Byton M-Byte

A

Anoniem

Guest
byton-m-byte-2019-115.jpg


byton-m-byte-2019-114.jpg


byton-m-byte-2019-120.jpg


gggyibwbux19.jpg


byton-m-byte-2019-119.jpg


byton-m-byte-2019-116.jpg


byton-m-byte-2019-118.jpg


byton-m-byte-2019-117.jpg


2tcyhbkbpnmc.jpg


xutyo37bekg9.jpg


byton-m-byte-2019-121.jpg


mvnygq2bxqrc.jpg


byton-m-byte-2019-122.jpg


byton-m-byte-2019-123.jpg


Alle info: https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/byton-m-byte-in-productievorm/

Ik vind dit serieus misschien wel de mooiste nieuwe crossover! Wat een plaatje, van voor tot achter. Tot je instapt... vreselijk dat enorme scherm en dat stuur :eek: Specs zijn prima
 
Geweldig strak model! Dat scherm tsja, hopelijk schakelt het grootste deel tijdens het rijden gewoon uit zodat je alleen een zwart paneel ziet.
 
Mooi ding, heeft iets weg van de Velar. Die heeft weer iets wat niet klopt, wat deze dan weer niet heeft.
 
[size=medium]Byton M-Byte te reserveren in Nederland[/size]
[size=x-small]Mitchel van Essen | 2 maart 2020 om 18:00[/size]

Louwman Group heeft er een nieuwe klant bij, want Nederlanders die in zijn voor een nieuwe Byton kunnen bij hen aankloppen. De M-Byte is per direct te reserveren.

Het Chinese Byton heeft zijn Europese strategie gecommuniceerd. Vooralsnog wordt het merk op zes Europese markten actief. Dat gebeurt in ieder land met een eigen partner. In Nederland neemt de Louwman Group deze rol op zich. In Zwitserland, Duitsland, Noorwegen, Frankrijk en Zweden worden dat dus andere kanalen. Bytons eerste model wordt in de tweede helft van volgend jaar op onze markt verwacht.

Die M-Byte krijgt drie soorten elektrische aandrijflijnen. Instappen gebeurt met de 272 pk sterke achterwielaangedreven versie. Deze krijgt een accupakket van 72 kWh en heeft een actieradius van 360 km (WLTP). Daarna volgen twee versies met 408 pk: een achterwiel- of vierwielaangedreven versie. Deze ‘Performance’-versies krijgen allebei een 95 kWh groot accupakket. Als 4WD komt de M-Byte 435 km ver, als RWD komt daar nog eens 25 km bij.

De M-Byte is per direct online te reserveren zonder aanbetaling. De Louwman Group maakt later bekend hoeveel servicepunten er voor Byton in Nederland komen. Let wel, Louwman Group fungeert dus níet als importeur. (Indicatie-)prijzen zijn er vooralsnog niet.

Bron: https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/byton-m-byte-te-reserveren-in-nederland/
 
Ben toch wel erg benieuwd naar de prijs en garantievoorwaarden. Instappen vanaf 40k? Blijft toch Chinees :p
 
Wordt over anderhalf jaar verwacht. Daarin kan nog heel veel gebeuren, ik zou er niet aan durven te beginnen...
 
2,195 m. breed. Ben benieuwd hoe je die door A'dam loodst en in een parkeervak zet.
 
In Amsterdam:

25981.jpg


25983.jpg


25982.jpg


25978.jpg


25977.jpg


25979.jpg


Bron: https://www.autozine.nl/byton/m-byte/vooruitblik

byton-m-byte-rencontre-avec-le-suv-electrique-chinois_HD_2.jpg


byton-m-byte-rencontre-avec-le-suv-electrique-chinois_HD_3.jpg


byton-m-byte-rencontre-avec-le-suv-electrique-chinois_HD_7.jpg


byton-m-byte-rencontre-avec-le-suv-electrique-chinois_HD_4.jpg


byton-m-byte-rencontre-avec-le-suv-electrique-chinois_HD_0.jpg


byton-m-byte-rencontre-avec-le-suv-electrique-chinois_HD_5.jpg


byton-m-byte-rencontre-avec-le-suv-electrique-chinois_HD_2.jpg


byton-m-byte-rencontre-avec-le-suv-electrique-chinois_HD_3.jpg


Meer foto's: https://www.larevueautomobile.com/Photo/byton-m-byte-rencontre-avec-le-suv-electrique-chinois.htm

Subtiele schermen wel.
 
Dat scherm in het stuur lijkt me echt heel vervelend, storingsgevoelig en onveilig en dan hoop ik maar de airbag er niet achter zit.
 
Die schermen slaan echt nergens op. Veelste storend tijdens het rijden
 
Volgens het artikel van Autozine is de M-Byte vooral bedoeld om autonoom te rijden, waarschijnlijk vandaar de overdaad aan beeldschermen.
 
Dus bij een ongeval komt je hoofd hard in aanraking met het natuurfilmpje dat je dan aan het kijken bent, of hoe moet ik dat zien? Zowel uit het aspect van veiligheid (niet alleen passief maar ook actief, want wat moet je met zo ontzettend veel info en mogelijke afleiding) heb ik hier zo m'n twijfels over.
 
Is EV Startup Byton Going Bye-Bye?
Embattled battery-car startup Byton appears to be on the brink of collapse. The company has suspended payroll and a local court has started bankruptcy proceedings at the behest of Byton creditor Shanghai Huaxun Network System Co., according to local reports

The Chinese automaker founded by a collection of ex-BMW executives with financial backing from Taiwan and China grabbed headlines in 2018 with the massive 48-inch infotainment display in its M-Byte SUV, and with work on its factory in China completed, and the first pre-production cars having rolled off the line in early 2020, things were looking positive for a while.

But not for long. Covid complications caused a host of problems for the company, which was forced to furlough around half of its 450 U.S. employees in April 2020, before investment from iPhone maker Foxconn appeared to save the day in January 2021.

Now though, Nikkei Asia reports that the company is in dire straits and a rescue looks unlikely. The website claims that one of Byton’s backers, state-owned FAW is preoccupied with converting its Red Flag brand to EV power, that Foxconn pulled out of its investment plan following due diligence, and that the Nanjing government, which previously helped Byton with payroll costs, ceased providing aid in September. https://www.carscoops.com/2021/11/is-ev-startup-byton-going-bye-bye/
 
Terug
Bovenaan