Brandstofmeter Peugeot 308

A

Anoniem

Guest
Korte maar simpele vraag: Heeft er iemand ervaring met het "rode gebied" van de brandstofmeter bij de Peugeot 308 (bj 2014)?
Bij een actieradius van 100 km gaat het brandstoflampje nog niet branden.
Hierna kon er 44 liter getankt worden (tank is als het goed is 52 liter).

Bij voorbaat dank.

Gelukkig zijn de huidige brandstofmeters redelijk accuraat. Brandstoflampje is c.a. 50km (let op, dit staat in je instructieboekje)
Dat betekend gemiddeld een liter of 5 nog over.
Het volledige reserve gebied is er gemiddeld 7 tot 10

Overigens heb ik de ervaring in meerdere peugeots gehad qua accuratie, die kloppen wel aardig.

Pobresh zei:
Gelukkig zijn de huidige brandstofmeters redelijk accuraat. Brandstoflampje is c.a. 50km (let op, dit staat in je instructieboekje)
Dat betekend gemiddeld een liter of 5 nog over.
Het volledige reserve gebied is er gemiddeld 7 tot 10

Overigens heb ik de ervaring in meerdere peugeots gehad qua accuratie, die kloppen wel aardig.

Bedankt voor de reactie, ik zal eens gaan kijken.
Ben benieuwd hoeveel actieradius dit bij een diesel is (gem. verbruik 1:22), maar het boekje zal het dan wel weten. :)

Reeds getest :) heb zelf nog 105 kilometer gereden toen de waarschuwing in beeld kwam.
Moet wel eerlijk zeggen dat de laatste 10 niet prettig waren ;)

Bobbeltje zei:
Reeds getest :) heb zelf nog 105 kilometer gereden toen de waarschuwing in beeld kwam.
Moet wel eerlijk zeggen dat de laatste 10 niet prettig waren ;)

Tank leegrijden is moord voor je brandstofpomp.
Bij een diesel zelfs moord voor meerdere delen van het brandstofsysteem (en je mag lucht uit het systeem pompen om het weer werkend te krijgen)
Oftewel NOOIT DOEN...
Lampje is er niet voor niets...

Terug
Bovenaan