Budget autootje voor schoonmoeders *auto Gekocht*

APT

Startmotor
Mijn schoonmoeder moet nog een klein jaartje werken voor ze met pensioen mag. Hiervoor reed ze vrij grote afstanden en ze heeft dan ook een Ibiza tdi uit 2000. Nog geen twee jaar geleden gekocht met 131k op de teller van de eerste bejaarde eigenaar en inmiddels 180k op de teller. Vandaag zou de auto voor de APK gaan maar gisteren begaf de brandstofpomp het. Gezien het hele corona gebeuren werkt ze thuis en twijfelde ze al om de auto weg te doen. Gezien de optische staat (veel krasjes en deukjes etc) wil ze niet meer investeren in de auto en het resterende jaar een benzine auto voor de deur hebben staan en verder sparen voor een wat jongere leuke auto. Ze is net verhuisd waar haar spaargeld in is gaan zitten.

Natuurlijk liggen japannertjes voor de hand (Colt, Starlet, Yaris, Cuore, Sirion, Charade, Micra, Sunny, Almera, Demio, 323(f), Vivio, Alto, Swift)
Ik zie echter ook een héél erg ruim aanbod van de Astra G en eerste generatie Ford Focus. Is dat nog wat?
Tot nu toe enkele leuke 205jes (Generation) gezien. Ook de Demio lijkt veel waar voor het geld. Saxo en 106 ook veel aanbod in. Colt veel goede ervaringen mee en Swift lijkt een erg goede keuze om héél goedkoop te rijden, vooral de erg lichte 1.0
Verdere auto's waar ik over twijfel of dat wat kan zijn;
Hyundai Getz
Twingo mk1 (zelf slechte ervaring mee maar staat toch goed bekend geloof ik). Vrij veel ook met panoramadak maar zonder airco. Wordt dat niet loeiheet in de zomer?
Clio MK2 (wederom niet al te beste ervaringen, sowieso niet met Renault). Heel veel aanbod van op het oog nette auto's.
Corsa B
Lancia Ypsilon (goede ervaring mee maar weer mindere reputatie)
Fiat Seicento (sporting)
Gekke outsiders;
Renault Megane Cabrio (eerste generatie) en Golfje III cabrio.

Eisen;
Niet te groot. Liefst steile/rechte achterkant ivm overzicht, geen sedan dus. Astra/Focus/Golf echt wel de max qua formaat. Formaat Alto oid mag ivm lage gebruikskosten wat sneller sparen betekend.
Qua opties
Stuurbekrachtiging of licht sturend ivm laag gewicht. Airco is een pluspunt en de rest maakt niet zo uit. Bij een auto als de Focus of Astra is airco wél een must. T.ov. de hogere maandelijkse lasten moet namelijk wat extra comfort staan dat het die extra lasten waard maakt.
Cruise control is wederom een plus punt maar geen must.
Lange APK
Max 750,- maar minder altijd mooi.
Liefst niet te zwaar. (1150 echt de max maar hoe lichter hoe beter)
Automaat of handbak maakt niet zo uit.
Ontbreken er auto's in dit lijstje of zijn er auto's die ik moet schrappen?

Uiteindelijk is het natuurlijk altijd een gok in die prijsklasse maar we willen natuurlijk een model kiezen waar de risico's het kleinste mee zijn.

Een Lupo of Arosa 1.4?
Ik zou ook overwegen de Ibiza nog een jaartje aan te houden...

Ga je voor een Golf cabrio, kies er dan eentje zonder roest en een mk4 cabrio hoeft niet veel duurder te zijn dan een mk3. Een mk3 zonder airco is het goedkoopst.

Ik zie echter ook een héél erg ruim aanbod van de Astra G en eerste generatie Ford Focus. Is dat nog wat?

Ik zou zeggen ga voor een late versie van de Astra F.
Heb ik zelf ook gedaan in de zomer van 2013 ( had even snel een goedkope auto nodig ).
Heb er 750 Euro voor betaald toen en rij er nu nog in rond, helemaal geen onderhoud gedaan in die tijd, alleen APK en de daarbij benodigde reparaties die nodig waren om minimaal de APK te halen. Ik had wel het "geluk" om hem van de eerste eigenaar te kopen met toen net 81k op de teller.

