Cadillac XT6

A

Anoniem

Guest
19f1b6c6-2020-cadillac-xt6-2.jpg

04dc0994-2020-cadillac-xt6-5.jpg

0bc693f5-2020-cadillac-xt6-6.jpg

a829e41f-2020-cadillac-xt6-4.jpg

bf358e25-2020-cadillac-xt6-12.jpg

62eb1733-2020-cadillac-xt6-15.jpg

0aaefbb8-2020-cadillac-xt6-13.jpg

ad7e3c2e-2020-cadillac-xt6-17.jpg

bfc800ff-2020-cadillac-xt6-14.jpg

7a0a22b8-2020-cadillac-xt6-10.jpg

b128ccc3-2020-cadillac-xt6-21.jpg

212e593a-2020-cadillac-xt6-11.jpg

Alle foto's en info: https://www.carscoops.com/2019/01/2020-cadillac-xt6-brings-three-rows-seats-luxury-crossover-party/

Ik vind Cadillac mooie auto's maar dit lijkt net een XC90 met wat Cadillac invloeden. Overigens vind ik die nieuwe grille van hun er een stuk goedkoper uitzien

Vind het ook bepaald wennen, zitten idd design invloeden van de xc90 in. Geen verkeerd ontwerp, maar wijkt behoorlijk af van wat we gewend zijn tot op heden van Cadillac. Wel een mooi rustig ontwerp overigens, wellicht is dat wat wennen. P

Cadillac zet over het algemeen de laatste jaren goede ontwerpen neer, maar dit vind ik een misser.

Ziet er goed uit, alleen niet zo spannend, de auto ontbeert een eigen gezicht. De auto is inderdaad wel erg XC90-achtig - de SUV die samen met de Range Rover wat mij betreft de meest geslaagde grote SUV's is, buiten de hier niet verkochte nieuwe Lincoln Aviator. Die Aviator is wel een probleem voor Cadillac, want die oogt wat mij betreft nog een pak chiquer, inclusief het interieur, ook heeft de Aviator de basis achterwielaandrijving en dat komt wat meer premium over.

Bij de koplampfoto heb ik het gevoel dat ik naar een Maserati Levante zit te kijken, trouwens. Maar daar houden de vergelijkingen ook op.

2020-cadillac-xt6-live.jpg

2020-cadillac-xt6.jpg

Meer livefoto's: https://www.motor1.com/news/300873/2020-cadillac-xt6-revealed/

Geen lelijk auto, hij is mij een beetje groot, maar deze lijkt helemaal niet op een XC90 en heeft ook geen invloeden van deze auto.

De XT6 is nu ook al in China gepresenteerd en gelijk in lokaal geproduceerde vorm:

1e00d613-05cc-4ada-a3d9-f9664dc86b3a_630_w1.jpg

0caee9d0-2133-4fbb-b079-c060fc4a58f2_630_w1.jpg

1c956d0d-a59e-4d60-b996-a88fc3734c3a_630_w1.jpg

332b9b43-8d22-4fd8-9aa9-e109ca0ccad8_630_w1.jpg

ac12536a-1487-495e-b7b2-f8d6c605db41_630_w1.jpg

16bd3e35-7423-41ac-a71b-7ee791ba8a23_630_w1.jpg

Bron: https://news.bitauto.com/xinchexiaoxi/20190123/1109280055.html

Cadillac doet het echt fantastisch in China. In 2018 verkocht het merk 228.043 auto's (marktaandeel 0,98%). Ter vergelijking de prestatie in de VS: 154.702 (0,89%). Zowel in absolute als relatieve zin is Cadillac nu populairder in China dan in de VS. Toch opvallend voor wat misschien wel het meest Amerikaanse automerk is.

2018 228.043 0,98%
2017 172.832 0,71%
2016 111.532 0,47%
2015 53.086 0,26%
2014 37.256 0,20%
2013 16.564 0,10%
2012 6.185 0,05%

Hier kun je de volledige evolutie zien: https://carsalesbase.com/china-car-sales-data/cadillac/

Handelsoorlog of geen handelsoorlog, Cadillac gaat dus als een speer. Opvallend: Cadillac deed het in december beter dan Ford in China! Dat toont het falen van Ford aan, zeker aangezien GM met Chevrolet en Buick nog veel populairdere merken heeft. De Ford-verkopen daalden in december met een schrikbarende 80%! Ongelooflijk wat slecht.

