TBITES
Startmotor
Afgelopen jaren zijn mijn vriendin en ik vakanties met de auto steeds meer gaan waarderen t.o.v. vliegvakanties. Deze autovakanties reden wij vaak met de geleende auto van (schoon)ouders. En nu zijn wij ook in verwachting van onze eerste spruit! Redenen genoeg om op korte termijn onze Aygo voor iets groters in te ruilen. Onze voorkeur gaat uit naar een ruime en betrouwbare C-segment hatchback benzine/hybride voor de komende jaren. Ons budget is € 10.000 inclusief inruil huidige auto (verwacht ongeveer € 5500 voor de relatief jonge Aygo). Waar moet de auto verder aan voldoen: ruime achterbank, redelijke ruime kofferbak, vlot genoeg om veilig in te halen op bv. de autobahn, cruisecontrol en airco. En verder koop ik het liefst een auto bij een dealer en of Bovag-garage voor de garantie.
Tot nu toe heb ik mij oog laten vallen op automodellen van Koreaanse of Japanse merken tussen de 7 en 12 jaar oud:
Hyundai I30
Kia Ceed
Nissan Pulsar
Honda Civic
Heb alleen niet heel veel verstand omtrent het vermogen (pk en motorinhoud) wat zulke type auto's nodig hebben om redelijk vlot mee te komen met het verkeer en als je bij de eindbestemming tijdens de vakantie een berg moet beklimmen. Tips hierover zijn zeer welkom, alvorens ik de eerst proefritten ga inplannen. Als er nog modellen zijn die ik over het hoofd heb gezien dan hoor ik het ook graag!
Tot nu toe heb ik mij oog laten vallen op automodellen van Koreaanse of Japanse merken tussen de 7 en 12 jaar oud:
Hyundai I30
Kia Ceed
Nissan Pulsar
Honda Civic
Heb alleen niet heel veel verstand omtrent het vermogen (pk en motorinhoud) wat zulke type auto's nodig hebben om redelijk vlot mee te komen met het verkeer en als je bij de eindbestemming tijdens de vakantie een berg moet beklimmen. Tips hierover zijn zeer welkom, alvorens ik de eerst proefritten ga inplannen. Als er nog modellen zijn die ik over het hoofd heb gezien dan hoor ik het ook graag!