Zoiets dus : Astra 1.6 8v
Deze is zo te zien ook van 1e eigenaar en ook nog erg weinig kilometers.

Ik heb trouwens exact deze maar dan als sedan ( dus ook de 1.6 8v, ook beige en ook de ( karige ) season uitvoering )

Bij een budget van maar € 750,00 moet je bij elk merk wat geluk hebben.
Je kijkt naar oude auto's die een heel leven achter de rug hebben, er staat genoeg oude rommel tussen, of met veel achterstallig onderhoud.
Het meeste kans op een goed exemplaar is als je een niet gewild model neemt, en die goed is onderhouden.

Je hebt al hele goede voorbeelden genoemd, waar best wel wat goeds in te vinden is. Ook de modellen waar je over twijfelt kunnen zeker een goede keus zijn.

je zou ook nog kunnen denken aan een Kia Rio, Mitsubishi Space Star, Hyundai Accent, Fiat Punto, Daewoo/ Chevrolet Matiz, Peugeot 206 etc. etc

De Ford Focus was best een goede auto, de auto is wel relatief gevoelig voor roest. Je ziet de Focus 1 inmiddels toch wel steeds minder op de weg.

Gezien het hele lage budget zou ik niet snel aan een oude cabrio beginnen, je zoekt dan helemaal in de onderklasse, ze zijn relatief gewild dus duurder.
En je hebt meer kans op lekkages of dure reparaties aan de cabriolet kap.

Zelf erg goede ervaring met een Corsa B maar roest kan een punt zijn. In deze prijsklasse is het grotendeels geluk of pech hebben. Als ze toch wil sparen voor een echt leuke auto zou ik de huidige nog een jaartje aanhouden. Zal goedkoper zijn uiteindelijk. Aan een auto van 750 zit in dat jaar waarschijnlijk ook onderhoud

@Barri; idd naar gekeken maar staan er niet tussen idd. Zou een optie kunnen zijn. Zijn als kleintje (Lupo) net wat gewilder waardoor je voor mijn gevoel meer betaald dan voor een ander a segmentertje. Al moet ik zeggen dat een Lupo ook iets volwassener rijdt dan de meeste a segmenters uit die tijd.
Qua cabrio idd gelijk in. Eigenlijk wilde ze sparen voor een hele nette Golf IV (ik weet eigenlijk III) cabrio in dat kenmerkende mosterd gele kleurtje. Qua aanhouden Ibiza is het bijna geen optie. 100mrb per maand voor een auto die amper gebruikt wordt door thuiswerken ivm corona (kans is groot dat ze dit tot pensioen mag blijven doen. Dan zal ze zelf kiezen om één keer in de week van Amersfoort naar Groningen te rijden vanwege sociaal contact met collega's. De brandstofpomp schijnt een dure reparatie te zijn en de APK komt er nog over heen. Morgen weten we meer maar de kans is nihil dat de Ibiza blijft. Gaat ze voor een A segmenter kan ze tot wel 85,- per maand aan MRB besparen en verdient ze dus het gehele aankoopbedrag terug plus wat extra. De sloopprijs voor de ibiza er dan nog bij en ze zou al winst hebben. Maar goed, voor hetzelfde geld kunnen ze het toch nog oplappen voor een leuk prijsje en rolt de Ibiza zo door de APK dan is het voorlopig een optie. Timing is ook lullig, zit net enkele km's een nieuwe distributieriem op en een grote beurt. Leuk voor een nieuwe eigenaar die nog wel langere tijd flinke km's moet maken.

@Total loss; stond die Astra niet bekend om het vele roesten? En zijn de prijzen om die reden niet zo laag? Ik weet vrij zeker dat als ik haar die advertentie laat zien ze het een optie vindt. Nette kleur, lage kmstand en meer dan een jaar APK. Alleen die roest. Geen idee of de facelift er beter tegen bestand was.

