CAN-BUS data aftappen

Niels 9401696

Net ingestapt
Hallo,

Ik wil de Can-hi en Can-low data van mijn auto aftappen zodat ik dit kan gebruiken voor een ander systeem. Het systeem leest alleen data en heeft live data van de rpm, snelheid, versnelling etc nodig. Ik weet dat er een aantal manieren zijn om een nieuwe draad aan de bestaande canbus draad te monteren zoals solderen en het gebruiken van een krimpkous. Toch ben ik eigenlijk opzoek naar het gene wat in het bijgevoegde plaatje (zie drive link) te zien is omdat dit het meest veilig is en makkelijk weer terug te draaien is. In het plaatje is bij de gele pijl te zien dat de 2 canbus draden uit de stekker van een ECU zijn gehaald en die worden vervolgens bij de rode pijl in een connector gestopt. De connector bij de rode pijl wordt dan in de connector bij de blauwe pijl geklikt waaruit dan 4 draden komen. Dus 2 Can-hi draden en 2 Can-low draden zodat 1 Can-hi en low draad weer in de ECU kunnen worden gestopt en de 2 overige draden gebruikt kunnen worden voor het nieuwe systeem.

Ik weet alleen niet waar ik deze connectoren en draden kan vinden en kopen dus ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen!

Alvast ontzettend bedankt voor de moeite!

Niels

https://drive.google.com/open?id=1pAU5_5rIohDvM2fUgZ_0jGSnK1DFVwxc

Je kunt ook gewoon een verlengkabeltje vanuit je OBD stekker kopen. Daar zit je can-hi en can-low ook in. Daar kun je alles mee doen en laten qua draden aftappen, evenals een makkelijke toegang tot massa en een geschakelde +

Verlengkabeltje.

Terug
Bovenaan