@Rutger

Idd wat een verschil in strategie en management een wereld van verschil kan maken, goed dat Cadillac het goed doet en ook de sedans in China van Cadillac verkopen best goed.

Vind overigens deze xt6 wel erg veel xc90 trekken hebben, jmmr. Vind deze XT 6 dan wel weer de mooiere xc90.... .

de9a4bee-2020-cadillac-xt6-in-chinese-specification-3.jpg

3a11ac73-2020-cadillac-xt6-in-chinese-specification-12.jpg

4722b330-2020-cadillac-xt6-in-chinese-specification-1.jpg

Meer foto's en info over de XT6 voor China: https://www.carscoops.com/2019/07/2020-cadillac-xt6-launches-in-china-with-237-hp-2-0l-turbo-four/

Een te dure 'goedkope' auto, zoals altijd met Cadillac. In de USA prima voor daar, maar in Europa kunnen we er niets mee. Een Chinees vindt t waarschijnlijk stoer en status zo'n US auto, maar Chinezen hebben in het algemeen geen kwaliteitsbesef.

BostonWheeler zei:
Een te dure 'goedkope' auto, zoals altijd met Cadillac. In de USA prima voor daar, maar in Europa kunnen we er niets mee. Een Chinees vindt t waarschijnlijk stoer en status zo'n US auto, maar Chinezen hebben in het algemeen geen kwaliteitsbesef.

We?? Alle 600 mio.?
Hoe dan ook, China is inmiddels Caddie's grootste markt.

Nee, Europa is geen markt voor Cadillac. Een gerenommeerd Nederlands autoconcern is er failliet door gegaan door de ambiteuze GM/Cadillac doelstellingen.

Fryske Hynder zei:
Een Chinees vindt t waarschijnlijk stoer en status zo'n US auto, maar Chinezen hebben in het algemeen geen kwaliteitsbesef.

Doen Duitse autofabrikanten het daarom zo goed in de Chinese verkoopstatistieken? :LOL:

Niet alleen een respectloze reactie, maar ook van enige vorm van kennis gespeend en daarmee dom. Maar anderzijds wil ik niemand op dit forum uitsluiten.

Wat is er respectloos aan?? Overgevoelig type ben jij, het ontbreekt jou aan elke vorm van levenservaring. Het is gewoon een feit. Diverse clienten van mij hebben productie bedrijven in China en ze klagen er allemaal over het feit van gebrek aan kwaliteitsbesef en ook hygiene. Dus je moet er met Nederlands management bovenop zitten om tot het gewenste resultaat te komen.

BostonWheeler zei:
Wat is er respectloos aan?? Overgevoelig type ben jij, het ontbreekt jou aan elke vorm van levenservaring. Het is gewoon een feit. Diverse clienten van mij hebben productie bedrijven in China en ze klagen er allemaal over het feit van gebrek aan kwaliteitsbesef en ook hygiene. Dus je moet er met Nederlands management bovenop zitten om tot het gewenste resultaat te komen.

Je trekt allerlei verbanden waartussen geen enkele causaliteit bestaat, dus dat maakt het voor mij moeilijk om erop te reageren.

Het is geen feit, dat een paar cliënten van jou dingen roepen zegt toch helemaal niets? Misschien zegt het wel meer over (de perceptie van) je cliënten dan over de Chinezen, zoals je weet een talrijk volk dat bovendien uiterst leergierig is gebleken. Anders is niet per se slecht. In China wordt er nog steeds veel goedkope rommel gemaakt, maar dat wil nog niet zeggen dat er een gebrek aan kwaliteitsbesef of hygiëne bestaat. Ik kan ook zo een aantal punten noemen waarop Chinezen hygiënischer zijn dan wij. De Japanners en Koreanen maken auto's van die in kwalitatief opzicht zeker niet onderdoen voor die van Europese autofabrikanten en op het gebied van betrouwbaarheid over het algemeen gewoon superieur zijn. Er zijn voldoende aanwijzingen dat ook de Chinezen grote stappen vooruit maken. Als je het Chinese autonieuws een beetje volgt, dan weet je dat veel Chinese auto's in veel opzichten niet meer onderdoen voor die van Japanse, Koreaanse, Amerikaanse of Europese auto's. Het onderschatten van de Chinezen zou een pijnlijke misschatting zijn.

