Brandstofverbruik opgave in advertenties.

Ruud 3517761

Net ingestapt
Weet iemand wat een brandstofverbruik opgave betekent van 47/62. Ik zag dit op Marktplaats in de advertenties van hybride auto’s.

Misschien een linkje naar een voorbeeld?
Enige wat ik zo kan bedenken als ik die getallen zo zie is dat 62 mijl ongeveer 100 km zou zijn, maar verder geen idee.

Edit : Even snel gekeken op Marktplaats maar is het niet met een komma ertussen? Dus 47,62 ? ( km per liter ).

Je bedoelt waarschijnlijk de 47,62 km/l van de Mercedes-Benz C-Klasse Estate 350 E Plug in Hybrid AMG. Dit betekent in de praktijk ongeveer 1 liter benzine op 11 km en dan worden er nog ruim 36 km bij opgeteld die je elektrisch rijdt als je voldoende kunt stekkeren. Het kan natuurlijk ook iets zuiniger maar dit is het idee.

Dank je Volt, ik zat bij de Volvo twintig motor te kijken. Xc60 en 90.
Ik vind het zo een vreemde manier van het verbruik opgeven. Normaal 1 op 12 of 6 liter op 100 km.
Maar 43,67 zegt me weinig.

1 op 12 vind je duidelijk
1 op 43,67 niet?

Er staat immers 43,67 km/per liter = 1 liter op 43,67 km (2,29 liter op 100)

Het is ook onduidelijk en misleidend want 47,62 km/l betekent niet dat je 47,62 km op 1 liter benzine kunt rijden zoals we gewend waren. Het betekent dat je na 47,62 km 1 liter bezine gebruikt kan hebben plus nog een aantal kWh als je gemiddeld gestekkerd hebt, duidelijk iets heel anders.

Terug
Bovenaan