@ak2 Klopt. Flink ook op gevoel afgaan. Heb behoorlijk wat pekelbakjes gehad maar wilde niet wéér meteen voor een Colt gaan (al 4 gehad). Een 1.6glxi met airco zou het echter direct worden als deze te koop zou staan.
Kia rio te lang (station model of sedan dus kont). Spacestar gaat ze denk ik van schrikken (lijkt veel groter). Zelfde techniek als Colt dus wel erg bekend mee en goed gevoel bij. Had er dus wel al naar gekeken. Punto sluit ik niet uit. Evenals een Getz trouwens die ik vergeten ben te noemen. Dat lijkt me best een goede optie. Itt de accent. Ooit in gereden van een oom en vond dat écht verschrikkelijk rijden. Matiz zie ik idd een groot aanbod in maar zelf een minder goed gevoel over. Lijkt echt op een brommer met vier wielen zonder de betrouwbare reputatie van bijv Suzuki of Daihatsu. De 206 is zeker een optie. Heeft ze eerder gehad en ze vind het een leuk model. Op een auto van een dergelijk laag bedrag doe je echter geen aankoopkeuring en bij de 206 zit er ontzettend veel meuk tussen dankzij de populariteit van het model. Qua Cabrio's heb je natuurlijk gelijk maar dat zou een blijvertje kunnen zijn.

@Boppie, ga ergens anders trollen alstublieft. Als je niets zinnigs te melden hebt zeg dan gewoon niets.

@APT Na de facelift ( 1995 ) was het roestprobleem opgelost! Die van mij heeft wat kleine puntjes roest maar die zijn ontstaan door onbehabdelde kleine schades/butsen, van wegrottende achterschermen is absoluut geen sprake meer.

Skoda felicia

https://www.gaspedaal.nl/skoda/felicia?pmax=1000&srt=pr-a

Of liever een fabia, volgens mij zat er in de eerste generatie zowel vw als Skoda blokken

https://www.gaspedaal.nl/skoda/fabia?kmax=180000&pmax=750&srt=pr-a

Airo was bij de almera redelijk standaard, maar met jouw budget zal die vaak stuk zijn

Subaru vivio leuk en met weinig km in jouw budget. Weet niet of ze nap zijjn

https://www.gaspedaal.nl/subaru/vivio?pmax=1000&srt=pr-a

Succes

Je geeft eigenlijk zelf al goede suggesties en hebt ook wel redelijk wat kennis van zaken is mijn indruk dus ik begrijp niet zo heel goed wat je van ons wilt... Je zoekt een leuke outsider waar je zelf niet meteen aan gedacht hebt? Rationeel gezien zou ik gewoon gaan voor een Colt oid vooral omdat je zelf aangeeft daar zeer goede ervaring mee te hebben. Een auto die ik mis in je opsomming in de op is deze:

[size=x-large]Suzuki Baleno - 1.3 GL[/size]
suzuki-baleno-1-3-gl-1-3-gl.jpg

Wel met een zeer vorstelijke km stand, maar het lijkt me verder best een nette auto.

[size=x-large]Ook als station met 1.8 en minder km's[/size]
suzuki-baleno-1-8-gtx-1-8-gtx.jpg

Vermijdt bij de Baleno de 1.6 vanwege de slechte bakken, al staan er wel een paar te koop met hoge km standen. Ik heb er zelf ook probleemloos 2 jaar in gereden. Je kunt er geluk mee hebben.

Een Hyundai Getz lijkt me ook gewoon een prima auto al kan roest een issue zijn. Mede forumer PeterO heeft er 1 en kan je er vast meer over vertellen. Ik zie ze in elk geval veel met zeer hoge km standen.

[size=x-large]Dit lijkt me best een nette[/size]
hyundai-getz-1-3i-gls-airco.jpg

[size=x-large]Deze heeft wat deuken en blutsen maar daar is de prijs ook naar[/size]
hyundai-getz-1-1i-young-stuurbekr-airbags-elek-pakket.jpg

Ik heb zelf echt hélemaal niets met die Nedcar MPV Colt. Die is wat mij betreft de naam Colt onwaardig. Voor dit budget moet je natuurlijk voor de laatste échte Colt gaan het hatchback model 1996 - 2003. Daar staan er nog genoeg van te koop, maar bijna allemaal als 1.3. Op autowereld staat er voor dit budget 1 te koop met een 1.6 maar da''s niet de meest frisse meer... Ik snap overigens best wel dat je na 4 keer een Colt wel eens wat anders wil, maar voor dit budget zou ik toch niet al te veel eisen stellen en gewoon zoeken naar iets goeds en betrouwbaars.