Het probleem vind ik dit in je reacties vaak een gevoel van superioriteit jegens mensen met een andere culturele achtergrond of met minder bezit verstopt zit, dan wel jaloezie jegens mensen met een andere culturele achtergrond en ook nog eens enig zichtbaar bezit. Daar heb ik moeite mee. Bezit, culturele achtergrond, huidkleur, opleiding, religie, connecties, het is allemaal reuze interessant, maar het maakt de een niet superieur aan de ander. Ik heb niets tegen jou, ik heb iets tegen geuite gevoelens van superioriteit of hooghartigheid (per definitie misplaatst) en generaliseringen over groepen mensen die voortkomen uit onderbuikgevoelens of eenzijdige bronnen en niet kunnen worden afgeleid van theoretische kennis.

Laozi zei: "Zij die weten, spreken niet; zij die spreken, weten niet."

Heerlijk naief nog deze reactie, alsof je net uit t ei komt. Owee als je iemand eventueel misschien zult kunnen kwetsen. Dit bedoel ik dus met enorm gebrek aan levenservaring. Jij zou wat meer moeten lezen, niet uitsluitend auto gerelateerd. Dan kom je er achter dat mensen niet allemaal hetzelfde zijn. Een kat is ook geen hond en het zijn allebei dieren. Er zijn verschillen, Rutger, grote verschillen. En over Cadillac, Cadillac is geen echt kwaliteitsproduct. Ik heb zelf kort een vrij nieuwe Eldorado Coupe gehad dus ik denk dat ik er wel iets gefundeerds over mag vinden, maar misschien heb jij ook zelf ervaringen met een Cadillac....?. En ik geef geen waarde-oordeel over Chinezen maar ze kijken vaak anders naar kwaliteit, that's all.

Ik begin meer en meer moe te worden van die types die denken alles te weten, en hun gelijk willen pushen aan alles en iedereen. China is hartstikke goed, en Amerika hartstikke slecht. Maar die wijsheid komt volgens mij meer en meer van het belabberde politiek gekleurde onderwijs dat west europe teistert.

Gullwing zei:
Ik begin meer en meer moe te worden van die types die denken alles te weten, en hun gelijk willen pushen aan alles en iedereen. China is hartstikke goed, en Amerika hartstikke slecht. Maar die wijsheid komt volgens mij meer en meer van het belabberde politiek gekleurde onderwijs dat west europe teistert.

Helemaal mee eens!

Gullwing zei:

Cdlop zei:
Helemaal mee eens!

In groep 7 en 8 van de basisschool was er een vak waarin onder meer het varken Victoria ons de fijne kneepjes van begrijpend lezen bijbracht, ik was er in ieder geval goed in. Het is ongetwijfeld een boek van Uitgeverij Malmhof, het werd gedoceerd door juffrouw Muriël, een vrouw van Surinaamse afkomst met een groene BMW E21, toen al een oude auto, met jaloezieën achterop en daarmee onbetwist de leukste auto die voor school geparkeerd stond. Het punt dat ik wil maken is dat ik jullie het Varken Victoria van harte kan aanbevelen als leesstof voor deze warme zomer, ik heb er veel aan gehad en pluk er tot op de dag van vandaag de vruchten van! (y) Er zaten ook leuke CD-ROMS of cassettes bij met extra opgaven en leuke liederen voor jong en oud! Helaas moeten jullie het wel stellen zonder juffrouw Muriël, maar er is vast vervanging mogelijk.

BostonWheeler zei:
Dan kom je er achter dat mensen niet allemaal hetzelfde zijn. Een kat is ook geen hond en het zijn allebei dieren. Er zijn verschillen, Rutger, grote verschillen. En over Cadillac, Cadillac is geen echt kwaliteitsproduct. Ik heb zelf kort een vrij nieuwe Eldorado Coupe gehad dus ik denk dat ik er wel iets gefundeerds over mag vinden, maar misschien heb jij ook zelf ervaringen met een Cadillac....?. En ik geef geen waarde-oordeel over Chinezen maar ze kijken vaak anders naar kwaliteit, that's all.

