Cabrio kopen

EUROPARIT

Net ingestapt
Beste mensen,

Ik ben mij voorzichtig aan het oriënteren voor het aanschaffen van een cabrio. Het liefst zou ik iets kopen wat redelijk waardevast blijft.

Het budget is 25-30k. Bouwjaar maakt me op zich niet zo veel uit, yougtimer zou ook wel leuk zijn.
Porsche of BMW zijn merken waar mijn gevoel naar uit gaat, maar sta ook zeker open voor iets anders.

Grote wens is wel iets met achterwiel aandrijving.

Ben erg benieuwd of jullie tips hebben voor me.

Groeten, Frank.

Voor 25-30k zou ik mij nog niet aan een Porsche wagen. Een BMW kan je prima vinden voor dat geld.

E88, E93, E64.

deze bijvoorbeeld.

Een A207 is net te jong om youngtimer te zijn, anders was dat mijn keuze.

Hallo Frank. Kun je nog wat meer details geven? Twee- of meerzitter (oftewel roadster of familiewagen)?
Softtop of hardtop? Voorkeur voor 4, 6, 8 cilinders? Automaat of handbak? Groeten Martin.

Zelf heb ik van 2014 tot 2022 heel veel zomerplezier gehad van een Audi S4 (B7) cabriolet 4.2 V8. Auto van 2006. Gekocht in 2014 met 75.000km voor €27.500 inclusief bpm en importkosten. Verkocht in 2022 met 105.000km voor €23.500 aan goede vriend. Taxatierapport 2022 was € 26.000.

Voor mij een heerlijke auto geweest. Geweldig geluid, juist ook bij lagere snelheden. Dat is het leukste met een cabrio, op hogere snelheid waait het geluid toch weg. Ruim genoeg voor 4 personen als het af en toe echt moet. Hele ruime kofferbak. In mijn ogen een tijdloos mooi model.

Heerlijke zoektocht, veel plezier alvast (y)

Achterwielaandrijving: Mercedes SLK en Mazda MX5. Voor je budget kun je best wat leuks vinden.
De BMW Z4 van jaar 2009 is een youngtimer, maar wel een moderne auto met vouwbare stalen kap. Voor je budget kom je met 6 cilinder thuis.
Ik heb zelf een MX5 youngtimer, maar voor een cabriotour naar Zuid Italië is dat niet echt geschikt.
Maar ja, 3 kinderen thuis met rijbewijs die de auto ook pakken, dus een Z4 met 300pk op de achterwielen stel ik nog even uit.

Je kunt ook een 4-zit nemen, zoals een BMW-1 serie cabrio. Maar dat zijn gewone auto's met afgezaagd dak en hele zware balken om de constructie van de auto te herstellen. Dat rijdt niet zo leuk als een MX5 van 1000 kilo...

Laatst bewerkt:
Voor dat geld zou ik een Mustang kopen met externe garantie. De Mustang vind je wel voor 25k, maar neem er externe garantie bij. De Coyote motoren zijn vrij sterk maar niet onverwoestbaar, de 10R80 vind ik zelf heerlijk maar sommigen hebben er een hekel aan, dus voel bij een proefrit goed aan of deze bevalt. Een bekend euvel is dat hij kan twijfelen, wat je kunt oplossen door hem in Sport of Eco te zetten, maar laat dat door de verkoper oplossen. De 4 cilinder heeft een betere gewichtsverdeling en klinkt ook best tof, maar je wil de Coyote met 10R80 hebben.

Voor 25k kan je best wat leuks kopen, maar vraag is ook wat je er mee gaat doen.
Porsche zou ik vergeten voor dat geld.

- Audi A/S 3/5 Cabrio
- Audi TT
- BMW Z4 (E85 3.0 si of E89)
- BMW 2/3-Serie Cabrio
- Mercedes SLK
- Mercedes E-klasse cabrio

Allemaal verschillende auto's. Zelf zou ik voor dat budget op zoek gaan naar een mooie E89 Z4 35i.

Wil je meer een roadster zoals een Z4, TT, SLK of juist een wat grotere cabrio met de mogelijkheid tot 4 zitplaatsen (of meer baggageruimte) voor wat betere inzetbaarheid als daily, dan kom je meer uit bij een 1-serie, 3-serie, C-klasse, E-klasse, A5, allen in cabriovorm.

Kortom iets meer info zou wenselijk zijn. Hier in het verleden een SL R129 gereden. Nu voor mezelf voor van de zomer een Triumpph TR6 aangeschaft. Wilde weer eens wat anders. Een echte rijdersauto. Maar niet voor iedereen denk.

Ik zou kiezen voor een Boxster 987, het meest waardevast.

Wel aankoopkeuring doen, achterstallig onderhoud kan namelijk duizenden euro's kosten.

Terug
Bovenaan