben gehaald om die originele (na inbraakschade) te vervangen. Ik heb het zelf gehad met een VAG auto na een inbraak: slot kapot. Misschien was de monteur zo onhandig dat hij de CV niet goed heeft aangesloten tijdens reparatie. Was CV standaard op die Polo's?

Heb er 1800 voor betaald en CV zat volgens mij standaard op deze Polo. Over de kosten van de sleutel.. Daar moet ik het nog even over hebben met de verkoper (off topic :p)

Het ingebouwde slot is wel een slot van een VW. Maar de sleutel bevat geen knopje om het mee te openen op afstand. Zou het wel zo kunnen zijn dat ik alle deuren kan openen, als ik de deur open doe van de bestuurderskant? Ik hoor namelijk wel altijd een zoem uit de deur komen als ik de auto op contact zet.

En is het mogelijk om de CV van binnenuit te maken? Ik breng hem namelijk eerdaags terug, zodat de verkoper de andere gebreken kan maken. Mocht dit mogelijk zijn, dan laat ik dit meteen oplossen.

CV (met afstandsbediening) is een centraal geregeld systeem. Sommige auto's hebben bijvoorbeeld een knopje op het dashboard om alle deuren te sluiten en te openen. En natuurlijk in de sleutel.

De sloten zijn mechanisch 5/6 losse doosjes en in principe zou je die met een stroompje net als de rest moeten kunnen openen. Al kan het best zijn dat dat tegenwoordig ook gecodeerd is en dat het daarom niet werkt bij jou.

(Toen mijn slot kapot was merkte ik het ook pas toen ik de fysieke sleutel ging proberen omdat het batterijtje slecht werd, met de zender ging alles gewoon open en dicht).

De CV van dit type auto's werkt op vacuum. Niet alle polo 6n2 zijn hiermee geleverd, dit was een optie, of hoorde bij dat betreffende actiemodel.
Of je cv hebt kun je makkelijk controleren -> rechtsachter in de achterbak, zegmaar achter de veerkoker/wielkuip, zit normaal de pomp. Meestal verstopt in of onder schuim.

Dit systeem is gevoelig voor lekken en die ontstaan redelijk makkelijk bij de verbindingen tussen kas en deur en de slangetjes zitten ergens bij het achterpaneel (3 deurs) ook nog verbonden, hier komen ook vaak lekkages voor.
Een lek systeem werkt niet of nouwelijks.

De bestuurdersdeur met gewoon slot openen zou normaal gezien alle deuren (inc achterklep en tankklepje) moeten ontgrendelen. Dit geld ook voor het knopje aan de binnenzijde van de deuren. Al moet er volgens mij ook ergens een losse knop in de auto zitten voor die vergrendeling.

Je kunt niet zomaar even alle sloten vervangen. Polo's zijn al sinds begin jaren 90 uitgerust met een startonderbreker met een transpondersleutel. Dat betekend dat er een chip in die sleutels zit, die je nodig hebt om te kunnen starten.
Die transponder is wel over te zetten. Maar je afstandbediening zou wel dmv een code werken en zal dan dus niet meer functioneren. Heb je er uiteindelijk nog niks aan.

Beter kun je nog een slot kopen en het inwendige daarvan veranderen zodat je originele sleutel ook op de rechter deur kan (is niet heel moeilijk, zijn diverse how-to voor te vinden op internet) Het ombouwen is namelijk minder werk dan alle sloten vervangen.

Wat betreft je defect uitziende sleutel: Heb je die open gemaakt? Zo ja, plaats eens een foto van de binnenzijde? Dan is het misschien te zien wat je bedoeld met beschadigd aan de binnenzijde.

Terug
Bovenaan