Het menselijk ras is een ras en dat kun je moeilijk onderverdelen in katten en honden, maar beter vergelijken de kattensoorten als schildpadkatten/lapjeskatten/Europees korthaar, perzen, Japanse Bobtail, Turkse Angora, Blauwe Rus, Brits Korthaar, American Wirehair en Burmees.

De Eldorado, is dat niet zo'n slagschip uit een ander millennium? Ik zal even aan forummer Dirk vragen hoe hij de kwaliteit van zijn Eldorado beoordeelt. Wat is kwaliteit? Mercedessen van rond die tijd rotten onder je bips vandaan, de W211 was onder meer berucht vanwege serieuze elektronicaproblemen.

Je projecteert vooroordelen op basis van uitspraken van een paar Nederlandse cliënten die weleens iets met China doen op de hele bevolkingsgroep en denkt op basis daarvan te kunnen stellen dat "Chinezen in het algemeen geen kwaliteitsbesef hebben". Dat kun je dan een feit noemen, maar dat is het natuurlijk niet.

Alle mensen, waar dan ook ter wereld, willen waar voor hun geld, willen een deugdelijk product. Die Amerikanen kopen ook nogal eens een Amerikaanse auto. Anders dan door sommigen wordt gesuggereerd

BostonWheeler zei:
Heerlijk naief nog deze reactie, alsof je net uit t ei komt. Owee als je iemand eventueel misschien zult kunnen kwetsen. Dit bedoel ik dus met enorm gebrek aan levenservaring. Jij zou wat meer moeten lezen, niet uitsluitend auto gerelateerd.

Ik studeer Chinastudies, ben dus aspirant sinoloog, krijg les van de beste sinologen van ons land, beheers de taal (lezen/schrijven/verstaan/spreken), heb tientallen, maar waarschijnlijk eerder honderden wetenschappelijke artikelen en boeken over China en de Chinese cultuur gelezen (en eerder voor mijn studie Bedrijfskunde), heb een jaar in Taiwan (Republiek China) gestudeerd, heb Taiwanese (en Japanse) kamergenoten gehad en heb aansluitend even door het vasteland China gereisd, dus ik bezit thans enige kennis over China. :) Maar toch bedankt voor je adviezen!

Confucius zei: "Studeren zonder te denken is verloren tijd. Denken zonder te studeren is gevaarlijk".

Ach, weet je.....je kunt iemand die geen aanleg heeft voor het voetballen wel naar een voetbalacademie sturen...uiteindelijk wordt het nooit wat. Jij kunt alle China-studies doen die jij kunt bedenken, maar als het inzicht er niet in zit houdt het toch ergens op. Jij kleineert mij nu, alsof ik een paar klantjes heb die "wel eens iets met China doen"....we hebben het over bedrijven met duizenden personeelsleden maar dit geheel terzijde. Studeer eerst maar eens af en probeer eerst maar eens een baantje te vinden. Misschien lukt het je dan om een gebruikt Aziatisch autootje te kopen en wat ervaring te krijgen op velerlei vlak.

Rutger DC zei:
BostonWheeler zei:

Je trekt allerlei verbanden waartussen geen enkele causaliteit bestaat, dus dat maakt het voor mij moeilijk om erop te reageren.

Het is geen feit, dat een paar cliënten van jou dingen roepen zegt toch helemaal niets? Misschien zegt het wel meer over (de perceptie van) je cliënten dan over de Chinezen, zoals je weet een talrijk volk dat bovendien uiterst leergierig is gebleken. Anders is niet per se slecht. In China wordt er nog steeds veel goedkope rommel gemaakt, maar dat wil nog niet zeggen dat er een gebrek aan kwaliteitsbesef of hygiëne bestaat. Ik kan ook zo een aantal punten noemen waarop Chinezen hygiënischer zijn dan wij. De Japanners en Koreanen maken auto's van die in kwalitatief opzicht zeker niet onderdoen voor die van Europese autofabrikanten en op het gebied van betrouwbaarheid over het algemeen gewoon superieur zijn. Er zijn voldoende aanwijzingen dat ook de Chinezen grote stappen vooruit maken. Als je het Chinese autonieuws een beetje volgt, dan weet je dat veel Chinese auto's in veel opzichten niet meer onderdoen voor die van Japanse, Koreaanse, Amerikaanse of Europese auto's. Het onderschatten van de Chinezen zou een pijnlijke misschatting zijn.