Bedankt weer voor de Suggesties. Alles is voorgedragen en bijzonder genoeg spreken de Twingo (eerste generatie) en Clio (2e generatie en facelift) haar het meeste aan. De Astra van Total Loss vond ze ivm de kleur ook leuk maar wel iets duurder dan de rest.

RENAULT CLIO 1.2 5 DEURS AUTHENTIQUE + NIEUWE APK!!
€ 799,00
https://link.marktplaats.nl/m1566854710?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons

Renault Twingo Comfort Nieuwe Apk Airco
€ 699,00
https://link.marktplaats.nl/m1562462731?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons
(Eén van de vele Twingo's)

Mazda Demio 1.3 GLX Plus
€ 700,00
https://link.marktplaats.nl/m1568225098?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons
Geloof erg betrouwbaar maar helaas geen airco

Honda Jazz 1.4 LS st bekr airco elek pak nap apk
€ 950,00
https://link.marktplaats.nl/m1560533290?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons
Wel heel goedkoop voor een Jazz? Staat wel erg goed bekend.

Opel Astra 1.6 Comfort | Nieuwe APK | Airco | Trekhaak |
€ 700,00
https://link.marktplaats.nl/m1557419780?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons
Met airco. Kleur bevalt haar en het model ook.

Mazda 2 1.2 16V 2004 Zwart
€ 750,00
https://link.marktplaats.nl/m1567967826?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons
Fris model, geen airco maar het model vind ze leuk.

Lancia Ypsilon 1.2-16V elefantino rosso (bj 1999)
€ 850,00
https://link.marktplaats.nl/m1567296441?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons
Vind ze echt heel erg leuk. Heeft ze ook al eens gehad.

Al met al lijkt haar de Demio de meest veilige keuze. De Clio de leukste maar ze weet niet echt of ze aan Renault moet beginnen. De Lancia Ypsilon vind ze helemaal te gek. De Mazda 2 en Jazz twijfels of er geen reden achter zit dat ze zo betaalbaar zijn. Astra etc allemaal prima maar dan gaat ze liever voor de Demio ivm reputatie van het merk en de ervaring van haar zus met die auto.

Wat zouden jullie kiezen en waarom? En welke juist niét en waarom.

Met dit budget van €750 auto moet je niet gaan zoeken naar specifieke modellen. Je moet gaan zoeken naar auto's die aan de voorwaarden voldoen qua kosten/formaat/opties, en die daarnaast goed onderhouden zijn. Ik zou op marktplaats/gaspedaal eens gaan kijken naar wagens in de buurt die aan de globale voorwaarden voldoen, en ze dan in het echt bekijken en proefrijden. Of een auto bekend staat om roest of niet maakt niet uit, een €750 auto ga je niet 10 jaar houden, dus het gaat om de staat van vandaag.

Je kan beter een goed onderhouden €750 auto kopen met een slecht imago, dan een slecht onderhouden €750 auto met een goed imago. Dingen zoals banden, uitlaten, ophangingsonderdelen etc. kunnen bij ieder merk auto versleten zijn wanneer ze €750 waard zijn.

@Rob; deze modellen staan hier door exact zo'n zoektocht als jij zegt. Niet speciaal op model gezocht maar auto's eruit gepikt die voldoen. Vervolgens op die modellen verder gaan zoeken. Ook om te kijken of een bepaalde auto niet heel veel goedkoper is dan de rest of dat de prijs vrij normaal is. Mijn ervaring is overigens wel dat de reputatie wel degelijk wat zegt. Een Demio met matig onderhoud zal het waarschijnlijk langer volhouden dan een Ypsilon met matig onderhoud. De reputatie ontstaat ook niet zonder reden natuurlijk. Verder wel met je eens natuurlijk dat bepaalde slijtage delen daar totáál niets mee van doen hebben. Toch zullen er ook modellen zijn waarbij je uit de buurt moet blijven. De Alfa Romeo 147 bijvoorbeeld die best veel wordt aangeboden voor kleine prijsjes blijf ik ver van uit de buurt. En dat terwijl het een merk is waar ik veel mee heb (meerdere gehad).

Die Mazda 2 en Honda Jazz zijn zo goedkoop vanwege de zeer vorstelijke km stand. Dat schrikt veel mensen af en dat drukt de prijzen. Theoretisch en heel kort door de bocht genomen heeft een auto met lagere km stand minder slijtage maar dat betekend zeker niet dat die met veel km's per definitie kansloze kneuzenbakken zijn. Er zit ongetwijfeld veel kaf onder het koren maar als je gewoon kritisch bent en niet bang voor hoge km standen kun je voor weinig best iets heel leuks kopen!

