C3 Dashboard Panel verwijderen / Dubbel Din Radio monteren

Guest
Hallo allemaal,

kan iemand mij een duwtje in de juiste richting geven? Ik heb een Chinees Aftermarket Audio / Video systeem gekocht voor in mijn Citroën C3 en vraag me af hoe ik die het beste kan monteren. Met beugels, of bestaan er universele kits of frames etc?

Ik voel dat er beugeltjes zitten aan de zijkanten in het gat waar ik iets op zou kunnen monteren. Kan ik (een deel van) het dashboard verwijderen om hier beter bij te kunnen?

Zie:
https://prntscr.com/if0g7c
https://prntscr.com/if0gex
https://prntscr.com/if0j8k

Disclaimer :) Gek genoeg voel ik ergens de drang te vertellen niet op zoek te zijn naar adviezen om goed Europees spul te kopen i.p.v. "Chinese troep" zodat het gewoon allemaal netjes past.

Het is een leuk hobbyprojectje van 4 tientjes, niets meer en niet minder. Ik vind het gewoon leuk als ik het netjes erin krijg met wat geduld en wat goedbedoelde adviezen.

Vast bedankt!

Als dat chinese ding voor een c3 bedoeld is, zal je met een passend 2din dashframe en een evt isostekker een heel eind zijn (mag je zelf googlen), anders wordt het een dhz 'leuk hobbyprojectje'.

Normaal gezien zit er bij een nieuw gekochte radio ook een bijpassend frame. Al zijn die frames wel universeel te verkrijgen.

In elk geval moet het stukje tussen de openingen even weggehaald worden
mogelijk is dat zaagwerk(dremel), maar met een kniptang van de action kom je ook al een heel eind
Let wel dat dit een permanente aanpassing is!

En idd een isostekker adapter voor de C3 kopen. Dan is het plug and play qua bekabeling

Dus boodschappenlijstje:
1x universeel metalen dubbeldin frame
2x schroefjes die passend zijn (kort, vlakke, dunne kop) (soms zitten die al bij het universele frame!)
1x citroen c3 naar iso adapterkabel

Gereedschap:
mogelijk boormachine (indien nodig het aanpassen van universeel frame als de schroefgaten niet overeen komen)
En een zaagje, dremel of kniptang voor de tussenstukje te verwijderen.

De rand aan de buitenzijde hoeft niet weg. Het frame heeft een plek nodig zodat het niet naar binnen geschoven kan worden.

Bij deze auto is het in elk geval nog simpel. Er zijn er ook waarbij je de hele rand rondom mag vervangen omdat de radio zelf zodanig gemonteerd is dat een din of dubbeldin montage niet mogelijk is met het originele randje.

Noot: meet voor de zekerheid even beide openingen na voor je begint met slopen. Die moeten gelijk zijn!. meet daarna de totale hoogte van de 2 gaten bij elkaar. Als die iets groter is dan de radio zelf (en dan hebben we het over een milimeter of 2 hooguit) dan zit je goed. Even er van uit gaande dat de nieuwe radio officiele dubbel din maten heeft.

Mijn advies zou zijn om gewoon goed Europees spul te monteren in plaats van Chinese troep. Dat past beter.

Whoeoeeeeee allen bedankt!

En specifiek:

@Pobresh Superbedankt voor je uitgebreide reactie, heel cool. ik ga rustig even kijken!

@Boppie Jij helemaal Superrrrrbedankt voor je gouden tip! Dat is een Chinees dansje waard!

Volgens mij kan je het deel wat om het gat heen zit ook nog wel halen en dan kijken of je het spijltje wat er nu nog tussen zit kan verwijderen, probeer het allemaal zo voorzichtig mogelijk te doen als je ooit van plan ben de auto te verkopen.

Volgens mij zijn er wel kant en klare ombouw-sets voor een C3 te koop
Ik vind deze er erg netjes uitzien

Citroen-C3-Doppel-DIN-Radioblende.jpg

LINK

Peug307_Citr-44241_rad3.JPG

Succes met de inbouw in ieder geval !

Super guys, heel fijn jullie hulp. Ik ga ermee aan de slag, maar ik kan niet beloven hoe snel want zoals gezegd een hobby projectje dus wil er wel rustig de tijd voor nemen en ben niet de handigste ;)

Klaar!

Zie: https://1drv.ms/v/s!Ai5CgDSAocNLnVYvlRGSgzS8-2bJ

Boodschappenlijstje: Radiode Iso stekker en een frame

Al met al eenvoudig klusje (als je het eenmaal weet) en inclusief 2 tientjes invoerrechten onder de €100,- gebleven.

Volgende project de achteruitcamera monteren.

dank!

Dank! Nee hoor, ijzerzaagje en de restjes wegvijlen. 10 minuutjes (y)

Terug
Bovenaan