Het probleem vind ik dit in je reacties vaak een gevoel van superioriteit jegens mensen met een andere culturele achtergrond of met minder bezit verstopt zit, dan wel jaloezie jegens mensen met een andere culturele achtergrond en ook nog eens enig zichtbaar bezit. Daar heb ik moeite mee. Bezit, culturele achtergrond, huidkleur, opleiding, religie, connecties, het is allemaal reuze interessant, maar het maakt de een niet superieur aan de ander. Ik heb niets tegen jou, ik heb iets tegen geuite gevoelens van superioriteit of hooghartigheid (per definitie misplaatst) en generaliseringen over groepen mensen die voortkomen uit onderbuikgevoelens of eenzijdige bronnen en niet kunnen worden afgeleid van theoretische kennis.

Laozi zei: "Zij die weten, spreken niet; zij die spreken, weten niet."

Indrukwekkend betoog, Rutger.

Een van de reden waarom Lexus geen fabriek wilde in China was ingegeven door het totale gebrek aan kwaliteitsbesef van de Chinezen, Lexus wilde daar haar vingers niet aan branden. Volvo topman heeft ook aangegeven dat de kwaliteit van Chinese Volvo's voldoende is voor de USA markt…., duidt indirect ook op minder hoge standaard van Volvo vwb Chinese productie, heel opvallend ook.

Leftlanenews.com heeft de XT6 inmiddels getest en is bepaald niet enthousiast over deze USA XC90 kloon.

motor1.com ook

2020-cadillac-xt6-first-drive.jpg

"The XT6 is a perfectly average three-row luxury crossover with an above-average price. (..) Rather than challenge the status quo, the 2020 Cadillac XT6 adopts it. With exterior and interior dimensions that barely deviate from the segment’s norms, unenthusiastic driving dynamics, and too-high pricing, the XT6 is a competent but underwhelming product from a brand that had 10 years to improve upon the typical three-row, mid-size crossover formula."

ouch..

@Pourquoi Idd, zo jammer en gemiste kans, haastklus van Cadillac en afgezet tegen de Aviator van Lincoln kan het contrast niet groter zijn mijn inziens.

dca492 zei:
Een van de reden waarom Lexus geen fabriek wilde in China was ingegeven door het totale gebrek aan kwaliteitsbesef van de Chinezen, Lexus wilde daar haar vingers niet aan branden. Volvo topman heeft ook aangegeven dat de kwaliteit van Chinese Volvo's voldoende is voor de USA markt…., duidt indirect ook op minder hoge standaard van Volvo vwb Chinese productie, heel opvallend ook.

Hmm nee, daar ben ik het niet mee eens.

Lexus produceert momenteel geen auto's in China, in tegenstelling tot concurrenten Audi, BMW, Mercedes-Benz, Volvo, Infiniti, Acura, Cadillac en Jaguar-Land Rover.

Business Insider/Reuters: redenen die Lexus hiervoor in 2015 opgaf: de zwakke yen/gunstige wisselkoers maakt importeren aantrekkelijk, toegenomen productiekosten in China en een stagnerende Chinese automarkt stagneert, Lexus wil eerst meer naamsbekendheid hebben opgebouwd eer het de lokale productie start.

Reuters Vanwege zorgen over winstgevendheid en kwaliteit heeft Lexus lang gewacht met het lokaal produceren van Lexus auto's in China, "it had until now considered a potential erosion of quality too much of a risk." Toyota heeft gesprekken gevoerd met lokale partners FAW en GAC en lijkt alsnog lokale productie te overwegen, maar ontkent het elders weer.