Ik heb zelf 4 jaar redelijk probleemloos een Mazda 2 1.4 gehad de opvolger van de Demio dus. Die heb ik ingeruild met ruim 260.000 km op de klok. De uitlaat was slecht en het motormanagement lampje brandde af en toe en nog wat kleine dingen zoals een lawaaiige stuurbekrachtiging en een lek koelvloeistof reservoir (die had ik voor nood met ducktape gerepareerd) en een tikkende stabilisatorstang rechtsvoor Dat zijn gebreken die je bij een proefrit en een kritische blik wel opmerkt. In de basis was het zeker nog een prima auto.

Kan ze het budget niet wat verhogen? Als je berekent hoeveel je per jaar bespaart op MRB wanneer de diesel de deur uit is, kun je bijv. 1 of 2 jaar MRB-besparing bij het budget optellen. Dat is procentueel best een flinke stap omhoog.

APT zei:
Bedankt weer voor de Suggesties. Alles is voorgedragen en bijzonder genoeg spreken de Twingo (eerste generatie) en Clio (2e generatie en facelift) haar het meeste aan. De Astra van Total Loss vond ze ivm de kleur ook leuk maar wel iets duurder dan de rest.

RENAULT CLIO 1.2 5 DEURS AUTHENTIQUE + NIEUWE APK!!
€ 799,00
https://link.marktplaats.nl/m1566854710?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons

Renault Twingo Comfort Nieuwe Apk Airco
€ 699,00
https://link.marktplaats.nl/m1562462731?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons
(Eén van de vele Twingo's)

Mazda Demio 1.3 GLX Plus
€ 700,00
https://link.marktplaats.nl/m1568225098?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons
Geloof erg betrouwbaar maar helaas geen airco

Honda Jazz 1.4 LS st bekr airco elek pak nap apk
€ 950,00
https://link.marktplaats.nl/m1560533290?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons
Wel heel goedkoop voor een Jazz? Staat wel erg goed bekend.

Opel Astra 1.6 Comfort | Nieuwe APK | Airco | Trekhaak |
€ 700,00
https://link.marktplaats.nl/m1557419780?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons
Met airco. Kleur bevalt haar en het model ook.

Mazda 2 1.2 16V 2004 Zwart
€ 750,00
https://link.marktplaats.nl/m1567967826?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons
Fris model, geen airco maar het model vind ze leuk.

Lancia Ypsilon 1.2-16V elefantino rosso (bj 1999)
€ 850,00
https://link.marktplaats.nl/m1567296441?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons
Vind ze echt heel erg leuk. Heeft ze ook al eens gehad.

Al met al lijkt haar de Demio de meest veilige keuze. De Clio de leukste maar ze weet niet echt of ze aan Renault moet beginnen. De Lancia Ypsilon vind ze helemaal te gek. De Mazda 2 en Jazz twijfels of er geen reden achter zit dat ze zo betaalbaar zijn. Astra etc allemaal prima maar dan gaat ze liever voor de Demio ivm reputatie van het merk en de ervaring van haar zus met die auto.

Wat zouden jullie kiezen en waarom? En welke juist niét en waarom.

Ik zou gewoon wat exemplaren gaan bekijken, als het wat lijkt een uitgebreide proefrit maken, en de beste en best onderhouden auto uitzoeken.

De Twingo 1 was best een solide auto, bij de Clio 2 heb je het instapmodel, alles wat er niet op zit gaat ook niet kapot.
Elektrisch zijn de Twingo 1 en Clio 2 relatief eenvoudig, hierdoor gaat er minder snel wat mis vergeleken met de duurdere modellen uit deze jaren. Motor en versnellingsbak zijn goed. Mede forum lid Nico GTR heeft ook een Clio 2 1.2 waar hij al heel veel kilometers mee heeft gereden.

De Ypsilon vind ik de mooiste auto, dit was toen best wel een goede auto.