Nog wat interessante quotes:
"But it had until now considered a potential erosion of quality too much of a risk, and didn’t want to sacrifice the brand’s relatively high margins by sharing profits with a local partner."
"That reluctance reflects the company’s unwillingness to share with a Chinese partner a brand painstakingly built since 1989 into a top premium car in the United States."
"Nonetheless, support for localization is growing among Toyota leaders."
"Alan Kang, a Shanghai-based analyst for consultancy LMC Automotive, thinks localizing production is exactly what Lexus needs to start narrowing the big sales gap with German premium brands.

Mercedes-Benz, for example, last year sold about 610,000 vehicles, compared to 130,000 for Lexus during the same year, according to LMC.

“If Lexus doesn’t want to remain a niche, it needs to start investing more,” Kang said."

Kun je nu stellen dat Lexus geen fabriek wilde in China door het totale gebrek aan kwaliteitsbesef van de Chinezen, dat andere (Japanse) autofabrikanten inclusief moederbedrijf Toyota genoegen nemen met mindere kwaliteit, dat het feit dat Volvo in China geproduceerde auto's exporteert naar Noord-Amerika iets zegt over minder hoge standaarden van Volvo? Wat mij betreft in het geheel niet, het staat in ieder geval nergens in de artikelen.

En voor wat betreft de XT6: wat een lui en teleurstellend product weer van Cadillac. Inderdaad jammer dat Cadillac afglijdt, zeker nu Lincoln inderdaad zo voortvarend te werk gaat. Wat mij betreft gaat het hier om onwil en niet om onmacht, Cadillac/GM kan het heus wel, maar lijkt te denken dat een ruime crossover toch wel verkoopt, zelfs met een hoog prijskaartje en een voor een auto van een premiummerk teleurstellend verfijningsniveau. Juist van een premiummerk dat in Noord-Amerika al jaren te maken heeft met een afkalvend marktaandeel en concurrent Lincoln de show ziet stelen met gelikte, nieuwe crossovers zou je toch wel wat meer vechtlust en geldingsdrang mogen verwachten.

Rutger DC zei:
En voor wat betreft de XT6: wat een lui en teleurstellend product weer van Cadillac. Inderdaad jammer dat Cadillac afglijdt, zeker nu Lincoln inderdaad zo voortvarend te werk gaat. Wat mij betreft gaat het hier om onwil en niet om onmacht, Cadillac/GM kan het heus wel, maar lijkt te denken dat een ruime crossover toch wel verkoopt, zelfs met een hoog prijskaartje en een voor een auto van een premiummerk teleurstellend verfijningsniveau. Juist van een premiummerk dat in Noord-Amerika al jaren te maken heeft met een afkalvend marktaandeel en concurrent Lincoln de show ziet stelen met gelikte, nieuwe crossovers zou je toch wel wat meer vechtlust en geldingsdrang mogen verwachten.

En dat doet me dan weer denken aan de situatie van decennia geleden, toen de grote concerns aldaar dachten dat je gewoon succesvol sedans kon blijven verkopen met behulp van jaarlijkse minimale wijzigingen. Toen die situatie veranderde heeft het nog heel lang geduurd voor daar goed op ingespeeld werd.

En dat zie je nu weer. Amerikanen kopen graag suv's en pick-ups en Amerikaanse merken bouwen die dus, maar verder zie je er over het algemeen maar weinig fantasie of innovatie in. Wat dat betreft is Lincoln echt een positieve uitzondering nu, hoewel ik daarvan vrees dat men a la Audi overal een nauwelijks van elkaar te onderscheiden designtaal op gaat plakken.

Rutger. Zijn de woorden van Volvo Topman zelf.... betrof de verlengde s60 voor de USA.... . Ook Lexus wilde niet in China bouwen. Toyota wel, moet wel en zijn met inhaalslag bezig.

Cdlop zei:
Rutger. Zijn de woorden van Volvo Topman zelf.... betrof de verlengde s60 voor de USA.... . Ook Lexus wilde niet in China bouwen. Toyota wel, moet wel en zijn met inhaalslag bezig.

De topman zei zelf dat de Chinezen een totaal gebrek aan kwaliteitsbesef hebben? Ik ben benieuwd waar dat staat!

Als ik google vind ik wel dit: https://www.goauto.com.au/news/volvo/volvo-cuts-unique-design-path-amid-sister-brands/2018-05-07/72337.html

He also said the vehicles manufactured in China are now at a higher quality than in Europe, (...)

On the issue of quality, Mr Page said any sense that China as a production source was not up to scratch is no longer valid, with Geely’s factories rated more highly than those in Europe.

“What we’re finding is that the quality of the cars are actually better in China than they are in Europe,” he said.

“Everyone was worried about quality, but as soon as they started the quality was even higher on score than in Europe.

“To be honest with you, if you talk to the (European) manufacturing guys they’ve put so much automation into the system, you haven’t got that manual adjust.”

Mr Page said the Chinese manufacturing operations set targets to get tighter tolerances and that having less automation allows for finetuning during the production process.

“They’ve got more people on it, less automation, which actually gives you that ability to get tighter on the tolerances … and make finer adjustments,” he said.

“It’s not a massive difference but if you do scores-to-scores and averages, China’s pretty damn good, so we’re not so worried about that now.”

Aldus Robin Page, Volvo Cars senior vice-president of design.

Dat was zeker niet wat je bedoelde?

Allow me, een korte overweging: de XT6 is een 4700 lbs zwaar slagschip. Van een fabrikant die (slechts) ca 400.000 auto's p/j verkoopt (130.000 USA, 240.000 China). Het introduceert blijkbaar een 'class-average' en geen 'class-leading' model voor de schoolrun, soccerfield en shoppingmall. Dat vraagt primair ruimte, rust, veel koppel, veel uitrusting, Dat zal deze beul zonder twijfel bieden. Meeste concurrenten zullen elkaar niet veel ontlopen, op 1 of 2 uitblinkers na. Tegenover een 'gemiddeld' product staat 'de autojournalist. Profiel: 30-45, eerder testosteron-driven cocky dan gesedeerd als de doorsnee XT6 koper. Ik zou mij, als ik een 50 jarige koper was niet druk maken om niet- spetterende reviews, wetende van wie deze komen. Zal voor de doorsnee Caddy koper doorgaans uitdraaien op locatie dealer, discount & warranty. Leftlane en deze gelezen.
https://www.motor1.com/reviews/362283/2020-cadillac-xt6-first-drive/

Voor de Sinoloog onder ons - vermakelijke encounter aan de counter ;)

https://salibra.com/p/buying-tea-with-wechat-pay-d3931febd2be

2021 Cadillac XT6 Sport Review: Just Not Good Enough
2021-cadillac-xt6-exterior.jpg

Rijtest: https://www.motor1.com/reviews/461507/2021-cadillac-xt6-sport-review/

D Elzinga zei:
Da's geen heel positieve review...

Onvoorstelbaar wat GM doet met Cadillac, nu zelfs op de thuismarkt een muurbloempje onder de premium merken. Inspiratieloze auto's, weinig uitstraling en overall op zijn best redelijk... . Zo ontzettend jmmr dat zo'n historisch merk ten gronde wordt gericht en alleen nog bestaansrecht heeft door goede verkopen in China. Bij Lincoln dito, daar zelfs geen sedans meer maar alleen Suv's, te triest.

Cd6lop zei:
D Elzinga zei:
Da's geen heel positieve review...

Onvoorstelbaar wat GM doet met Cadillac, nu zelfs op de thuismarkt een muurbloempje onder de premium merken. Inspiratieloze auto's, weinig uitstraling en overall op zijn best redelijk... . Zo ontzettend jmmr dat zo'n historisch merk ten gronde wordt gericht en alleen nog bestaansrecht heeft door goede verkopen in China. Bij Lincoln dito, daar zelfs geen sedans meer maar alleen Suv's, te triest.

Gelukkig maakt Chrysler de Amerikanen weer trots op hun grandioze autogeschiedenis!

Bij Lincoln dito, daar zelfs geen sedans meer maar alleen Suv's, te triest.

True maar de Lincoln's zien er tegenwoordig wel prachtig uit

Gelukkig maakt Chrysler de Amerikanen weer trots op hun grandioze autogeschiedenis!

:) Chrysler: Pacifica/Voyager en stokoude 300: https://www.chrysler.com/ Doek het merk dan gewoon op

Terug
Bovenaan