De Mazda 2 stond technisch best goed aangeschreven en is relatief jong. Dit model werd volgens mij bij Ford in Spanje gemaakt, en is in de basis een Ford Fusion.
De Mazda 2 is dus niet beter dan de Ford Fusion, ze zijn technish (vrijwel) identiek. Controleer ze wel goed op roest.

ak2 zei:
De Mazda 2 stond technisch best goed aangeschreven en is relatief jong. Dit model werd volgens mij bij Ford in Spanje gemaakt, en is in de basis een Ford Fusion.
De Mazda 2 is dus niet beter dan de Ford Fusion, ze zijn technish (vrijwel) identiek. Controleer ze wel goed op roest.

Dat klopt inderdaad, zelfs de motoren zijn van Ford. (kwam ik ook pas later achter) Die van mij had de 1.4 zetec De mijne had een klein beetje roest langs de kitrand onder aan het portier, een beruchte plek bij oude Fords en dus ook Mazda's uit die tijd. En een klein roestblaasje op het achterscherm, verder niets. Af en toe moest er een litertje (ik denk ¾ liter) olie bij eens per jaar, dus ongeveer 1 liter per 12.000 km. Hij heeft me 1 keer laten staan met een lege accu en een keer een gescheurde vacuümslang waardoor 'ie stationair opeens bijna 2.000 toeren liep! Da's nie prettig maar wel rijdbaar. En een keer een losgeschoten schakelstang doordat mijn zoon van de voorstoel naar de achterbank was geklommen. Gelukkig kon ik die onderweg met veel moeite zelf nog weer vastklikken.

De Demio is wel een echt Japanse Mazda met Japanse motoren Edit: bij nader inzien ben ik daar toch niet zo zeker van...Hij heeft itt de 2 ook een verschuifbare achterbank zodat je of wat meer beenruimte óf wat meer bagageruimte hebt. Ik vind het model wel heel erg belegen oubollig en ouderwets aandoen.

@Tydelick; Ze heeft het gewoon niet dus dat was niet de bedoeling. Al is het nu toch anders gelopen.

OT; en ze heeft een auto gekocht. Bij onze eigen garage. Een Ibiza 1.4 16v uit 2006 met zo'n 116k op de teller. De auto is niet moeders mooiste. Links langs een muur geschaafd en da's door meneer Beunhaas met de spuitbus 'gefixt'. Normaal zouden ze deze om die reden doorstoten naar de handel maar technisch bleek de auto te goed en besloten ze de auto wel gewoon zelf te verkopen. Omdat we al langere tijd klant zijn en schoonmoeders daar ook klant wordt krijgt de auto nóg een grondige check (trillen af en toe op snelheid en ik wil de achteras nog goed gecheckt hebben want vond de auto wat slap voelen. Heb zelf echter een 5 serie met M onderstel dus kan ook slechts mijn beleving zijn. Schokdempers zijn sowieso goed), wordt de uitlaat geheel vervangen, de airco gecheckt en garantie. Wij betalen nu mee aan de auto waardoor ze deze duurdere kan kopen. Het is onze eigen garage en dat geeft een vertrouwd gevoel. Ze heeft de opties die ze wilde en een auto waar ze sowieso nog een hele tijd mee kan doen. De schade zorgt er voor dat dit nu betaalbaar voor haar is dus daar stoort zij zich verder niet aan.

SEAT Ibiza 1.4-16V Businessline |3-drs
€ 1.995,00
https://link.marktplaats.nl/m1568511941?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons

Dit is de zojuist gekochte auto.

Dat is wel een verrassende en snelle wending. Ik vind de vraagprijs in relatie tot de omschreven schade (die ik op de foto's niet zo heel duidelijk kan zien) wel wat aan de hoge kant eerlijk gezegd, maar misschien heb je korting gekregen? Maar als hij technisch gewoon top is doet een smetteloos uiterlijk er iets minder toe.

Nee geen korting. Voor ons ook verassend want normaal heeft onze garage niet dit soort goedkope auto's. Een vergelijkbare ibiza uit 2006 met zelfde km stand is normaal wel wat duurder. Daarnaast hebben we nu een auto gekocht bij een garage die we écht vertrouwen. Ook wat waard. Komt dus nog een nieuwe uitlaat onder van voor tot achter, airco, nieuwe apk en sapjes en uitlijnen. Banden en remmerij vers en verder voelt de auto technisch erg goed aan.

Terug
Bovenaan